![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() b. verdampt.
Voor mij is dit politieke verdampen, het verdwijnen van bevoegdheden naar "boven", naar Europa. Daarnaast is er het federaliseren: overhevelen van bevoegdheden naar de gemeenschappen en gewesten; naar "beneden" als het ware. Die voetbalaffaire is geen bevoegheid, maar wel een staatszaak. Brood en spelen niewaar. Allez, kijk in jullie glazen bollen, en analyseer de politieke gevolgen. http://sportmagazine.knack.be/sport/...0187555349.htm . titel: Roland Duchâtelet: 'In 2014 is de BeNeLiga een feit' ondertitel: Volgens de Standardvoorzitter is het niet de vraag of, maar wel wanneer er een BeNeLiga komt. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() 1 voorbeeld : Heerenveen staat momenteel 13de in de stand en speelt voor gemiddeld 27.000 toeschouwers.
Die mogen dus niet mee doen. Een club als Zulte dat voor 2.800 toeschouwers speelt of Mechelen in zijn oud en versleten stadion met houten tribune met als dak tentzeil neemt dan de plaats in van zulke clubs? Dit lukt nooit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Financiële fairplay zou ook al helpen. In Engeland en Spanje wemelt het van de clubs die in Duitsland, Nederland of Frankrijk nooit een licentie zouden krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed voorstel ook beter meteen 'officieel' de gehele Benelux bestrijken waarbij Luxemburg opgenomen wordt in het Belgische gedeelte. De verhouding 12 / 10 lijkt ook goed met een proviso dat er naast de 'Premier League' ook een gemeenschappelijke 'Championship League' in dezelfde verhouding ten einde doorstroming en de afval zo eerlijk mogelijk te maken.
Een en ander heeft geen invloed op de 'nationale' teams. Zie Groot-brittannië met Engeland, Wales, Noord-Ierland en Schotland. Het gaat hem hier op de eerste plaats om een rendabele voetbalcompetitie te maken voor een gebied met bijna 30 miljoen inwoners. Iets gelijkaardigs in Skandinavië zou waarschijnlijk ook goed kunnen lukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Duchatelet heeft mijn geliefkoosde voetbalploeg ten gronde gericht. Nu is hij hetzelfde aan het doen in Standard Liège. Gisteren nog met een hevige supporter van Standard gepraat...en zie...dat zijn geen Flamins daar hé...vroeg of laat gaan ze dienen egotripper zoeken én vinden...la ville ardante...ik herhaal..dat zijn daar geen laffe Flamins hé... ![]() hopelijk nemen ze hun GSM cameraatjes mee... ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jongens toch. Als die gast gelooft dat ze binnen anderhalf seizoen een Beneliga hebben dan is het gewoon een idioot. Dat zou betekenen dat ze volgend jaar een competitie met 16 gaan betwisten en dat de eerste 8 in de hoogste klasse blijven en dat de andere 8 degraderen. Of hoe gaan ze anders beslissen wie degradeert?
Soit, dit heeft natuurlijk niets van doen met politiek, hoewel de TS daar wel een zielige aanzet toe geeft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 4 oktober 2012 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij vermoedt dus blijkbaar dat er geen zijn. Maar je maakt zo van je gat, dat ik vermoed dat jij vermoedt dat er wel zullen zijn. Voor de rest vind ik de overige reacties pover. Het gaat niet over voetbal. Dit is geen sportforum. Ik zou graag opmerkingen zien over de politieke consequenties. Al was het maar de consequentie dat er wel één Franstalige politieker zal uitgenodigd worden om daar zijn gedacht over te geven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Het enige politieke gevolg dat ik zie is dat de politiek er zich mee zou gaan moeien.
De enige keer dat ene Dewinter over voetbal praat is bij een nederlaag van de Rode Duivels en dan heeft hij het enkel over het oprichten van een Vlaamse nationale ploeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() STVV is niet leefbaar in eerste klasse. Jullie zouden een vooraanstaande rol kunnen spelen in tweede maar zelfs dat lukt niet met een budget dat gemiddeld 5 keer hoger ligt dan de andere tweede klassers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is inderdaad geen sportforum, dat heb je heel erg goed gezien. Je weet dus zelf ook dat je dit topic in het verkeerde subforum hebt geplaatst.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() neen
![]() |
#14 | |
|
![]() [quote]Toch wel
Voor Duchatelet was dat geen probleem...en elk jaar hadden we een trofee op ons bord... Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 oktober 2012 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de TS zijn goede recht.
Citaat:
Dezelfde reden namelijk waarom sporters allerhande, na een mooie prestatie, mogen opdraven te Laeken bij de roi. Tot zelfs een barontitel aangemeten krijgen, zoals de grootste wielrenner aller tijden. Dezelfde reden namelijk waarom politici graag op het podium komen staan, om de prijzen te overhandigen aan de gelauwerden. Citaat:
.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() behalve Roland ligt er niemand wakker van een Beneliga in Wallonië want zij hebben er niets bij te winnen, zowel de politiek als de bevolking.
daarom dat er ook nooit een Beneliga zal komen bij de mannen zo lang dat belziek bestaat. een Bene-liga bij de vrouwen is er gekomen onder deze voorwaarden 1) Roland Duchatelet 2) UEFA 3) kleine competitie. indien één van deze voorwaarden er niet was, kwam het niet van de grond. |
![]() |
![]() |