![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
[size=2]Eindelijk iemand die het politiek aandurft om een vuist te maken, en ze zal er in eigen land de verkiezingen mee winnen ook. Benieuwd wie er nog allemaal gaat meedoen binnen Europa, electoraal succes verzekerd![/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ah..
![]() Turkije kan zijn EU-ambities nu wel definitief in de kast steken. De mentaliteitswijziging bij de Europese politici is onmiskenbaar en zal goed tot uitdrukking komen bij de onderhandelingen die over een maand van start gaan. Wat zal Turkenvriend Verhofstadt daar trouwens uitkramen..? Zal hij de toetreding nog even hartstochtelijk verdedigen..? GO GUY!! ![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
hmm of ze het werkelijk zal doen valt nog af te wachten er zijn nu verkiezingen om komst in duitsland en dan doen er wel velen straffe uitspraken maar of ze het dan nog kunnen waarmaken achteraf moet nog blijken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() De besprekingen duren tien jaar, in die tien jaar kan het politieke landschap al enkele keren van kleur veranderd zijn.
Wat mij nog steeds het meest intrigeert? Waarom wel... Waarom MOET Turkije bij Europa? En dan heb ik het niet over cultuur, geschiedenis,... Waarom zijn de politici zo gebrand op dat toetreden? Wat is hun echte agenda? Toegang tot olie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In het belang van het grootkapitaal. Massa goedkope arbeidskrachten + afzetmarkt. En dat in een snel vergrijzend europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik meen te herinneren dat Bush zei dat de gesprekken zo spoedig mogelijk moesten beginnen, hetgeen me in de eerste plaats aan olie doet denken, gezien het verleden. Het kan natuurlijk ook zijn (zuivere speculatie) dat Bush/Amerika Europa wil verzwakken, door een onrustig klimaat te genereren,... want er zijn nu al twee kampen. Een geforceerde toetreding kan uitdraaien op geweld, een tweede Israel vs Palestina, zeg maar. En dan valt er vanalles te rapen voor de VSA. Ik probeer nu wel geen "conspiracy theory" te posten, al begint het er sterk op te lijken. Ik vind het ergens onlogisch, en verdacht, vooral omdat Amerika er op staat te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel uzelf de volgende vraag eens: Wat is er gebeurt met de oost-europese industriën? Stuk voor stuk weggevaagd, maar een McDonalds vind je nu overal.. Citaat:
Ik denk wel dat ze maar al te graag de rekening van turkije (krijgen enorm veel amerikaans geld) met veel plezier naar ons willen doorschuiven. Daarnaast is voor hen de EU hetzelfde als de Navo. I.e. wie lid is van de navo moet zo snel mogelijk lid worden van de EU en vice versa. Wij zouden de VS eens moeten suggereren dat ze Mexico ook maar een staat van de VS moeten maken.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Wel, ik ben in ieder geval blij dat er hier en daar nog op een normale manier kan worden gediscussieerd.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat, als er morgen een referendum zou zijn, ik tegen de toetreding stem. Er is nog te veel werk aan Europa zoals het er nu bijligt. En ik heb persoonlijk nog te veel vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Go Merkel , CDU brvrijdt ons van de turkendreiging .
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelooft u dit nu zelf? Merkel en haar CDU zijn "geld-rechtsen" en kiezen voor financiële en economische belangen boven principes. Merkel doet stoere verklaringen voor de pers, maar haar beleid (en ze zal allicht aan de macht komen) zal niks wezenlijks veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |