Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2004, 15:25   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Beurstaks : de verzwegen begrotingstruuk

In 1999 ging Europa al zwaar in aanvaring met de Belgische overheid omwille van de beurstaksen die de staat heft en die verboden zijn volgens Europa. Het Europese hof van Justitie heeft het nu onlangs veroordeeld en dit betekent dat het in eerste fase mogelijk zal zijn om die taksen terug te vorderen voor de voorbije twee jaar. De voorbije twee jaar had Europa de druk op België al enorm verhoogd en was duidelijk dat dit soort uitspraak er ging komen. Allemaal goed en wel, you can't blame a country for trying. MAAR, waarom besliste Reynders dan vorig jaar om die beurstax plots te VERDRIEVOUDIGEN ??? Dit gebeurde toen al duidelijk was dat Europa de tax weg wou. Dit was dus :

1. een begrotingstruuk, want de belgische regering wist dat ze dat geld zou moeten teruggeven. Enkel snel poen scheppen om met een mooi resultaat te kunnen komen.
2. een kosteloze lening bij de bevolking.

De huidige federale regering moet zowat de meest bedrieglijke en leugenachtige formatie ooit zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2004, 15:28   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het wordt hoe langer hoe bonter paars as ge het mij vraagt....

Wat een bende zielepoten toch...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2004, 19:43   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
In 1999 ging Europa al zwaar in aanvaring met de Belgische overheid omwille van de beurstaksen die de staat heft en die verboden zijn volgens Europa. Het Europese hof van Justitie heeft het nu onlangs veroordeeld en dit betekent dat het in eerste fase mogelijk zal zijn om die taksen terug te vorderen voor de voorbije twee jaar. De voorbije twee jaar had Europa de druk op België al enorm verhoogd en was duidelijk dat dit soort uitspraak er ging komen. Allemaal goed en wel, you can't blame a country for trying. MAAR, waarom besliste Reynders dan vorig jaar om die beurstax plots te VERDRIEVOUDIGEN ??? Dit gebeurde toen al duidelijk was dat Europa de tax weg wou. Dit was dus :

1. een begrotingstruuk, want de belgische regering wist dat ze dat geld zou moeten teruggeven. Enkel snel poen scheppen om met een mooi resultaat te kunnen komen.
2. een kosteloze lening bij de bevolking.

De huidige federale regering moet zowat de meest bedrieglijke en leugenachtige formatie ooit zijn.
Het allereerste voorstel van de regering was toen wel om de jaarlijkse taks op beleggingsfondsen te verdrievoudigen (van 0,06% naar 0,18%), maar onder invloed van de bankenlobby is dit vervangen door een verdrievoudiging van de leveringstaks (van 0,2% naar 0,6%) op fysieke stukken.
Alhoewel de regering, hier naderhand gezien, een kemel mee geschoten heeft, vrees ik dat er nochtans meer achterzat. Men bemoeilijkte het verkrijgen van fysieke stukken, liet proefballontjes op om vanaf 2007 een verbod in te voeren op fysieke stukken, speelde met de banken onder één hoedje wat de eba betreft...
Om het kort te maken, niet deze kemel verontrust mij, maar wel de natte droom van de regering (en de banken) om ne "big brother" wereld op te zetten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 21:33   #4
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

De banken en aanverwant groot kapitaal spelen al jaren met de macht hebbenden onder een hoedje. Het brengt veel meer op 10 euro bij 10 miljoen belgen op te halen dan 1 miljoen euro bij 10 belgen. De slimmerikken weten dat maar zwijgen erover.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be