![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 539
|
![]() Zo wereldvreemd is die socialistische kwiet dus. Nee VDL - Uw belastingsregering met de véél te hoge loonlast zorgt gewoon dat de competitiviteit van Belziek in vrije val is!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
|
![]() gisteren heb ik gehoord dat de loonkost maar 6% van de totale kost bedraagt. ik kan me niet voorstellen dat ze daarom weggaan.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.391
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
|
![]() waarom dan?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.302
|
![]() Ze gaan weg omdat de beslissing telkens in een ander land ligt, dat zelf eigen fabrieken moet openhouden volgens het principe" eigen volk eerst". Enkele voorbeelden misschien, Renault Vilvoorde, gesloten omdat er overcapaciteit was en de beslissing in Frankrijk lag, maw niks in Frankrijk sluiten alvorens in het buitenland te sluiten. Volgend voorbeeld, Opel Antwerpen, beslissing in Duitsland, opnieuw, eerst in buitenland sluiten alvorens in eigen land, eigen volk eerst nietwaar, dan nu Ford Genk, beslissing, in Duitsland want daar moet Ford Werke Keulen en Saarlouis openblijven, eveneens volgens het principe eigen volk eerst. Nu eventjes terug naar 24 Nov 1991, beter gekend onder zwarte zondag, doorbraak van het Vlaams Volk met de gekende slogan eigen volk eerst. S'avonds in de studio's , een woedende Paul Buyse, als groot-industrieel, kwam op verzoek van het establishment een donderpreek geven en waarschuwen dat alle andere Europese landen ons zouden laten vallen als we zouden leven volgens eigen volk eerst. Yep, andere landen zeggen het niet, ze doen het gewoon. Met uitzondering van één land waar zelfs een president verkozen is met een gelijkaardige slogan, nl Sarkozy met de slogan"les Francais d'abord" of anders gezegd, Fransen eerst. Waarom moeten onze linkiewinkies en traditio's toch altijd heiliger dan de paus willen zijn. Dat is waarom alles eerst bij ons gesloten wordt, onze leiders geven aan dat we niet egoiistisch zijn, andere landen maken daar gebruik van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.391
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
|
![]() Citaat:
Als de loonkost al is het maar 1% hoger is dan in Duitsland, de energiekost al is het maar 1% hoger is dan in Duitsland, waarom zou men dan in godsnaam de fabriek sluiten in Duitsland en openhouden in België? Om de belgen te sparen? Het beleid zou ervoor moeten zorgen dat we minstens op dezelfde competitiviteit zitten als andere landen. In combinatie met onze gunstige ligging in West-Europa hebben we dan een kans. Anderzijds als we dezelfde koers aanhouden om toch maar de politieke zuilen te kunnen bedienen gaan we allemaal de dieperik in. Alé toch diegene die hier in België gaan blijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Als ze sluiten is dat inderdaad omdat er teveel auto's zijn.
De loonkost is maar een stuk, als dat zoveel verschil was met Duitsland was Audi al vertrokken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
Hij heeft zelf bedrijven die leveren aan de autosector. In België "als ik 1 Euro betaal aan een werknemer moet ik daar 1,5 Euro toeleggen aan de Belgische Staat. In Frankrijk of Duitsland is dat 70 cent". De reden is dat 20 jaar geleden 600.000 ambtenaren waren en 1.300.000 fabrieksarbeiders. Nu zijn er 600.000 fabrieksarbeiders en 1.300.000 ambtenaren. Geen enkel land is zo georganiseerd en België is gedoemd om kapot te gaan. Dit zijn woorden van een industrieel! Als je de loonkost partieel bekijkt (dus enkel bij Ford) dan kan je liegen zoals VDLanotte dat dit een kleine kost is. Maar die leugenaar vergeet alle andere componenten die dr de toelevering worden gemaakt of geassembleerd. Hebben die geen loonkosten? Laatst gewijzigd door demonen : 24 oktober 2012 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
De andere bedrijven in België hebben weekendwerk en nachtploegen afgeschaft omdat het veel te duur is. Dit land is rot!! Mensen die werken en voor welvaart zorgen moeten herstructureringen en afdankingen ondergaan en komen nooit aan een volle loopbaan. Zij financieren niet produktieven die benoemd zijn voor het leven en altijd een volle loopbaan hebben en gemiddeld het dubbele pensioen + perikwatie. DIT IS KRANKZINNIG!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
