Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2012, 18:43   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard 11.11.11. klaagt over , te weinig geld wegens bespaingen .

De besparingen zouwen wel een kunnen leiden tot forse besparingen en dus minder geld voor ontwikkeling samenwerking .

Zou men het budget voor ontwikkelings samenwerking niet beter gewoon op NUL ztten ?

Na 80 jaar heeft al die hulp nog geen moer vooruitgang geboekt , en overal waar ze actief zijn zijn er wapens op straat .

Landen die wapens in overvloed in het straatbeeld hebben , daar moet de overheid terug gefloten worden om de burgers te helpen .

Bovendien heb ik genoeg mee gemaakt de de NGO's en hulporganisaties in een grote corupte boel . dat ze hun centen ergens anders halen ipv bij de overheid met vaste bedragen .

Ik heb met mijn onderneming een paar keer hulp aangeboden , maar dat bleek niet in hun kraam te passen , liever geen pottenkijkers .

En bovendien de persentage van het budget dat ze krijgen en effectief naar de effecientie en het doel gaat is bijzonder klein .

Vroeger dacht ik dat die NGO's geleid werd en de mensen die daar werken , opportunisten waren die het goed meenden , maar dat is ook een elusie .

Die COE's van die NGO's , reizen eerst Bussines class , hebben luxe kantoren en rijden in een dure mercedes S , ennnnnnnnnnnnn , als er dan nog iets over blijft , gaan ze vrienden bedrijven mist wat onder tafel te schuiven , een materiaal order geven .

Kortom , aales behalve het doel dienen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 18:53   #2
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De besparingen zouwen wel een kunnen leiden tot forse besparingen en dus minder geld voor ontwikkeling samenwerking .

Zou men het budget voor ontwikkelings samenwerking niet beter gewoon op NUL ztten ?

Na 80 jaar heeft al die hulp nog geen moer vooruitgang geboekt , en overal waar ze actief zijn zijn er wapens op straat .

Landen die wapens in overvloed in het straatbeeld hebben , daar moet de overheid terug gefloten worden om de burgers te helpen .

Bovendien heb ik genoeg mee gemaakt de de NGO's en hulporganisaties in een grote corupte boel . dat ze hun centen ergens anders halen ipv bij de overheid met vaste bedragen .

Ik heb met mijn onderneming een paar keer hulp aangeboden , maar dat bleek niet in hun kraam te passen , liever geen pottenkijkers .

En bovendien de persentage van het budget dat ze krijgen en effectief naar de effecientie en het doel gaat is bijzonder klein .

Vroeger dacht ik dat die NGO's geleid werd en de mensen die daar werken , opportunisten waren die het goed meenden , maar dat is ook een elusie .

Die COE's van die NGO's , reizen eerst Bussines class , hebben luxe kantoren en rijden in een dure mercedes S , ennnnnnnnnnnnn , als er dan nog iets over blijft , gaan ze vrienden bedrijven mist wat onder tafel te schuiven , een materiaal order geven .

Kortom , aales behalve het doel dienen .
Juist . De hogere kaders verdienen er zo ongeveer 10.000 euro de maand. Zowat alle geld gaat er op aan salarissen en van het weinige dat dan nog overblijft worden er bij bevriende zakenlui , die ze van de Rotary kennen, wat prullen gekocht.
Er komt haast niets bij de sukkelaar terecht.
Men zou deze gang van zaken eigenlijk oplichting kunnen noemen.
Opdoeken dat volksbedrog.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:09   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Nog nooit een cent gegeven aan de georganiseerde "goede doelen", zoals 11 11 11 en dat zal ook nooit gebeuren. Ik geef wel regelmatig kleren en voedselpakketten mee met een plaatselijke organisatie die zelf de ingezamelde goederen verschepen en ter plaatste gaan uitdelen aan degenen die ze nodig hebben. Momenteel hebben ze projecten in Oeganda en in de Filipijnen. Eerder waren er ook al projecten in Roemenië en Latijns-Amerika.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:15   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Een tijd geleden is eens blootgelegd waar al het geld voor 11.11.11 naartoe ging. De reactie van de organisatie was zeer geprikkeld: het kon niet zijn dat dit openbaar werd gemaakt... Ik herinner mij de details niet meer en op google is er weinig of niks meer over terug te vinden maar het was zeker niet kosjer.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:18   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

http://www.11.be/11/feiten-en-cijfer.../artikel/list/

warrige uitleg over bestedingen.

