![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Hadassa Hischfeld op de herinnering van de Kristalnacht:
[font=arial, helvetica][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Israelische politiek vergelijken met Nazi-praktijken is kritiek op Israel en zogenaamd niet antisemitisch bedoeld. Laat ik het nog eens duidelijk zeggen. Kritiek op Israel mag, echter wel op een fatsoenlijke manier. Maar de Israelische politiek vergelijken met Nazi-praktijken is antisemitisch. Die vergelijking kan niet worden afgedaan met te zeggen dat je door de Joodse gemeenschap onmiddellijk voor antisemiet wordt uitgemaakt als je kritiek op Israel hebt. Zo wordt de Joodse gemeenschap monddood gemaakt. De ene uiting is niet antisemitisch omdat het baldadigheid is, de ander is een passende vergelijking. Dus niets aan de hand. [/size][/font][/font][font=arial, helvetica][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het is duidelijk dat enkele zich hieraan schuldig maken om hun antisemitisme en negationisme dat ze met de zuigfles hebben naar binnengeslikt hier op het forum uit te spuwen. [/size][/font][/font]
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] Laatst gewijzigd door tabufferkwa : 25 juli 2004 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Goe gezegd!
Volgens mij weten diegenen die zich daaraan verkneukelen (want ze lijken het plezant te vinden, joodjes pesten), nog niet eens waar ze over spreken maar mekkeren ze blindelings allerlei zogezegde politieke stellingskes na om hun antisemitisme te kunnen staven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat me wel opvalt is dat die critici op Israël niet beseffen hoe ze de joden behandelen. Ze zijn nie gegeneerd om 2 maten 2 gewichten toe te passen: ondanks wat in Algerije, Sudan en zelfs Pakistan en India gebeurt (afslachtingen door moslimextremisten) zie ik hier de moslimbevolking geen angst kenne op straat, integendeel, men ziet elke dag méér hoofddoeken, moslimshops, 100% moslimwijken, en ik zie niemand protesteren of die mensen aanvallen omdat hun thuislanden schandalige regimes kennen. Da wel. Maar zijn het dan negationnisten? In welke zin dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() ik verwijs naar MEYER; ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR ; die hetgeen israel de palestijnen aandoet hetzelfde vindt als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30... en hij zal wel weten waarover hij spreekt he !!!
Joden die hem niet kenden, beschuldigden hem van antisemitisme of erger GROOT was hun schaamte toen ze ontdekten WIE hij was ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer de schijver van deze zinnen: "tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " , “Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert” [font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font="] [font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font] [/font][font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is iemand antisemiet omdat hij kritiek heeft op Israël ?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet altijd, Eternity. Maar soms wel. Soms is die kritiek haatdragend, ongefundeerd en wordt er vanalles bijgesleept waardoor joden monddood gemaakt worden. Af en toe wordt er door dat soort mensen wel naar een jood geluisterd, als ie maar onder het 'zelfhaat syndroom' gebukt gaat, zoals misschien het geval van de ZEER MINORITAIRE club in Nederland, genaamd Een Ander Joods Geluid (EAJG). Ik vind het prima dat ze bestaan, want ten slotte zijn joden net gewoon mensen, met allerlei verschillende meningen, en ik heb geen last van de diversiteit, integendeel, het verrijkt mijn zicht op de dingen door af en toe een ander standpunt te horen/lezen.
Negationisten vinden het héérlijk als er iets misgaat in Israël, want dan staan ze op de eerste rij om te brullen "Zie je wel, hoe slecht ze zijn, hoe terecht de Shoah was, hoe ze alles uitlokken, hoe ze het zelf verdienen!", en dat is juist het punt. Ze luisteren ook alleen maar naar d�*t kleine clubje dat zich met zweepslagen bewerkt omdat ze joods zijn. (Andere joden zijn slechte zionistische samenzwerende paranoia getraumatiseerde tweekoppige selectieve moordlustige gevoelige dingetjes.)
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 juli 2004 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat maakt mij dan antisemiet? Terwijl ik deze term toch naar het hoofd geslingerd krijg als ik kritiek geef op de regering Sharon
Laatst gewijzigd door Eternity : 25 juli 2004 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
van belerende arrogantie gesproken ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Eternity dat weet ik niet. Je zou trouwens eens moeten horen wat de Israeli's voor een kritiek hebben op vanalles en nog wat uit hun dagelijkse leven, maar dat maakt hun nog geen racisten. Ik heb van jouw kritiek nog niet veel gemerkt en zeker niets antisemitisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ha iemand heeft de holocaust overleefd? Heeft hij daarom gelijk? Wat heeft die dan allemaal meegemaakt dat hij zou weten waarover hij spreekt. Daar zal het antwoord wel lang op zich laten wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() was gebaseerd op je uitspraak en meer niet...
De repliek van Meyer IS EEN INHOUDELIJK ANTWOORD OP ZICH en het feit dat hij ook beschuldigd werd van antisemitisme IS DAT EVENEENS... als ERVARINGSDESKUNDIGE heeft hij recht van spreken ! als ik zoiets zou beweren zouden de termpjes om mijn oren vliegen , maar meer dan zijn ervaring (die veel ruimer is dan de joue, want JIJ was er NIET ) in twijfel trekken kom je niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() laat ons gerust meedelen in JOUW ervaringen tijdens de holocaust, kunnen we die meteen tov die van Meyer plaatsen , die persoonlijke ervaring waarop hij zijn uitspraak baseert
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Kritiek op Israël hoeft niet per definitie anti-semitisch te zijn. Ik ga wel akkoord met wat ik ergens op de site van de Likud Party gelezen had: het anti-semitische van al die kritiek ligt in het feit dat ze enkel en alleen gegeven wordt op geweld dat van Israëli's op Palestijnen:
Citaat:
![]() 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() ![]() LOL Phrea/K. Eindelijk eens een leuke post over een onleuk onderwerp. Zeer goed verwoord. Eindelijk ook eens iemand die een constructieve manier vindt om een site te quoten. |
![]() |
![]() |