|
![]() Citaat:
In andere landen heb je dan nog belastingvoordeel, gratis terreinen, grotere flexibiliteit, enz. Bepaalde industrie kunnen we gewoonweg niet hier houden, daar moeten we rekening mee houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
Dit is krankzinnig!!! Wij kunnen niet 4 keer meer migranten dan Nederland, Frankrijk of Duitsland opnemen en een asielindustrie onderhouden. Dit is krankzinnig!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Toen Mitsubishi zijn productie in Nederland stopt, hebben die gewoon en eerlijk gezegd dat hun afzet in Europa te laag was en dat het hen goedkoper uitkwam om afgewerkte wagens vanuit Azie naar hier te transporteren, dan om van hieruit naar Azie. Gewoon omdat ze er dan minder moeten transporteren. Ook Opel heeft uiteindelijk toegegeven dat dit een zeer belangrijke factor was in de keuze van sluitingen van afdelingen. Renault heeft vorige eeuw reeds eerlijk gezegd, dat ze Vilvoorde sloten om in Rusland te gaan produceren, gewoon om de transportkosten uit te sparen. Volvo en Volkswagen verkopen vooral in Europa en zitten dus minder met dit probleem dan de andere autofabrikanten. Citroen zit ook in de problemen, gewoon omdat ze hier te weinig wagens verkopen, terwijl hun fabrieken in China wel goed draaien, maar zij werken enkel voor de Chinese markt. De wagens die daar gemaakt worden, mogen niet meer op de Europese markt verkocht worden. Maar dit alles neemt echter niet weg, dat de lasten op arbeid en energie hier veel te hoog liggen. Maar naast die hoge lasten zijn er nog andere problemen die de economie vernielen. Om te beginnen de onbetrouwbaarheid van onze spoorwegarbeiders, die zelfs geen reden moeten hebben om te staken. De onzekerheid van de uitslagen voor uitbatingsvergunningen en de lange tijd dat men moet wachten om die te bekomen. De slechte uitvalswegen voor goederen. Vaak moeten bedrijven een veelvoud aan binnenvaart schepen inhuren om evenveel goederen te vervoeren tegenover in de rest van Europa, gewoon omdat onze waterwegen nog dateren uit de tijd van Napoleon en niet zijn aangepast aan het moderne scheepvaartverkeer. Duwers die met 8 en 12 duwbakken komen vanuit Duitsland via Nederland, moeten in Antwerpen ontkoppelen en hun duwbakken één voor één het Albertkanaal opduwen, gewoon omdat dit niet is aangepast. Ro-ro schepen moeten in Antwerpen 3 slepers gebruiken om door de sluizen te geraken, terwijl ze in Rotterdam en Hamburg met 1 sleper kunnen varen en geen sluizen moeten afwerken. Er zijn dus meerdere zaken die een rol spelen binnen de beslissingen om een bedrijf te sluiten, maar al die zaken zijn wel zaken waar de verschillende overheden in ons land verantwoordelijk voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() 9.20, na 5 minuten kwamen de vakbonden terug uit de ondernemingsraad.
Eind 2013 gaat Ford Genk onherroepelijk voorgoed dicht. De manier van afbouw zal nog besproken worden met de premier en minister-president. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 12.255
|
![]() Citaat:
Pas als dat geld verdwenen is moeten we ons zorgen maken.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 722
|
![]() Bij hoog conjunctuur nemen de autobouwers hoge winstmarges...bij slechte tijden danken ze hun personeel af.
__________________
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
![]() Een goede plek om een milieuvriendelijk alternatief voor benzinewagens te maken.
Jammer dat Vlaanderen daar geen geld voor heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.261
|
![]() Citaat:
Hij valt met recht en rede wel op een gevatte manier de grote loonkost van onze overheidsapparaten aan. Spijtig dat die stem zo weinig op die heldere manier te horen is bij de Open VLD. Ze hebben het liever over confederalistische modellen waar alle Vlaamse politieke partijen in één of andere vorm mee dwepen, de PVDA+ even te na gelaten.
__________________
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
|
![]() Citaat:
Ik moet nog eens herhalen. Dit verklaarde ik zo'n ruim 3 jaar geleden: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 oktober 2012 om 09:31. |
||
![]() |
![]() |