Citaat:
Lidorganisaties 11.11.11 en samenwerkingsverbanden:
53% van de netto-opbrengsten of 2.540.196 euro wordt geïnvesteerd in onze lidorganisaties en in samenwerkingsverbanden.
euh?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:32   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.11.be/11/feiten-en-cijfer.../artikel/list/

warrige uitleg over bestedingen.

euh?
Awel, die 53 procent is gewoon een andere naam voor loonkosten en die 23 procent , waarvan sprake ook .
Die 22 procent is het materiaal dat ze aankopen bij bevriende zakenlui van de Rotary.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 21:41   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Juist . De hogere kaders verdienen er zo ongeveer 10.000 euro de maand. Zowat alle geld gaat er op aan salarissen en van het weinige dat dan nog overblijft worden er bij bevriende zakenlui , die ze van de Rotary kennen, wat prullen gekocht.
Er komt haast niets bij de sukkelaar terecht.
Men zou deze gang van zaken eigenlijk oplichting kunnen noemen.
Opdoeken dat volksbedrog.
En dan menen die NGO's zich ook nog in het politieke debat te komen moeien, versta: zoveel mogelijk op VB en N-VA inbeuken. Trouwens: iedereen heeft te klagen over te weinig geld door de besparingen (wacht maar tot de BTW-verhoging in werking is), dus waarom moet 11.11.11 daarmee in het nieuws komen?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 2 november 2012 om 21:42.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 11:24   #8
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet waarom rechts zo inhakt op de NGO's die aan ontwikkelingssamenwerking doen. Iedere gegeven Euro is een zwarte die in zijn eigen land blijft. Je zou denken dat ze daarom net heel erg f�*n van NGO's zouden zijn.
Oud 3 november 2012, 11:46   #9
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom rechts zo inhakt op de NGO's die aan ontwikkelingssamenwerking doen. Iedere gegeven Euro is een zwarte die in zijn eigen land blijft. Je zou denken dat ze daarom net heel erg f�*n van NGO's zouden zijn.
Moest die euro dan daadwerkelijk nog naar die zwarte gaan als ondersteuning van zijn project...
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 12:00   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niks met 11.11.11 ofzo maar als ik de commentaren hier lees krijg ik de indruk dat de meeste mensen geloven dat ontwikkelingssamenwerking nog steeds het inzamelen van zilverpapier is wat dan door nonkel pater persoonlijk afgegeven gaat worden in de Congo.

Tuurlijk gaan er bij een organisatie als 11.11.11 een hoop werkingskosten verloren. Of die te hoog zijn laat ik in het midden, ik heb er geen idee van.

Verder denk ik dat het normaal is dat er geld naar 'lidorganisaties' en 'samenwerkingsverbanden' gaat. Of verwachten de mensen dat 11.11.11 het geld rechtstreeks overmaakt op de bankrekening van een of andere arme neger?

Dit soort discussie bestaat al eeuwen. Elk 'goed doel' krijgt er vroeg of laat mee te maken. Of dat nu 11.11.11 of een andere organisatie is maakt niet uit. Elk goed doel is in principe 'verdacht'.

Zo las ik een tijdje terug bv kritiek van het Vlaams Behang op Oxfam. Het VB had de boekhouding uitgeplozen en tot de conclusie gekomen dat Oxfam geen enkele cent naar het zuiden stuurt. Verontwaardiging! Terwijl Oxfam helemaal niet meedoet aan geld naar het zuiden sturen. Er wordt gewoon handel gedreven met mensen van ginder. That's it. Maar aan de toog is het natuurlijk makkelijk om zo'n verhalen op te pikken en er het groot licht mee uit te gaan hangen.

Enkele voorbeelden van wat ik sorteer onder toogpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pericles
De hogere kaders verdienen er zo ongeveer 10.000 euro de maand.
Dat kan best zijn, alhoewel ik andere cijfers vind, misschien haal jij ze op een betere plek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vacature.com
Hoeveel verdient u bij ngo’s *?

Algemeen directeur: bruto startloon: 2.811,10 , na tien jaar: 3.633,29, eindloon: 4.919,42
Medewerker in het zuiden: startloon: 2.155,20, na tien jaar: 2.980,55, eindloon: 3.771,61
Beleidsmedewerker: startloon: 2.155,20, na tien jaar: 2.980,55, eindloon: 3.771,61
Ict-medewerker: startloon: 2.014,21, na tien jaar: 2.503,81, eindloon: 3.383,87
Administratief bediende: startloon: 1.770,33, na tien jaar: 2.163,36, eind: 2.986,58
Logistiek medewerker, startloon: 1.600,28, na tien jaar: 1.959,52, eind: 2.715,18
* Gemiddelde lonen bij 11.11.11, bron 11.11.11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klarekijk
Die COE's van die NGO's , reizen eerst Bussines class , hebben luxe kantoren en rijden in een dure mercedes S
Dat wil ik allemaal best geloven maar dan zou ik toch eerst graag wat foto's zien van die 'luxe-kantoren', hun Mercedes S'en en hun vliegtickets. Zo'n dingen wat in't rond strooien is natuurlijk gemakkelijk, ik ga ze echter pas geloven als je het me kunt laten zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klarekijk
Na 80 jaar heeft al die hulp nog geen moer vooruitgang geboekt , en overal waar ze actief zijn zijn er wapens op straat.
En zijn die wapens daar gekomen doordat ze daar actief zijn? Of waren die er al voor ze er actief werden? Jij doet uitschijnen dat overal waar ngo's aan het werk gaan er wapens op straat verschijnen. Nogmaals; ik wil dat best geloven maar dan zou ik daar toch graag eerst bewijzen van zien.

