![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Parlementslid
|
![]() Het artikel: http://www.standaard.be/artikel/deta...21023_00344761
Citaat:
Citaat:
Hebben ze nu nog altijd niet door dat ze totaal niet relevant meer zijn? Dat hun ideeën over Vlaams nationalisme door niemand opgepikt worden? Dat de vlaamse beweging al lang veel meer naar het centrum verschoven is en dat zij als roepende in de woestijn achtergebleven zijn?
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hij mag ze schofferen zoveel hij wil, als makke lammetjes lopen ze één voor één toch zijn partij binnen.
Waarom zou hij het laten?? Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 oktober 2012 om 07:13. |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan er anders ook niet om heen dat separatistische bewegingen in het buitenland en véél minder oubollig imago hebben dan de Vlaamse Beweging. Ik denk hierbij o.a. aan de Catalanen. Ik kan aannemen dat dit op den duur gênant wordt.
Misschien moeten de Vlaamse organisaties zich eens bezondigen aan zelfkritiek? Zich afvragen of ze wel goed bezig zijn? |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() BDW sprak toch niet over het VB? Wel over de vlaamse beweging. En eerlijk gezegd: hij heeft voor een groot deel gelijk. Uit wat bestaat die nog? Het vlaams nationaal zangfeest, ijzerwake, ijzerbedevaart etc etc.
Ze zouden idd beter eens goed kijken naar de volksbewegingen in het buitenland: in spanje, schotland etc |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ere wie ere toekomt: N-VA is er in geslaagd een Vlaamse boodschap te fabriceren die waarachtig overkomt in deze tijd. Vandaar haar succes. Ik ben niet zo thuis in het Vlaamse middenveld, maar ik zie daar niet meteen een organisatie uitspringen die een frisse doch inhoudelijke boodschap heeft. Ik zeg niet dat ze er niet is, maar ik zie ze alvast niet. ![]() of ![]() Klein verschilletje in sfeer... |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() (telkens ik dat woord hoor draait mijn maag, kaakslag) |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dat vendelgezwaai en tromgeroffel is idd verleden tijd.
Geeft de Vlaamse zaak meer schade dan goed, omdat het een karikatuur maakt van de Vlaamse zaak. |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Kan u zich voorstellen dat Bart De Wever oproept voor het afschaffen van de VVKS, FOS, KAV, Davidsfonds enz? Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=gmu06...ature=youtu.be Hoezo Catalonië? http://www.youtube.com/watch?v=bRuz2PzaVcE Kijk hier eens... http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...MNyE9Lf5Pl09lA Sommigen zullen nu zeggen: BDW ontmaskert zichzelf....neen hoor....een half miljoen mensen (en waarschijnlijk zijn het er nog véél en véél meer) hadden al lang door dat Vlanderen met deze man nooit of te nimmer onder het Belgofone juk zullen uitkomen....
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Enige dat er uitkomt is een hoop troelala over een toekomst als "confederatie" met de walen... ![]() Me dunkt dat een Vlaamse staat niet verplicht is om te blijven hangen bij de zuiderburen... Het enige dat hij er mee doet is de belgenminnende kliek extra koren op de molen geven...Dom, dom, dom. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Kun je even definiëren wat "Vlaamse Staat" is?
Is dat gelijk aan de Vlaams nationalisten? Of worden er ook nog anderen geduld die mee mogen bepalen waar Vlaanderen naartoe gaat? Je ziet zo dat de stompzinnigheid van het VB geen weg weet met het begrip democratie. De bevolking wenst op dit moment geen splitsing van België. Daar is geen democratische meerderheid voor te vinden punt! Het enige wat we momenteel uit de brand kunnen slepen is een confederatie. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW is goed op weg om zijn stemmenaantal te decimeren op één verkiezingsperiode. En... Hij is als een meesterintrigant de voorstanders van de Vlaamse zaak tegen mekaar aan het opzetten. Soms vraag ik me af of hij niet beter bij de bUb zou zitten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben het volledig mee eens dat de vlaamse beweging een verjongingskuur moet ondergaan. Maar dan niet zoiets als de ijzerbedevaart waar het Vlaamse gedachtengoed wordt verdrongen.
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever heeft zich versproken. Waarschijnlijk was hij een beetje zat van euforie na zijn persoonlijke verkiezingsoverwinning. Zelf legt hij er met regelmaat de nadruk op dat hij geen enkele bijdrage levert aan een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Kijk eens naar die schepen die daar verkozen is? Kijk eens naar de leeftijd van de TAK'ers? Kijk eens naar de deelnemers van de Gordel? Daarbij: mogen de oude knoesten, die nog beginselvast zijn, niet samenkomen en een liedje zingen? Gaan we een leeftijdsgrens instellen? Zeg het eens vriend...welke leeftijd moet de gemiddelde beweger hebben? Moeten we professor Storms buitenschotten wegens te oud? Rondas? De Roover? Kortom: De NVA begint een beetje op een sectaire beweging te gelijken. De NVA vindt dat het VB moest verboden worden, nu willen ze de Vlaams Volksbeweging afschaffen,.... Nog een geluk dat de media het een prima idee vinden dat de NVA niet wil weten van een middenveld en, onder druk van de politiek correcten, elke band met zijn eigen verleden wil doorsnijden. We zouden anders nogal iets te horen krijgen van "terug de jaren dertig"..."NVA wil nu ook XXXXXXX verbieden"..."verbod op XXXXX door de NVA".... Ik herhaal: nog een geluk dat de NVA aan de kant van het establishemnt staat....waar de ACV en ABVV beslissen wie en wat er moet worden "verboten"...
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=Fieseler;6382757]
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik geef hem 100% gelijk. Als je de vergelijking maakt met de Catalaanse of Schotse situatie, is het huilen met de pet op wat de Vlaamse Beweging betreft. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
http://www.vvb.org/brievenbus Wat de Wake betreft is het vrij simpel: de Vlaamse ontvoogdingsstrijd, die begonnen is (ook al wil Bart De Wever dat niet meer geweten hebben) in de tranché's van WOI, moet en zal gebeuren op een veld van Zelfbestuur - Nooit meer oorlog - Godsvrede. Heeft u daar nog jonge, frisse en jeugdige accenten aan toe te voegen? U bent met constructieve ideeën meer dan welkom... http://www.ijzerwake.org/index.php?o...=47&Itemid=182