![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de speech van permier Elio Di Rupo in het parlement:
... Ik hoor sommigen zeggen dat wij onze verantwoordelijkheid ontwijken. Dat is grotesk om te horen van zij die hun verantwoordelijkheden zelf ontvluchten. En door een evenwichtig compromis te weigeren voor het comfort van de oppositie hebben gekozen. .. Beste collega’s, Ik begrijp de vragen en twijfels die de bedrijven en de mensen hebben. Maar wat ik niet begrijp en niet kan aanvaarden is het installeren van angst! Door anonieme politieke aanvallen of absurde uitspraken in de media. Dat helpt ons niet vooruit. Nu, na de karikaturen, is het tijd voor ernst en voor feiten: Ondanks de moeilijke omstandigheden kunnen bedrijven sinds 1 oktober hun eerste drie werknemers goedkoper aanwerven. D�*t is een feit! Vanaf 1 januari 2013 moeten bedrijven geen btw-garantie meer betalen op invoer, waardoor ze in totaal 300 miljoen euro besparen. D�*t is een feit! Vanaf 1 januari 2013 wordt het aanwerven van onderzoekers goedkoper. D�*t is een feit! A partir du 1er janvier prochain, il y aura une diminution des cotisations sociales pour favoriser l’emploi des travailleurs jeunes et âgés. C’est un fait! A partir du 1er janvier prochain, il y aura une augmentation du salaire net jusqu’�* 200 € par an pour des bas salaires. C’est un fait! Ondanks de moeilijkheden, biedt de federale regering binnen haar mogelijkheden zuurstof en perspectief aan onze economie; aan onze bedrijven en onze vele KMO’s, aan oudere en jonge werknemers, aan hardwerkende mensen met een laag inkomen, aan onze gepensioneerden… We voeren een beleid dat rekening houdt met IEDEREEN in onze maatschappij. Niet enkel met zij die hard kunnen roepen. Chers collègues, Il est fondamental que notre pays conserve sa crédibilité et continue �* être une valeur sûre sur les marchés financiers. Cette semaine encore, le spread – LA mesure de notre crédibilité au niveau international – est descendu en dessous des 100 points. Le spread était �* 360 avant la formation du Gouvernement. Nous sommes revenus dans le peloton de tête en compagnie de l’Autriche, de l’Allemagne, de la France et des Pays-Bas. Cette confiance retrouvée est essentielle pour notre économie, pour nos entreprises, pour les employeurs et les travailleurs et pour tous les citoyens de notre pays. Si la Belgique bénéficie �* nouveau de cette confiance, c’est parce que le Gouvernement fédéral met en oeuvre une politique budgétaire rigoureuse et crédible. C’est aussi parce que nous mettons en œuvre des réformes structurelles. C’est aussi parce que nous avons initié une dynamique de relance, malgré nos moyens limités. De volgende weken en maanden werken we verder aan die relancestrategie met de gewesten en de gemeenschappen, en met de sociale partners. Ik wil werkgevers en vakbonden nogmaals oproepen om zich constructief op te stellen. Niemand kan op zijn eigen standpunt blijven kamperen. Men moet elkaar tegemoet komen om tot een interprofessioneel akkoord te komen. Beste collega’s, In deze moeilijke tijden moeten we samen streven naar oplossingen. Deze regering vecht tegen de crisis. Deze regering is een anti-crisisregering. Ik dank u.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 oktober 2012 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ontvluchten? de vlaamse regering heeft haar moeilijke begroting al opgesteld, nog voor de verkiezingen. einde discussie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja al de hardwerkende burgers 10-20% doen inleveren, en de sociale vriendjes niet inleveren. en nu gaan de sociale vriendjes straks 20euro per maand meer mogen verdienen. wat een geste
ik begrijp ook niet hoe je de economie kunt stimuleren door de import goedkoper te maken ???
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 oktober 2012 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Mja, mijn vertrouwen in deze regering is al ver onder nul. Deze verklaring maakt er mij niet minder negatief op. Weer extra inspanningen die alweer "evenredig' verdeeld zullen zijn... maakt dat de kat wijs.
