Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 22:22   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard Federale regering heeft provinciale Vlaamse meerderheid.

Open VLD, CD&V en Sp.a hebben 176 van de 351 zetels binnengehaald bij de provincies.

Dit is een nipte meerderheid.

Tijdens de federale verkiezingen schoten ze echter 1 zetel te kort om met deze 3 partijen een Vlaamse meerderheid te hebben in de federale regering.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:31   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Open VLD, CD&V en Sp.a hebben 176 van de 351 zetels binnengehaald bij de provincies.

Tijdens de federale verkiezingen schoten ze echter 1 zetel te kort om met deze 3 partijen een Vlaamse meerderheid te hebben in de federale regering.
Rommeltje eerste klasse! U hanteert een criterium voor een bepaald beleidsniveau, terwijl dit geenszins van toepassing is. Provinciale uitslagen geven geen legitimatie aan een federale constellatie. Of omgekeerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 23:38   #3
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

och, laat em toch dat strohalmpje !
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 12:17   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://opinie.deredactie.be/2012/10/...gde-nederlaag/

Bart Maddens heeft ook zitten rekenen op basis van de uitslag van de de provinciale verkiezingen:

Als we op basis van het resultaat van de provincieraadsverkiezingen een zetelverdeling simuleren (met voor Brussel de resultaten van 2010), dan komen we uit op 39 zetels voor de N-VA in het Vlaams Parlement. Het Vlaams Belang haalt 9% en zou daarmee op 10 zetels komen. Samengeteld levert dat 49 zetels op voor de Vlaams-nationalisten. De N-VA zal pas incontournable worden als ze samen met het Vlaams Belang minstens een blokkeringsminderheid van 61 zetels haalt in het Vlaams Parlement (rekening houdend met de ene zetel van het UF). Met 49 zetels zitten de Vlaams-nationale partijen daar behoorlijk ver van af. Met deze uitslag zouden de drie traditionele partijen (samen 65 zetels) zelfs geen beroep moeten doen op Groen om de N-VA buiten spel te zetten.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 oktober 2012 om 12:18.
Oud 15 oktober 2012, 12:25   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De N-VA is nu al incontouornable, vooral in de Federale regering.

Behalve als we het Belgisch ondemocratisch systeem blijven volgen waarbij de Waalse partijen doodleuk een Federale Regering kunnen vormen naar eigen wil, aangevuld met een minderheid van een paar Vlaamse losers voor de vorm.
Oud 15 oktober 2012, 12:27   #6
Effect
Minister-President

Standaard

Voorts zijn de provincies een dooddoener. Dit niveau heeft geen feitelijke taken noch waarde en is vooral geldverslindend. Afschaffen die handel. Buiten Peumans stond er geen enkele belangrijke naam op de provincielijst voor Limburg
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 12:32   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Voorts zijn de provincies een dooddoener. Dit niveau heeft geen feitelijke taken noch waarde en is vooral geldverslindend. Afschaffen die handel. ...
Kwestie van tijd...
Oud 15 oktober 2012, 12:41   #8
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Voorts zijn de provincies een dooddoener. Dit niveau heeft geen feitelijke taken noch waarde en is vooral geldverslindend. Afschaffen die handel. Buiten Peumans stond er geen enkele belangrijke naam op de provincielijst voor Limburg
Jo vandeurzen?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 12:44   #9
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe heb je de kartellijst SPA-GROEN verrekend in Limburg?
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 14:47   #10
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Veel mensen zijn ervan overtuigd dat de provincieraden worden afgeschaft, zelfs in Wallonië is men daarvan overtuigd. Veel mensen hebben zelfs niet gestemd voor de provincie.

Als ik die berekening van vive zie moet ik denken aan de RBTF gisteren. Nadat ik een hele dag de Vlaamse resultaten had gevolgd en er 100% van overtuigd was dat Vlaanderen aan het wakkerschieten was, zap ik naar de RTBF om daar de reactie te zien. En wat hoor ik??

De samenvatting : N-VA was wel wat vooruitgegaan, hadden het Vl Blok opgeslorpt, MAAR de drie traditionele partijen hadden stand gehouden en zelfs een lichte vooruitgang geboekt!!!
De anticlimax en het bewijs dat de franstaligen misleidende informatie geven!!

HALLUCINANT!!

Laatst gewijzigd door omaplop : 15 oktober 2012 om 14:48.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 15:02   #11
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Veel mensen zijn ervan overtuigd dat de provincieraden worden afgeschaft, zelfs in Wallonië is men daarvan overtuigd. Veel mensen hebben zelfs niet gestemd voor de provincie.

Als ik die berekening van vive zie moet ik denken aan de RBTF gisteren. Nadat ik een hele dag de Vlaamse resultaten had gevolgd en er 100% van overtuigd was dat Vlaanderen aan het wakkerschieten was, zap ik naar de RTBF om daar de reactie te zien. En wat hoor ik??

De samenvatting : N-VA was wel wat vooruitgegaan, hadden het Vl Blok opgeslorpt, MAAR de drie traditionele partijen hadden stand gehouden en zelfs een lichte vooruitgang geboekt!!!

