![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs Ulrike Meinhof heeft nog nooit geschoten, laat staan een kind vermoord.
Onze tukster (persoon uut Twente) dient gearresteerd te worden en zal zich moeten verantwoorden voor haar terroristische en criminele activiteiten in dienst van het Farc in Colombia. http://www.bndestem.nl/nieuws/algeme...anden'.ece ![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 16 oktober 2012 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat die meid nog leeft vind ik al wonderbaarlijk, en zou ik haar niet willen vergelijken met Ulrike Meinhof.
Niet dat deze leuk uitziende juf zo' n lekkere tante zal zijn maar als ik een vergelijking maak met een Pancho Villa, een Emiliano Zapata, lui die ooit uit idealisme begonnen waren en eindigden als regelrechte moordenaars. Beide rebellenleiders werden vermoord door hun eigen groep. Villa door Obregon en Zapata door een van z' n politieke tegenstanders, Gonzales op last van Carranza. Het lot van deze juf zal niet veel anders zijn: of ze wordt door haar eigen bende vermoord of ze valt in de handen van de politiek. In beide gevallen zal ze het er niet levend vanaf brengen Dat heet "La Lei de fuga". Oftewel op de vlucht neergeschoten. Een probaat Zuid-Amerikaans recept.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze inderdaad naar Oslo afreist een unieke kans om haar op te pakken. Er waren idd grote moordenaars onzer zogenaamde verzetsstrijders, maar deze dame zou betrokken zijn bij een moord op een kind.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik krijg ergens (waar weet ik niet) het idee dat zij een exemplarisch model is van het Stockholm syndroom en dat het wellicht de reden is geweest dat ze zich bij FARC heeft aangesloten. Ik vermoed - pure speculatie - dat ze ergens is "gepikt" en zich een relatie heeft ontwikkeld tussen haar en haar gijzelaars. Maar, nogmaals, dit is pure speculatie, maar kijk naar het geval met Patty Hearst, en daar lijkt dit wel op.
Ik zie het niet goed aflopen voor Mej. Nijmeijer, maar ze kan een politiek wisselstuk zijn. Ik ben niet zo thuis in die materie en Zuid-Amerika ken ik slecht. Johan en Frankenstein zouden een beter antwoord kunnen geven, denk ik.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 oktober 2012 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat wist ik dus niet. Wie is/was die professor? Wat FARC ook moge zijn, het zijn rebellen zoals Villa en Zapata (sorry, ik ken die geschiedenis beter dan de recente).
Is dit een zelfde club zoals Sendero Luminoso?
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
your google is as good as mine.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Zij ligt toch al lang tussen de pieren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Er schijnen onderhandelingen te gaan plaatsvinden (in Oslo) tussen FARC en Colombiaanse overheid.
De VS doet inmiddels al pogingen haar te laten arresteren in het geval ze naar Oslo zou afreizen, zo las ik hedenochtend in de Telegraaf. Ik denk dat zij in Colombia zal blijven, als ze verstandig is. Zodra ze het alnd verlaat, is ze vogelvrij.
![]() |
#12 |
|
![]() Met politiek geengageerde dames is het slecht kersen eten. Laat staan de rest.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net nu de FARC en de Colombiaanse regering pogen te onderhandelen in Noorwegen dient de Nederlandse gearresteerd te worden? Wil er iemand de onderhandelingen boycotten misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet m.i. De benaming 'terreurbeweging' is eerder op Sendero Luminoso van toepassing, maar niet zozeer op de FARC. Men vergeet nogal gemakkleijk de ongelofelijke repressie die het leger voerde op het platte land in Colombia. De vele massagraven die daar het gevolg van zijn worden meestal doodgezwegen in de westerse media die duidelijk de kant van de liberalen, grootgrondbezitters, de oligarchie, en de paramilitaire groeperingen kiest in het geval van Colombia. Niet tegenstaande daarvan zie ik het nut niet echt in van een gewapend verzet a la FARC in Colombia op dit moment.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2012 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ze is blijkbaar medeonderhandelaarster.
Ze gaan ze kwijtschelding geven van straf, en nadien zal ze spreekbeurten gaan geven voor PVDA en Groen groeperingen. Terwijl de Farc onder het mom van sociale strijd in Colombia eigenlijk een ordinair cocaïnekartel geworden is. Laatst gewijzigd door giserke : 17 oktober 2012 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cocaïndehandel is een deel van hun inkomsten zeker. Maar dat was niet anders voor een president als Uribe en zijn entourage. De misdaden van de FARC vervallen in het niet bij de bloedige overheidsrepressie in die gebieden. Colombia is het land met de grootste vluchtelingenpopulatie in Latijns Amerika, gevolg van een soort van verschroeide aarde tactiek van het regime.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie meer wil weten over de context van deze onderhandelingen (in het spaans):
Conversaciones de Paz en medio de bombardeos y guerra sucia "Vredesonderhandelingen te midden van bombardementen en een vuile oorlog." |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Movimiento de V�*ctimas de Cr�*menes de Estado (Beweging van de slachtoffers van de misdaden van de staat) De 'gedwongen verdwijningen' zijn tot op heden een gebruikte tactiek van het regime. Die zijn niet alleen gericht tegen de gewapende bewegingen maar ook tegen vakbonden, milieuorganisaties, slachtofferorganisaties, alternatieve media enz... Zelden komen deze misdaden aan bod in de westerse pers die zich voornamelijk beperkt tot het rapporteren van de misdaden van de FARC of het ELN. Het Colombiaanse regime is namelijk een goede bondgenoot van de VS. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2012 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of er veel te verwachten valt van de onderhandelingen onder het regime van Santos, die als minister medeverantwoordelijk was voor de zogenaamde 'valse positieven' in Colombia. Het gaat hier om extralegale executies van burgers waarvan gedaan werd alsof het om guerrilleros zou gaan. Tot nu toe zijn er meer dan 3000 van deze moorden begaan door het regime gedocumenteerd, en deze tereurtactiek wordt nog steeds gebruikt door de oligarchie en haar instrumenten.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2012 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |