![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() "Ik accepteer de uitnodiging die me door de hoofden van de Europese staten en regeringen is gedaan, om de kandidaat te worden voor het voorzitterschap van de Europese Commissie", zei Durao Barroso.
De Portugees verklaarde dat hij de Europese Unie een grotere internationale rol wil geven, als hij voorzitter van de Europese Commissie is. Hij wil een EU die "sterker, nog eendrachtiger en rechtvaardiger is en nog meer op het internationale toneel de rol van bemiddelaar speelt". Nog eendrachtiger ? ![]() ![]() ![]() Nog rechtvaardiger ? ![]() ![]() Barroso een bemiddelaar ? ![]() ![]() ![]() Barroso , van student leider van een kleine maoïsische splinterpartij , na enkele jaren later van linkse politieke instelling een zwaai naar rechts, met de overstap Christen Democratische Partij ...van een kameleon gesproken... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Barosso is duidelijk een zoveelste bewijs dat zolang Europa de Angelsaksische kaart trekt, het een zwak en politiek verdeeld continent zal blijven. Barosso is er gekomen door de steun van de Britten omdat hij de yankee-bezetting en agressieoorlog in Irak steunde! Alweer een reden om de Britten buiten te gooien (en de separatistische bewegingen in Wales, Schotland en bezet-Ierland te steunen.) Barosso staat bekend als een zwak figuur, een burgerlijk-rechtse slippendrager van de yanks. Overigens een mooie illustratie over hoe dicht die systeempartijen en -ideologieën allemaal wel bij elkaar liggen, gelet op het fet dat Blair als kopman van het sociaal-democratische Labour die eikel van een Barosso steunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stop eens met het vermelden van een 'aggressie-oorlog', je zou de eerste zijn om zelf een te starten als het je uitkwam.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Zeer simpel. Beste kandidaat was Verhofstadt. Maar op Europees vlak heeft ons land niets te betekenene. Reden daarvoor is dat Belgen niet sanhangend zijn. VRHFSTDT is vernederd door de Britten en alle Belgen moesten als één man achter VRHFST gaan staan zijn om "onze" kandidaat te steunen. In ruil daarvan krijgen we de partijen die uit pure jaloezie (Vl. Bl., CD&V,..) alles in het werk stellen om te verhinderen dat VRHFSTDT de job krijgt. Dat is België! En zo gaat het ook met de relatie Vlamingen - Walen! Want wie sordt er uiteindelijk beter van? Cd&v? Vl. bl? Neen, de derde loopt weg met het been en België ziet nog maar eens een topfunctie aan zijn neus voorbijgaan.
Er is in heel Europa geen enkele vrijwiliiger die wordt aangesteld in een vereniging op een zulks schandelijke manier als bij deze top gebeurd is. Europa verlaagt zichzelf tot vazal van Bush, met dank aan Blair! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat de interne Belgische huishouding er geen reet mee te maken dat verhofstadt (officieel geen kandidaat
![]() Die Portugees heeft in eigen land een mooi neo-liberaal beleid gevoerd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Geef die man in ieder geval het voordeel van de twijfel. Wat er ook van aan is, alles is beter dan Verhofstadt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Alles is beter dan Verhofstad?????
Doe eens die pijpekrullen uit uw ogen. Het is enkel wegens het gestook van de Blair kliek dat Verhofstad geen voorzitter geworden is. Blair op zijn beurt werd natuurlijk gepushd door het politieke genie GW Bush en zijn bende tuig. Ik vind het zeer jammer dat er geen tegenbeweging op gang is gekomen om die angelsaksische tandem eens op zijn plaats te zetten. Verhofstad had een zeer sterke voorzitter kunnen worden die effectief de broodnodige veranderingen in de EU doorvoerde. Maar een sterke voorzitter is wel het laatste waar blair en co op zitten te wachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste heb ik géén pijpekrullen parcivalleke en ten tweede ben ik ook géén Jood wat waarschijnlijk wel uw vermoeden was. Het spijt me dat ik u teleur moet stellen jongen. Geef mij maar liever een Angelsaxische tandem dan die Frans-Duitse oppergoden en sociaal-democratische lafaards. Europa dient samen met de V.S en Israël een tegenmacht uit te bouwen tegen de alsmaar agressievere Arabische wereld. by the way: ik heb zelfs goede kameraden die moslim zijn voor ge wéér met uw hysterisch progressief gekrijs mij gaat beschuldigen van islamofobie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen weet onderhand wel al dat het regime van Hoessein sinds de Golfoorlog van 1990-1991 geen enkel gevaar meer vormde voor vrede in die regio. Z'n militair apparaat was verouderd en sterk uitgedund, van de massavernietigingswpens bleek niks te kloppen,... maar de zionistische neocons moesten en zouden hun veroveringsoorlog hebben. ![]() Europa moet samen met de Arabische wereld strijden tegen de zionisten, tegen Pisraël en de VSA. Dat betekent niet dat Europa de hier aanwezige islamieten moet dulden, integendeel. In Europa zelf is geen plaats voor islam, net zo min als voor jodendom. Misschien kunnen we beginnen met wapenleveringen aan het Iraaks nationaal verzet?!? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel samenwerken, maar niet dulden. Komaan neem jij jezelf ernstig of zo??? Ofwel ben je voor ofwel ben je tegen. Trouwens u vertolkt een minderheidsstandpunt bij de gehele rechterzijde. Nationaal-Revolutionaire partijen halen bijna géén stemmen. Zie bv. de Duitse NPD. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Afwachten natuurlijk , maar ik denk dat Guderian gelijk zal krijgen. De politieke unie zal waarschijnlijk vertraagd worden door zo'n voorzitter. Dat we snel die meerderheidsdemocratie invoeren zodat de macht van de commissie kleiner wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Mijn grootste vijanden, zijn de bedreiging voor de Europese volkeren en de Europese beschaving. Op dit moment zijn er dat 2: Enerzijds de aanwezigheid van miljoenen islamieten in Europa, terwijl deze religie bezig is aan een agressief bekeringsreveil. Anderzijds het Angelsaksisch cultuurimperialisme dat de Europese jeugd ontworteld en weerloos maakt door volksverbondenheid te ondermijnen. Het Angelsaksisch cultuurimperialisme is verantwoordelijk voor een de facto gelijkschakeling op individueel niveau van alle Europeanen, waarbij iedereen steeds meer hetzelfde spreekt (Engelse taalvervuiling), hetzelfde ziet (Hollywoord-vuiligheid), hetzelfde eet (fastfood-cultus), hetzelfde draagt van kledij, hetzelfde consumeert in het algemeen,... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Angelsaksers zijn geen echte europeanen ? Of misschien zijn ze te agressief in het promoten van hun eigen taal eerst ? De duitsers waren dat niet ? Of waren de russen dat niet ? Of zijn de russen geen echte
europeanen ? Is Mr Le Pen een rechtse ? Wat deed die dan in rusland net voor de Irakoorlog nr. 2 bij de russische volksnationalisten die in Irak amerikanen wilden gaan doodschieten ? Zijn westerse rechtse politici elkaars vijanden (elk netjes voor zijn eigen volk eerst...) ? Wir fahren (wieder) gegen Engeland ? Een waarheid : in een europese oorlog sneuvelt het eigen volk aan de 2 kanten... Komt ge niet op 10 juli naar boekenberg op informele forummeeting ? Kwestie van 's anderendaags in form te zijn voor een tegenbetoging ergens..
![]() |
#18 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
¨Plannen voor A'pen tijdens bezoek ondergrondse tunnels?
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() De jeugd is gebrainwashed door Hollyjood-films, de jeugd is verworden tot een bende consumerende zombie's zonder inhoud, de vermacdonaldisering is al in een ver stadium,... GEEUW!! ![]() Schopenhauer zei ooit: "We zitten bij elkaar en praten en raken opgewonden, en onze ogen glanzen en onze stemmen gaan luider klinken; precies zo hebben anderen gezeten, duizend jaar geleden. Het ging om hetzelfde en het waren dezelfden. Net zo zal het over duizend jaar zijn. Het mechaniek waardoor we dit niet beseffen is: de tijd." Elke generatie heeft zo z'n moraalridders & z'n onheilsprofeten. Elke generatie krijgt ook te horen dat het bergaf gaat met de samenleving. We zitten op een runaway train richting de totale ondergang, nietwaar? Wat u zegt is niet bepaald vernieuwend of origineel. Het is de standaard-preek over het teloorgaan van bepaalde Normen & Waarden, over de nakende ondergang die alleen voorkomen kan worden door het advies vd preker in kwestie te volgen... Leest u eens deze tekst: Het Nieuwe Optimisme. Ik bedoel nu niet dat u geen kritiek mag hebben op bepaalde trends (zoals de islamisering of het consumentisme), maar probeer toch de zaken binnen perspectief te blijven zien. De jeugd is er hoogstwaarschijnlijk even goed of slecht aan toe als vroeger, imperialisme van bepaalde culturen is van alle tijden (of denkt u dat de Franse & Duitse invloed minder groot was in de tijd dat die landen de scepter zwaaiden?),... ![]() 8)
![]() |
![]() |