HALLUCINANT!!
Doet me terugdenken aan de nazipropaganda. De Duitse legers trokken trokken nooit terug van Moskou tot Berlijn. Die "kortten" de frontlijnen telkens slechts een stukje in.
Oud 15 oktober 2012, 15:12   #12
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Doet me terugdenken aan de nazipropaganda. De Duitse legers trokken trokken nooit terug van Moskou tot Berlijn. Die "kortten" de frontlijnen telkens slechts een stukje in.
Ja, comical Ali !
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 15:58   #13
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://opinie.deredactie.be/2012/10/...gde-nederlaag/

Bart Maddens heeft ook zitten rekenen op basis van de uitslag van de de provinciale verkiezingen:

Als we op basis van het resultaat van de provincieraadsverkiezingen een zetelverdeling simuleren (met voor Brussel de resultaten van 2010), dan komen we uit op 39 zetels voor de N-VA in het Vlaams Parlement. Het Vlaams Belang haalt 9% en zou daarmee op 10 zetels komen. Samengeteld levert dat 49 zetels op voor de Vlaams-nationalisten. De N-VA zal pas incontournable worden als ze samen met het Vlaams Belang minstens een blokkeringsminderheid van 61 zetels haalt in het Vlaams Parlement (rekening houdend met de ene zetel van het UF). Met 49 zetels zitten de Vlaams-nationale partijen daar behoorlijk ver van af. Met deze uitslag zouden de drie traditionele partijen (samen 65 zetels) zelfs geen beroep moeten doen op Groen om de N-VA buiten spel te zetten.
Met zo'n rekenoefening zit je N-VA al een cordon te plaatsen. Wat let één traditio mee te stappen met de N-VA en aldus de meerderheid te vormen? Een tripartite is een last resort oplossing, als het muurvast zit en er anders geen meerderheid gevormd kan worden met twee.
Van een traditio-tripartite uitgaan om vooral de N-VA maar erbuiten te houden is wanbeleid. En zal de N-VA alleen maar sterker maken, gezien de traditios slechts een waterige soep van beleid zullen kunnen maken dat Vlaanderen alleen maar benadeelt. Genre di Rupo I.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 16:02   #14
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

HALLUCINANT!!
Rond de bekendmaking van de antwerpse resultatten zapte ik ook eens naar de RTBF, en daar waren ze dan toch wel bezig over een "Belgique Residuaire". Maw, WalloBruxelles die België zou verderzetten als Vlaanderen zich zou 'afscheuren'. Met één klap zouden ze wel even Brussel overnemen, daar was geen twijfel over.

Geen misleidende informatie, alleen opnieuw de onaangetaste veronderstelling dat ze wel opnieuw aan het langste eind zouden trekken en hun zin zouden krijgen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 16:33   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Hoe heb je de kartellijst SPA-GROEN verrekend in Limburg?
Die heb ik niet meegeteld. Ik heb me gewoon gebaseerd op de zetelverdeling die te zien is op deredactie.be.

Oud 15 oktober 2012, 16:41   #16
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe diep moet je al in de puree zitten dat je dat al moet gebruiken als laatste strohalm om vast te houden?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 16:49   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Met zo'n rekenoefening zit je N-VA al een cordon te plaatsen. Wat let één traditio mee te stappen met de N-VA en aldus de meerderheid te vormen? Een tripartite is een last resort oplossing, als het muurvast zit en er anders geen meerderheid gevormd kan worden met twee.
Van een traditio-tripartite uitgaan om vooral de N-VA maar erbuiten te houden is wanbeleid. En zal de N-VA alleen maar sterker maken, gezien de traditios slechts een waterige soep van beleid zullen kunnen maken dat Vlaanderen alleen maar benadeelt. Genre di Rupo I.
Maddens lijkt hier uit te gaan van een scenario waar de "Vlaams Nationalisten" ( waar hij N-VA + VB onder verstaat) vanuit de Vlaamse regering unilateraal de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen.

Wat het Vlaams Belang betreft, die stellen openlijk dat dit hun strategie is. De N-VA niet.

Oud 16 oktober 2012, 09:25   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

D�*t is nu eens écht belangrijk ! Morgen draait de wereld andersom !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 09:29   #19
Effect
Minister-President

Standaard

Appelen met peren vergelijken. Jummie. Alleen jammer dat ik allergisch ben voor appels geef mij maar de peren dan. Citroenen zijn ook in de aanbieding heb ik gehoord. Voor zover ik weet heeft de CDU-geleide coalitie gelukkig nog een meerderheid, terwijl in Nederland de VVD+PvdA in de 2e kamer een meerderheid heeft. Hopelijk werkt D66 mee om de 1e kamer niet te blokkeren. Dat Pasok en Neo Demokratia zo goed overeenkomen is misschien wel een goede zaak, maar de Forza Italia spint ook weer garen bij een mogelijke terugkeer van Berlusconi. DAT ALLES HEEFT NIETS TE MAKEN MET HET FEIT DAT DE BELGISCHE FEDERALE EEN MINDERHEIDSREGERING IS.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 10:05   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Effect

Ben jij dan voorstander van toetreding van de N-VA, LDD & het Vlaams Belang tot de federale regering of dat deze laatste partijen verkiezingen uitlokken ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be