![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag me af of er een verschil is tussen blanco stemmen en gewoon niet gaan stemmen ??
Ik wil vooral graag weten of de stemmen van degenen die niet opdagen ook verdeeld worden over de partijen zoals de blanco stemmen, of tellen diegenen die niet opdagen gewoon niet mee? En hoe worden briefjes waarop iets geschreven werd (en dus ongeldig gemaakt) al dan niet doorgerekend voor de zetelverdelingen, graag een antwoord |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() @ Wiley Coyote . Op de verwijzing die u heeft doorgegeven heb ik niet het antwoord gevonden dat ik zocht. Er staat er niets over wat er met de "gemiste" stemmen gebeurd van degenen die helemaal niet opdagen en waarvan ook niets zal teruggevonden worden.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Iemand die niet gaat stemmen wordt ook totaal niet meegerekend. Enkel daadwerkelijk gedeponeerde stembrieven (hetzij voor een partij, hetzij blanco of ongeldig) worden geteld. Maar het feit dat men - zonder verschoonbare reden niet gaat stemmen - maakt eigenlijk een misdrijf uit.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Is er een verschil tussen blanco stemmen en ongeldig stemmen?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in de CCCP waren al die verkiezingen voor niets nodig: enkel mensen zonder verstand gingen niet voor kameraad Stalin kiezen. Gezien dat de CCCP-burgers verstandige mensen waren, was het houden van verkiezingen helemaal niet nodig
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En toch: Klarekijk begrijpt dat nog steeds niet. Je zal het nog eenvoudiger moeten formuleren. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel tussen niet gaan stemmen, of blanco/ ongeldig stemmen. Dat eerste levert je in principe een boete op. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Tip, je kunt een vouwcursus stembrieforigami volgen in Gent.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() niet gaan stemmen = onwettelijk... je kan daardoor in de problemen komen en boetes betalen
blanco stemmen = uw stem telt niet mee... statistisch kunt ge dan zien als akkoord gaan met de winnaars van de verkiezingen, wie ze ook mogen wezen
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 1 oktober 2012 om 16:46. |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Voor de berekening van zeteldverdeling zijn niet stemmen, ongeldig stemmen en blanco stemmen precies hetzelfde: geen enkele impact.
|
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je over politiek wil meepraten kan het handig zijn om tenminste de rudimentaire speelregels te kennen voor je in het wilde weg standpunten gaat rondstrooien die overigens fout zijn
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf zelfs benadrukken: "Voor de berekening van de zetelverdeling ..." geen impact.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij verdient zelfs een pak slaag. Forum-slaag natuurlijk, geen fysiek geweld aub, maar toch. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een oude fabel die maar niet wil sterven. Zeker omdat nonkel Gerard in het café dat met veel overtuiging zei dat de mensen dat blijven geloven. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Bullshit... Zwijg beter als je het niet weet.
Laatst gewijzigd door Vito : 1 oktober 2012 om 19:53. |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |