Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2012, 18:44   #1
Anatomehelena
Banneling

Standaard Autokeuring

Vandaag naar de autokeuring met de wagen.
Het valt me op hoe onvriendelijk het personeel daar is. Hoort dat bij hun opleiding? Een training in het onvriendelijk zijn. Of staat het bij de vacature?
Man/vrouw gezocht met nors karakter
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 18:47   #2
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Ben pas met 2 verschillende wagens geweest. Ik ben daar 2 keer heel vriendelijk ontvangen. Misschien ligt het aan jou?

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 16 mei 2012 om 18:47.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 18:51   #3
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Ben pas met 2 verschillende wagens geweest. Ik ben daar 2 keer heel vriendelijk ontvangen. Misschien ligt het aan jou?
Hebben ze jou een kopje koffie aangeboden?
Oud 16 mei 2012, 19:08   #4
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Hebben ze jou een kopje koffie aangeboden?
Ben je boos omdat je er geen koffie kreeg?
Oud 16 mei 2012, 19:16   #5
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Ik ben niet boos. Ik vond ze onvriendelijk.
Oud 16 mei 2012, 19:22   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet boos. Ik vond ze onvriendelijk.
hangt misschien af van het keuringsstation? in Sint Niklaas vind ik ze zeer vriendelijk en correct.
meer moet dat niet zijn.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 20:09   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Bij mij: gediplomeerde zure beren.
En zoeken tot ze iets vinden.
"Mijnheer met uw banden moogt ge maar 205 km/u rijden"
"Ik rij nooit meer dan 140 km/h"
"Ja maar uw wagen kan 250 km/h"
"......."
4 dure nieuwe banden voor den bok zijn ballen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 mei 2012 om 20:13.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 20:22   #8
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Zal even kort uitleggen wat er gebeurde.
Ik kom het keuringsstation binnen en overhandig mijn gelijkvormigheidsattest, mijn uitnodiging voor keuring, mijn inschrijvingsbewijs...
De man vraagt daarop mijn vorige keuringsdocument. Ik antwoord hem dat het de eerste maal is dat de wagen gekeurd wordt.
Hij maakt me attent op mijn trekhaak en zegt dat ik normaal gezien daar mee naar de keuring zou moeten gegaan zijn.
Plots herinner ik me dit. Ik zeg hem dat ik daarvoor naar een ander keuringsstation gegaan ben. Ik begin in mijn mapje te zoeken naar het desbetreffende document. Die man antwoordt koudweg dat ik hem niet laten keuren heb. Ik zeg dat ik me meen te herinneren dat ik dit wel gedaan heb.
Waarop hij op een vrij brutale manier snauwt dat ik dan maar het document moet voorleggen. Ik ben beginnen zoeken in mijn wagen maar kon het jammer genoeg niet vinden.
Hij had toch gewoon kunnen zeggen:"kijk, volgens mijn gegevens op de computer heb je deze wagen nog nooit laten keuren" Dat was al helemaal anders geweest.
Aan de kassa zat ook een onvriendelijke trut. Ik moest iets van een 46 € betalen. Ik vraag aan die dame of ik een soort boete gekregen heb voor het niet laten keuren van die trekhaak. Haar antwoord:"Kijk op uw kwijtschrift"
Thuis gekomen vroeg ik het aan mijn vrouw. Zij was in eerste instantie ook van het idee dat ik de trekhaak laten keuren had. Ze had op haar wagen echter ook eentje laten plaatsen. Met haar wagen ben ik naar de keuring langs geweest en waarschijnlijk heb ik mijn wagen over het hoofd gezien.
Op het einde van het verhaal kreeg ik gelukkig een groene kaart.
Vriendelijkheid is niet hun sterkste kant.
Oud 16 mei 2012, 21:13   #9
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

zal mij niet meer overkomen , k'rij met een oldtimer , als enige voertuig
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 22:09   #10
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Mijn wagen is afgekeurd en ik ben HEEL boos.

Calimero.

Ze zijn niet onvriendelijker dan vele andere diensten.Maak dat je in orde bent en dan is alles OK. Ben ook al afgekeurd door gebrek aan huiswerk maken.Niet kinderachtig over doen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 22:28   #11
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Mijn wagen is afgekeurd en ik ben HEEL boos.

Calimero.

Ze zijn niet onvriendelijker dan vele andere diensten.Maak dat je in orde bent en dan is alles OK. Ben ook al afgekeurd door gebrek aan huiswerk maken.Niet kinderachtig over doen.
Werk jij bij de auto-keuring? Of gewoon een slechte dag gehad? Moest je het topic gelezen hebben zou je weten dat zijn auto goedgekeurd is.

En als niet onvriendelijker dan vele andere diensten de maatstaf is....
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 22:29   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Werk jij bij de auto-keuring? Of gewoon een slechte dag gehad? Moest je het topic gelezen hebben zou je weten dat zijn auto goedgekeurd is.

En als niet onvriendelijker dan vele andere diensten de maatstaf is....
Ja, dan moeten we blij zijn anders zijn we Calimero's...
Oud 16 mei 2012, 23:42   #13
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Ik kom het keuringsstation binnen en overhandig mijn gelijkvormigheidsattest, mijn uitnodiging voor keuring, mijn inschrijvingsbewijs...
De man vraagt daarop mijn vorige keuringsdocument. Ik antwoord hem dat het de eerste maal is dat de wagen gekeurd wordt.
Hij maakt me attent op mijn trekhaak en zegt dat ik normaal gezien daar mee naar de keuring zou moeten gegaan zijn.
Plots herinner ik me dit. Ik zeg hem dat ik daarvoor naar een ander keuringsstation gegaan ben. Ik begin in mijn mapje te zoeken naar het desbetreffende document. Die man antwoordt koudweg dat ik hem niet laten keuren heb. Ik zeg dat ik me meen te herinneren dat ik dit wel gedaan heb.
Waarop hij op een vrij brutale manier snauwt dat ik dan maar het document moet voorleggen. Ik ben beginnen zoeken in mijn wagen maar kon het jammer genoeg niet vinden.
Hij had toch gewoon kunnen zeggen:"kijk, volgens mijn gegevens op de computer heb je deze wagen nog nooit laten keuren" Dat was al helemaal anders geweest.
Aan de kassa zat ook een onvriendelijke trut. Ik moest iets van een 46 € betalen. Ik vraag aan die dame of ik een soort boete gekregen heb voor het niet laten keuren van die trekhaak. Haar antwoord:"Kijk op uw kwijtschrift"
Thuis gekomen vroeg ik het aan mijn vrouw. Zij was in eerste instantie ook van het idee dat ik de trekhaak laten keuren had. Ze had op haar wagen echter ook eentje laten plaatsen. Met haar wagen ben ik naar de keuring langs geweest en waarschijnlijk heb ik mijn wagen over het hoofd gezien.
Geef hem dan gewoon een boks op zijn neus he, wa is het probleem?
Oud 17 mei 2012, 00:09   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
"......."
Je bent een typische belgicist: je staat hier te liegen want dit vragen ze niet.
Uw banden voldoen aan de normen of niet, basta.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 mei 2012 om 00:09.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 01:55   #15
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"......."
Dit is volgens mij de fout van de banden-centrale / garage, het zijn zij die de verkeerde banden op jouw wagen hebben gelegd en hun werk niet goed gedaan hebben. Elke banden-centrale heeft lijsten met welke banden voor welke wagens geschikt zijn, en deze dienen ze te controleren...ze hadden je er minimum moeten op gewezen hebben dat deze banden niet geschikt waren voor jouw wagen en dat je niet door de keuring zou raken...bij mij zouden ze er in die banden-centrale niet zo gemakkelijk vanaf raken.

Als je natuurlijk die banden in een banden-centrale hebt laten opleggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je bent een typische belgicist: je staat hier te liegen want dit vragen ze niet.
Zijn zulke verzuurde reacties echt nodig? Volgens dat ik lees hebben ze hem niets gevraagd, maar heeft die 'gediplomeerde zure beer' hem gemeld dat zijn banden niet geschikt zijn voor Supe®Staaf's wagen, met als reden dat zijn banden maar geschikt waren tot 205km/h waarna hij de wagen daar terecht heeft voor afgekeurd... (terecht is zelfs voor discussie vatbaar aangezien de maximum toegelaten snelheid in Europa 130 km/h is met enkele Duitse autostrades als uitzondering, een melding op het keuringsformulier lijkt mij reeds voldoende)

Wat dit met Belgicisme te maken heeft weet ik niet...respecteer een ander zijn mening en leer een deftige discussie te voeren.

Laatst gewijzigd door NoTuma : 17 mei 2012 om 01:56.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 07:01   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
"......."
Ik vrees ervoor dat de Belgische wetgeving weer achterop hinkt bij de realiteit.
De regel stelt dat de banden op een wagen een minimum snelheid aan moeten kunnen die de door de fabrikant opgegeven maximumsnelheid van die wagen overtreft.

En wat met een getunede wagen? Zelfs al zijn de extra PK's netjes volgens het boekje opgetekend, moeten de banden nog steeds maar voldoen aan de voorgaande regel.

U kan het verschil toch wel zien tussen een Peugeut 106 1.1 en dezelfde wagen waar ze een getunede GTI motor ingelepeld hebben.

Natuurlijk, de mannen en vrouwen die in zo'n keuringscentrale werken, die doen hun job , meestal volgens het boekje, en hoe hun humeur het toelaat. maar veel weerwoord heb je niet als gewone burger.
Ge moet al heel recht in uw schoenen staan, en met kennis ter zake afkomen wil zo'n stationsmanager iets in't voordeel van de "verplichte klant" doen.
Oud 17 mei 2012, 08:53   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je leest weer eens naar loffelijke gewoonte iets dat er niet staat.
Waar zie jij een VRAAG?
Oud 17 mei 2012, 08:57   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Dit is volgens mij de fout van de banden-centrale / garage, het zijn zij die de verkeerde banden op jouw wagen hebben gelegd en hun werk niet goed gedaan hebben. Elke banden-centrale heeft lijsten met welke banden voor welke wagens geschikt zijn, en deze dienen ze te controleren...ze hadden je er minimum moeten op gewezen hebben dat deze banden niet geschikt waren voor jouw wagen en dat je niet door de keuring zou raken...bij mij zouden ze er in die banden-centrale niet zo gemakkelijk vanaf raken.

Als je natuurlijk die banden in een banden-centrale hebt laten opleggen?
Klopt.
De bandencentrale is me dan ook voor een stuk tegemoet gekomen.

Citaat:
Zijn zulke verzuurde reacties echt nodig? Volgens dat ik lees hebben ze hem niets gevraagd, maar heeft die 'gediplomeerde zure beer' hem gemeld dat zijn banden niet geschikt zijn voor Supe®Staaf's wagen, met als reden dat zijn banden maar geschikt waren tot 205km/h waarna hij de wagen daar terecht heeft voor afgekeurd... (terecht is zelfs voor discussie vatbaar aangezien de maximum toegelaten snelheid in Europa 130 km/h is met enkele Duitse autostrades als uitzondering, een melding op het keuringsformulier lijkt mij reeds voldoende)
Inderdaad.
Ik dacht dat ik dit duidelijk zo geschreven had.

Citaat:
Wat dit met Belgicisme te maken heeft weet ik niet...respecteer een ander zijn mening en leer een deftige discussie te voeren.
Geen probleem hoor.
Ik ken giserke al lang, en weet welk vlees ik in de kuip heb.
Oud 17 mei 2012, 09:39   #19
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste: ik vind het straf dat jij niet eens weet of je trekhaak gekeurd werd of niet.
Ten tweede: die mensen die doen hun job, en soms zijn het daar lange wachttijden aan de autokeuring. Moest iedereen zo'n warrige informatie geven, documenten die ontbreken, en waarschijnlijk zijn er nog heel wat die proberen blaasjes wijs te maken om er van af te komen, dan werden die keurders daar zot. Misschien was jij ook niet vriendelijk?
Oud 17 mei 2012, 09:59   #20
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

De autokeuring zou pitspoezen moeten hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be