Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2012, 12:56   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Indignado-mondige burgers-eigen lot in handen nemen

Volksvertegenwoodigers op verlof midden de crisis.
Wij zijn opnieuw niet vertegenwoordigd.

We moeten dringend het kiessysteem hervormen.
De Tijd - 27-10-2012

http://vlaanderen.mediargus.be/Frame...&IsReview=True

Er staat een boek klaar zie onderaan.

Ondertussen gebeurd er dit:

Het is vandaag volkomen ongeloofwaardig in een “democratie” dat de uitvoerende macht beschikt over alle soorten “volmachten” die de wetgevende macht verder telkens overbodig maken.
Zij zijn weeraal in verlof terwijl dat het land in volle crisis zit. Geen enkel debat te zien in het parlement, het is gesloten, stel je dat maar eens voor...

Is dat “democratie” van de 21 eeuw of is het nog van in de tijd van de Middeleeuwen?

Plus dat de regering dan ook nog eens is opgedeeld in de “kern” die alleen zetelt en met de volmachten in haar bezit over het lot van alle Belgen kan beschikken.

Blanco cheque voor Dexia & en verdere waarborgen inbegrepen.

Bijkomstig hangen alle voltallige zittingen van "de regering" in zijn geheel af van de kern.

In feiten praktisch allemaal partijvoorzitters-vice premiers zoals Di Rupo het wilde.

Stellen bepaalde leden van deze regering vandaag hun eigen fouten uit het verleden recht of durven zij vandaag verder gaan, is ook een goede vraag?
Zeker als men weet dat bepaalde kabinetten vandaag zijn samengesteld door allerlei leden van hoger raden- Justitie, en zo verder...
Die voor de nodige dekking moeten zorgen in geval dat de aansprakelijkheid van een minister toch zou worden aangesproken.
Als men weet dat de benoemingen bij Justitie politiek zijn is de kans tot rechtvaardigheid-vervolging op dat gebied (zeer) gering.

Is een volksopstand voor het betalen van de fouten van de politiek dan de enige democratische mogelijkheid tot rechtzetting, is ook een goede vraag?

Is de banken crisis dan geen gevolg van het falen van politieke regelgeving?

Het is in deze duidelijk, wij hebben geen vertegenwoordigers, zij zijn op verlof!

Binnen de handel stelt dit voor dat er niemand op onze aandelen waakt omdat de algemene vergadering praktisch niet meer zetelt. Laat staan een buitengewone vergadering.
Het is dus niet overdrijven te stellen dat het land in handen is van een paar partijen/mensen.
Bijkomstig is het niet geruststellend te weten dat de meeste in de gaande crisissen gefaald hebben.

Wat gaat er met ons gebeuren is vervolgens een goede vraag?

Quid : waarborgen
Enerzijds, Participatiefonds geeft obligatie met staatsgarantie uit voor maximaal 300 miljoen euro’s.
Bron:Het Laatste Nieuws van woensdag 18 maart 2009.
Anderzijds:
Participatiefonds scheldt 608 leningen kwijt
dinsdag 14 augustus 2012
Johan Van Geyte
http://www.spaargids.be/sparen/algem...gen-kwijt.html

De vraag die men zich vanaf dat ogenblik kan stellen is de volgende; wie beslist er welke leningen kunnen kwijtgescholden worden?
Aan welke criteria moeten deze voldoen?

En welke instelling is er bevoegd voor controle over het geheel.
Rekenhof?

Het boek:

Voor de burgers die hun lot of dat van hun kinderen en kleinkinderen zelf in handen willen trachten te nemen staat er een boek klaar.
Ook voor deze die hun advocaat willen volgen in zijn handelingen.

Dit omdat ik één getuigen ben van de eerste linie om te stellen dat er (grote) mankementen zijn.

Eveneens kan ik formeel stellen dat het Pro-Deo systeem in mijn zaak tegen de overheid überhaupt niet werkt en dit aan beide kanten.

Misschien krijg je bepaalde advocaten alleen maar zover met een overeenkomstig bedrag euro's?

Is er in Vlaanderen een te betalen prijs voor vrijspraak?

Mijn ervaring gaat voor wat betreft het advocatenkantoor van Gent:
En dat van Brussel:
Allebei grote namen…

In beide gevallen werd er niets gedaan om aan de rechtbanken aan te tonen dat ik handelde volgens recht ( wet van de openbaarheid van bestuur) en in tweede instantie volgens de vrije meningsuiting.
Maar ook met de “democratische” mogelijkheid waarvan iedere burger toch mag beschikken om oppositie te voeren tegen bepaalde partijen.
En zeker wanneer dat sommigen van haar leden of de partij zelf niet handelt volgens de regels van goed bestuur.

Gelukkig geeft God mij elke dag opnieuw de kracht om de onrechtvaardigheid verder aan te vechten.

Ik blijf het stellen: Alleen een kogel kan mij stoppen!

Het volgende boek is een juridische wegwijs voor burgers-indignados die zich verzetten.
Ik heb er spijtig genoeg tot nu toe nog geen gevonden in het Nederlands.

1.-
Précis de méthodologie juridique – Les sources documentaire du Droit
van Axel de Theux en Imre Kovalovszky
Publications des facultés universitaires Saint-Louis Bruxelles 1995

2.-
Documentation et Methodologie Juridiques
van F. Leurquin-De Visscher en H. Simonart
Université catholique de Louvain-la-neuve- Bruylant – Bruxelles - 1980

http://krant.tijd.be/#paper/tijd/18

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 30 oktober 2012 om 13:03.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be