En uitvoeren zoals in het regeerakkoord staat, is ook al geen waarheid meer. Ik kijk uit naar de besprekingen ivm overhevelen van bevoegdheden. Ten laatste: Di Rupo zegt dat niet alleen diegene die luid roepen, zullen beloond worden. Dit is gewoon een grove leugen. Getuige de actie-reactie maatregelen ivm strafrecht. Idem pensioenplan. Di Rupo is eigenlijk gewoon een theatervoorstelling die hopelijk vroegtijdig afgevoerd wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Athelas
Wat stel jij voor ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elio Di Rupo is geen premier van Vlaanderen. Het gaat hier over de federale regering.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elio Di Rupo is ook geen premier van de Vlamingen en zal dat nooit zijn. Federaal of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder SZ en pensioenen als uitgavepost?? ![]() Dat belooft als ze die bevoegdheden ooit overgeheveld krijgen... Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 oktober 2012 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Correcter zou zijn:
zij die niet hebben toegegeven aan het postjes-verzekerend comfort van het Belgisch Compromis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() ²
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verkiezingstoespraak van Di Rupo zal de PS zeker veel stemmen opbrengen. Gelukkig zijn PS-stemmers op 15 Oktober alweer vergeten waarom ze nu weer precies op de PS gestemd hebben.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij verzet zich tegen de 'installatie' van de baarlijke angst, spreekt zich uit tegen politieke aanvallen door onbekenden, onzin en dwaasheden in de pers, en is tegen komische voorstellingen en spotprenten. Hij eist meer ernst en feiten! Sinds verleden week maandag kan een startend bedrijf nu zijn eerste 3 werknemers goedkoper aanwerven. En dan zijn er nog de voldongen feiten van de nabije toekomst. Op 1 januari van volgend jaar zullen de ondernemingen bij invoer van bijvoorbeeld grondstoffen geen BTW garantie moeten geven maar uiteraard de BTW wel blijven betalen bij de verdere verwerking. Wat een besparing! En op het einde van de maand januari 2013 zullen zij, die tegen een laag salaris werken een netto opslag beuren, die kan oplopen tot 15 €/maand!!! Dit neemt niet weg dat de regering in deze benarde tijd aan de ondernemingen, ten minste zij die het kunnen gebruiken, zuurstof zal leveren. Verder wordt aan Jan en alleman prettige vooruitzichten in het verschiet gesteld d.w.z. aan de bedrijven, de KMO's, niet alleen de oudere en jongere werknemers maar ook de hardwerkenden met een laag inkomen bovendien ook zij die niet meer werken en op pensioen zijn, enfin iedereen en dus niet alleen zij, die hard roepen of ergens blijven 'kamperen'. Duidelijke taal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een "mechanisme" dat voortaan onbeperkte transfers kan opeisen? U weet wel, voor een €Uropees gat dat ondertussen zevenhonderd miljard euro diep is en snel dieper wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Moest ik politieker zijn, dan zou ik voorstellen om flink te besparen door efficientie te verhogen en onnodig hoge kosten te verlagen. Het kan niet zijn dat wij veel betalen maar er als personen die bijdragen, weinig uithalen en dan nog eens voor verhogingen staan. Als je dan weet dat informatica projecten die veel geld kosten jaren aanslepen en niet be-eindigd raken...
Wat is er allemaal niet scheef getrokken: gas boetes, fraude afkopen, nog maar een tv-net erbij ipv één minder, ... Ik kan mij niet voorstellen dan professionalisering bij de overheid niet veel geld oplovert. Het kan ook niet dat een project a la mobiliteitsplan ons handenvol geld kost voor offertes allerhande, zonder dat er ook maar enig oog op een oplossing is... Andere besparingen: koningshuis, kan je niets aan veranderen vooralleer je de wet verandert. Doe daar dus nu iets aan. Wagenpark van de politiekers, hun kantoren en meubilair... kan VEEL goedkoper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het is op dat vlak dat de N-VA mankeert.
![]() |
![]() |