Ik weet best dat ik nu commentaren ga krijgen dat ik wel degelijk op een andere manier aan 11/11/11 of een andere ngo verbonden ben maar dat is niet zo. Ik heb gewoon een hekel aan toogpraat zonder overtuigende bewijzen. Je krijgt er tegenwoordig in onze verzuurde samenleving immers meer en meer mee te maken. Alle politici zijn zakkenvullers, alle asielzoekers zijn profiteurs, alle walen zijn luierikken,... dat soort dingen.

Laatst gewijzigd door BigF : 3 november 2012 om 12:01.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:26   #11
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik stort iedere maand, per domiciliëring, een klein bedrag aan AZG. Toen mijn kinderen nog klein waren zamelden ze op school ook in voor 11.11.11. maar ik ben daarmee gestopt.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:43   #12
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik had een klant in de dure villawijk in Wilrijk .

Mijnheer wou een nieuwe badkamer volledig in de marmer , een leuk badje er in en en kraanwerk verguld van RVB . en ja die man had een Mercedes S , en mevrouw een Jag sport . en de kids een Muziekstudio met drumstel , piano en een 5 tal elkt gitaren . De factuur werd correct betaald , doch van uit ; Unicef Kinshasa

Jaloers , nee , maar dat uit een baantje bij Unicef , van oportunisme weinig sprake denk ik zo .
Oud 3 november 2012, 14:50   #13
Klarekijk
Banneling

Standaard

Vorig jaar moest Di Rupo zonodig ook eens langs gaan in het glazen huis en ondanks een torenhoog begrotings tekort , alsnog eens 100.000 € overmaken voor de Diare in Nepal .
Wij hebben persoonijke vrienden , Nepalezen wonende in Antwerpen , en hebben met hen am naar Nepal gereist .

Wat is de situatie in Nepal .
1 In Nepal is absoluut geen diaree te bespeuren ,ook buiggriep of gelijkaardige aandoening valt zeer zelden voor . Het drinkwater komt uit het hooggebergte en is ijzonder zuiver .

Als er al eens iemand diaree heeft is het een toerist lachen ze daar .

Ander leuk feit is . In Katmandu , hoofdstad van Nepal ( een belastingsparadijs ) zijn maar liefst 35 000 maatschappelijke zetels gehuisvest van NGOs van obver de hele wereld . Een miljoenen bussines . Maar hulp verstrekken ?????? wat is dat ?
Oud 3 november 2012, 14:52   #14
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Ontwikkelingshulp is een industrie die veel mensen tewerkstelt en waar veel geld aan verdiend wordt.
En nu hoef je niet eens zo slim te zijn om te beseffen dat die mensen nooit echt de bedoeling hebben om zichzelf en hun industrie overbodig te maken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 21:54   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ontwikkelingshulp is een industrie die veel mensen tewerkstelt en waar veel geld aan verdiend wordt.
En nu hoef je niet eens zo slim te zijn om te beseffen dat die mensen nooit echt de bedoeling hebben om zichzelf en hun industrie overbodig te maken.
Cynisch maar vaak de harde waarheid.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 23:33   #16
Vlanin
Banneling

Standaard

moete wij hun scholen betalen zodat ze kunnen gaan werkn in een soedaneese wapenfabriek ??
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 23:34   #17
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De harde realiteit...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 01:01   #18
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat die beroepsleugens die hun doel geheel niet nastreven , en enkel om plat winstbejag gaan op bedrieglijke wijze ,eens serieus aan banden zouden mogen gelegd worden .

Ontwikkelings hulp waarvan amper 8 % zijn doel bereikt .

Beursspeculaties waarvan geen cent in de economie komt terwijl dat dat het echte doel van de beurs was .

Immothekers die het doel hebben om voor jou op zoek te gaan naar het beste krediet , maar in faite voor jou op zoek gaan naar de maatschappij waar ze de beste commissie opstijken op jouw contract

enz enz
Oud 4 november 2012, 01:04   #19
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
moete wij hun scholen betalen zodat ze kunnen gaan werkn in een soedaneese wapenfabriek ??
Dat kunnen ze op straat leren hé , en maken moeten ze niet doen , de Us en ook het belgische FN leverd genoeg , ze moeten ze enkel leren kuisen en laden . aan diennen trekker trekken is geen kunst als het maar lawaai maakt en er maar hulzen op de grond kletteren , dat er mensen verminkt worden of dood vallen is bijzaak . zoveel moraal hebben ze niet geleerd hoor .
Oud 4 november 2012, 02:10   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Daarbij is de niet gouvernementele ontwikkelingssamenwerking peanuts vergeleken met de bilaterale en multilaterale ontwikkelingssamenwerking. Maar toch krijgt juist die sector de meeste kritiek, terwijl ze de matigste lonen hebben, het meest echt idealistisch zijn, het meest met vrijwilligers werken... Waarschijnlijk een kwestie van niet beter weten.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be