![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Linkse vriendjes, een vraagje voor jullie:
Jullie beweren voorstanders te zijn van de multiculturele samenleving. Jullie gaan betogen tegen het 'racistische' Vlaams Blok', jullie gaan couscous eten en muntthee slurpen in een Marokkaans restaurant, op multiulturele festivals gaan jullie op een djembe kloppen, jullie geven geld aan 11.11.11, enz. Allemaal tof natuurlijk, maar houdt de multiculturele samenleving niet net iets meer in? Zijn jullie als multiculturalisten niet verplicht om fenomenen als vrouwensteniging, burka's, gedwongen huwelijken, enz. te aanvaarden, aangezien deze gebruiken deel uitmaken van een andere cultuur? Elke cultuur is toch gelijkwaardig, nietwaar? Ik meen dat wanneer jullie deze gebruiken niet wensen te aanvaarden jullie uitgaan van de superioriteit van onze beschaving die deze fenomenen afwijst. Dat maakt dat jullie geen haar beter zijn dan een eurocentrist als ikzelf... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wat een onzin. Multiculturaliteit betekent niet het totaal aanvaarden van elk aspect van elke cultuur, en het verwerpen van bepaalde delen van een cultuur betekent ook niet dat de eigen cultuur beschouwd wordt als superieur. In elke cultuur vind ik wel dingen die me niet aanstaan. Welke cultuur beschouw ik dan als superieur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Steniging aanvaarden? Ik ben waarschijnlijk in Uw ogen een linkse rakker, maar ik zal zoiets nooit aanvaarden. Buiten iemand die gelooft in de mogelijkheid van een multiculturele maatschappij, ben ik ook iemand die veel belang hecht aan de rechtsstaat. Wie zich niet aan de regels van onze maatschappij houdt, hoeven we niet te aanvaarden, of die mensen nu autochtoon of allochtoon zijn. Dat is trouwens ook wat het Blok zegt (al geloof ik niet dat ze echt willen dat vreemdelingen zich aanpassen). Verschil tussen mij en het Blok is dat het Blok ook vindt dat mensen zich ook aan de 'normen en waarden' moeten aanpassen. Dat vind ik véél te vaag en zal volgens mij tot willekeur leiden, die het Blok dan mooi kan invullen.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik wil helemaal niets verbieden. Ik ben daar niet toe in de positie. Ik zei verwerpen, in de zin van afkeuren. En als jij dat onverdraagzaam wil noemen, dan is dat jouw zaak. Links heeft ook nooit voor totale verdraagzaamheid gestaan, die houding wordt enkel uitgedragen door rare mensen die de absolutie van ethiek negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() een loze poging tot lucht verkoop
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() kuifje heeft een scheet gelaten .
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Onze beschaving wordt bovendien gekenmerkt door gelijkheid tussen man en vrouw, maar ook dit principe wordt vlot geofferd op het altaar van de multicul door de progressieve partijen. Voor gespreksavonden van sommige multiculturele scholen zijn vaders niet meer welkom omdat de aanwezige islamitische vrouwen niet in contact mogen komen met andere mannen. En ook in de zwembaden worden om de vrouwelijke inferioriteit an de islamieten te bestendigen ook al aparte 'vrouwenuren' georganiseerd. Gelijkheid tussen man en vrouw s voor links duidelijk ondergeschikt aan multicul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
maar wat je niet moet proberen is mij te moeten zeggen hoe ik zou moeten leven. ik hoef voor jou niets te doen, ik leef naast je deur en ik blijf hier ook. als het je niet aanstaat rot dan op uit mijn straat en ga elders wonen. en als je vindt dat het JOU straat is kom me dan eens buiten zetten. en wij verkopen onze kinderen niet we willen dat ze ook een goed leven hebben net zoals jij. en over familie gesproken, onze ouders zullen nooit in een home terechtkomen als ze oud zijn zoals bij jou het geval zal zijn. waarna ze worden omgebracht met een spuitje...ocharme. mischien is het wel beter zo dan hebben wij meer plaats.
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() sorry mijne pc gaat niet goe meer.
het is een gepikte
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() gewist
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een andere radicale stelling zou inderdaad zijn om helemaal voor de godsdienstvrijheid te gaan en bijvoorbeeld stenigingen in de straten van pakweg Schaarbeek goedkeuren. U refereerde daarnaar, omdat U er blijkbaar vanuit ging dat om in de multiculturele samenleving te geloven, je al je principes in verband met de rechtsstaat opzij moet zetten. Niets is uiteraard minder waar. De waarheid ligt ergens in het midden.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij nu zegt dat zoiets in jouw familie of kennissenkring ondenkbaar is, dan zeg ik dat je naïef bent, of erger. Over dat spuitje zal ik kort zijn: voor het uitkramen van stommiteiten hebben we hier op dit forum genoeg kandidaten, en wel van een strekking waar jij niet mee wil worden geïdentificeerd. Je kwetst er niet je verkrampte opponenten mee maar wel mensen die veel genuanceerder tegen lijden en dood aankijken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gemiddelde man is groter dan de gemiddelde vrouw De gemiddelde vrouw leeft langer Vele vrouwen verdienen vaak minder voor hetzelfde (mannen)werk We hoeven op gebied van vrouwendiscriminatie niemand de les te spellen. Etc. etc. etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() [/quote] Een andere radicale stelling zou inderdaad zijn om helemaal voor de godsdienstvrijheid te gaan en bijvoorbeeld stenigingen in de straten van pakweg Schaarbeek goedkeuren. U refereerde daarnaar, omdat U er blijkbaar vanuit ging dat om in de multiculturele samenleving te geloven, je al je principes in verband met de rechtsstaat opzij moet zetten. Niets is uiteraard minder waar. De waarheid ligt ergens in het midden.[/quote]
Bedankt voor je antwoord. Volgens mij wordt om de lieve - etnische - vrede in dit land te bewaren veel te veel getolereerd van de islamieten: uithuwelijkingen (die leiden tot een vorm van moderne slavernij), de onderdrukking van de vrouw, enz. De islamieten zullen verder en verder gaan in het stellen van hun eisen. Het wordt tijd dat de islamieten eens met de neus op de feiten worden gedrukt: ofwel pas je je aan, ofwel verhuis je. Zoniet zitten we hier binnen enkele decennia met een tweede Libanon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |