![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nederlandse rapgroep Sluip-schutters bedreigt via een nummer dat op het internet oproepbaar is, homo's en andere minderheidsgroepen. Dat melden de websites van de Gaykrant en Gay-live. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) deed aangifte tegen de rapgroep, omdat in de tekst van het liedje ook wordt opgeroepen tot geweld tegen joden. In samenwerking met het Haarlemse antidiscriminatiebureau is aangifte gedaan bij de officier van justitie in Den Haag.
Het nummer van de rapgroep lijkt geïnspireerd door het destijds populaire liedje 'Al wie nu niet springt, is een homofiel'. In het thans via internet verspreide nummer 'Wie niet springt is een jood', zijn bijvoorbeeld de tekstfragmenten 'Alle joden moeten dood' en 'Fuck de homofielen' uitgesproken. Het Cidi vermoedt dat de rappers moeten worden gevonden in de supporterskringen van de Rotterdamse voetbalclub Feyenoord, omdat ook aan het adres van Ajax (Amsterdam) beledigingen worden gemaakt. In Feyenoord-gelederen zou het al regelmatig zijn gezongen. In de tekst van de rapsong vind je onder meer deze 'fraaie' woorden: "Maak je klaar om te springen. Wij zijn de sluipschutters. Wie niet springt is een jood (herh.) [�*] Joden moeten dood, dood, dood.. Fuck van der Vaart want hij is een vieze poot [�*] Fuck de homofielen, trek je kop van je romp Sla je met een steen dan lig je te bloeden met een mes in je been [�*] Wij gebruiken geweld, je dagen zijn geteld [�*] Wie niet springt is een jood (herh.) Alle joden moeten dood (herh.) Pak een jood, pak een mes Steek hem daarin [�*] Van de Vaart vieze hoer, wij liggen op de loer Lijfwacht of niet, ik schop jou toch naar je moer Feyenoord 1 is groot, Feyenoord 1 is machtig Ajacieden in de gaskamers dat is prachtig [�*] Vraag dat aan Picorni Die wij slaan de hersens in [�*] Loop naar de Arena met een bom in mijn hand Een bom rechtstreeks uit de Rotterdamse goot. [�*] Wie niet springt is een jood (herh.) Joden moeten dood, dood, dood.. [�*] ik ben gelovig en bereid jou uit te roeien [�*] je bent een vieze jood (herh.) ben jij een jood? Alle joden moeten dood, dood, dood.. Jij weet wat ik bedoel Want een jood is gelijk aan een Ajacied en een Ajacied is gelijk aan een jood in deze voetbalwereld. Ik heb niks tegen het volk, maar Ajacieden mogen voor mijn part allemaal dood." Onlangs kwam een Jamaicaanse rapgroep al in het nieuws wegens anti-homoteksten. Amnesty International zal op de Amsterdam Pride extra aandacht vragen voor de homovijandige sfeer op het Caribische eiland. Bron: www.hetrozehuis.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Deze post heeft niets met binnenlandse politiek te doen.
Moderatoren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Van der Vaart wie is dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Rafael Van der Vaart is een voetballer bij Ajax.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() de voorzitter van de PS wie is da?
![]()
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Blijkt daar de nieuwe rage te zijn. Ayaan Hirsi Ali werd ook reeds met de dood bedreigd in zo'n raplied
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Yep Bruut geweld zeker met uw nivau.Heb al verschillende posts van u gelezen amai wat voor kleuter bent u.
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Mensen moeten eens gaan opzoeken wat de rapcultuur nu inhoudt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() qua idiotie heb jij ons allemaal nog wel wat te leren , inclusief kaiser ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bruut geweld ik maak mij daar geen zorgen om
Maar zoals ik jou al in verdedeging zien gaan heb,dat is echt belachelijk
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Toch al beter dan dat "maatpak rijmt op kak" lied dat Bakkebaard hier kwam posten
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harder optreden tegen antisemitisme
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Grapje!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet het eerste liedje in dit genre, en zeker niet het laatste
big news ![]() Antisemitisme laait weer hoog op (al dan niet zelf veroorzaakt door Israël, daar laat ik me niet over uit) en homo wordt nogaltijd gebruikt als belediging ...
![]() |