Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2012, 10:19   #1
Effect
Minister-President

Standaard If you can leave Belgium ... RUN!

Deze uitspraak was nog nooit zo relevant als nu. Wie iets van zijn welvaart wil behouden kan best gisteren dit land ontvluchten. Di Rupo is goed op weg om er de CCCB van te maken met een vergelijkbare industriële activiteit.

Frankrijk, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken. Het geluk ligt er werkelijk voor het oprapen en het is niet eens zo gek ver. Op 3 uur rijden ben je in het Ruhr- of Rijngebied, dus familie en vrienden hoef je zeker niet achter te laten. Alle rode propaganda ten spijt zal je in Duitsland als secretaresse meer verdienen dan als ingenieur in België.

Succes!
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:36   #2
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Deze uitspraak was nog nooit zo relevant als nu. Wie iets van zijn welvaart wil behouden kan best gisteren dit land ontvluchten. Di Rupo is goed op weg om er de CCCB van te maken met een vergelijkbare industriële activiteit.

Frankrijk, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken. Het geluk ligt er werkelijk voor het oprapen en het is niet eens zo gek ver. Op 3 uur rijden ben je in het Ruhr- of Rijngebied, dus familie en vrienden hoef je zeker niet achter te laten. Alle rode propaganda ten spijt zal je in Duitsland als secretaresse meer verdienen dan als ingenieur in België.

Succes!
Leugens, haatzaaierij en bangmakerij, de 3 fundamenten van de retoriek van de Vlaamsnationalist. U bent een leugenaar.
http://www.carrieregids.nl/informati...et-hoogst.html
Bekijk het lijstje en bied uw excuses aan voor uw leugens.
Oud 29 oktober 2012, 12:08   #3
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Leugens, haatzaaierij en bangmakerij, de 3 fundamenten van de retoriek van de Vlaamsnationalist. U bent een leugenaar.
Draai die gemiddelde lonen eens door een belastingscalculator en geef uw leugens toe. Van die 3200 euro bruto blijft het minste over uit die hele lijst.
Oud 29 oktober 2012, 12:16   #4
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is het gemiddelde loon van iedereen en bovendien als bruto salaris. Vergelijk nu eens het netto loon van een secretaresse in Duitsland met een Ingenieur in België vooraleer iemand voor leugenaar uit te maken.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:16   #5
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draai die gemiddelde lonen eens door een belastingscalculator en geef uw leugens toe. Van die 3200 euro bruto blijft het minste over uit die hele lijst.
Is dat dan waarom spanjaarden massaal naar Belgie komen werken sinds een jaar en waarom de Franse rijken naar Belgie vluchten?

Ik geef toe, er is teveel belasting, maar het is niet beter in de rest van Europa buiten een paar landen om.

Ik pleit voor het creeren van een belastingsparadijs voor ondernemers en bedrijven in Belgie, we moeten taxvrije handelszones creeren.
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:45   #6
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Succes!
Ik denk dat er aan bent voor je moeite , in Duitsland betaalt men voor een Lasser en technieker uit Hongarije of Bulgarije 7,40 € netto .

Zie je al veel Belgen verhuizen voor dat loon ?

Hoeveel secrataresses hebben ze nodig in Duitsland ? die zijn ingevuld door de duitsers zelf man , en hoeveel Secretaresses heb je hier die perfet Duits spreken ?

EEN klein beetje realistisch zijn AUB
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:46   #7
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik ken een zeer bekwaam ingenieur die zijn kop liet zotmaken en zijn job hier op gaf om naar duitsland te gaan , maar hij is flink snel terug gekeerd
Oud 29 oktober 2012, 12:50   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ken een zeer bekwaam ingenieur die zijn kop liet zotmaken en zijn job hier op gaf om naar duitsland te gaan , maar hij is flink snel terug gekeerd
En wat precies probeer je met dit anekdotisch proza stukje nu te bewijzen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:50   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Succes!
Groot gelijk, Effect!
Wie het hier niet leuk vindt moet maar op een ander gaan!

Doen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:53   #10
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En wat precies probeer je met dit anekdotisch proza stukje nu te bewijzen?
Heel simpel , absoluut niet te ontkennen dat het hier echt bergaf gaat . maar.

Als je zonder een bergje cash wil vluchten dat je van de klavers naar de biezen zal lopen .

Tenzij , je echt alternatief wil gaan leven en low budget gaat .
Oud 29 oktober 2012, 13:00   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je zonder een bergje cash wil vluchten dat je van de klavers naar de biezen zal lopen .

Iedereen weet dat het hier op instorten staat, we hebben uw over en weer naar Duitsland reizende ingenieur niet voor nodig.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 13:05   #12
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iedereen weet dat het hier op instorten staat, we hebben uw over en weer naar Duitsland reizende ingenieur niet voor nodig.
Klopt .

en toch is het enige reddingsmiddel de toekomst van ons kinderen en daarom moeten we met zijn allen samenspannen en de overheid in een hoek dwingen om de markt weer open te breken en zonder de beperkingen op te leggen waardoor die de overheid steeds meer men en onderneming in de communistische hoek drumt .

Samenspannen ipv verdeed kippenkakelen , maar dat laatste is moeilijk te laten
Oud 29 oktober 2012, 13:05   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, deze link is vollediger:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_average_wage

De aangegeven volgorde is BESCHIKBAAR inkomen. Als je op Gross klikt, krijg je het eerder aangegeven lijstje. En nu eens klikken op "compulsory deduction" (maw loonkost ).

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2012 om 13:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 13:09   #14
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb een hele tijd het idee gehad ooit terug te komen naar België met mijn kennis en ervaring. Ik hoop dat dit ooit nog kan, maar zonder 25% inlevering van loon vrees ik dat dit onmogelijk wordt... iets waar ik vanzelfsprekend weinig zin in heb.

Uw bekwaam ingenieur is ofwel dom ofwel slecht als hij terugkeerde. Beduidend meer loon, minder belastingen en goedkoper huren + inkopen doen, 12€pp in een goed restaurant... met alle liefde voor België maar daarmee ben ik toch verkocht hoor.

Laatst gewijzigd door Effect : 29 oktober 2012 om 13:12.
Oud 29 oktober 2012, 13:51   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zou beter zelf uw excuses aanbieden voor uw absolute onkunde.

Als je kijkt naar het netto besteedbaar inkomen per hoofd van de bevolking dan zit België amper iets hoger dan het EU-gemiiddelde.
(in 2010: 28,245 voor België, 27,128 gemiideld in de EU) Al onze buurlanden gaan ons voorbij, met uitzondering van Nederland dat een paar Euro lager uitvalt.
Aan de andere kant heeft België voor de werkgever wel de allerhoogste loonkost. Logischerwijze dus ook de allerhoogste belastingen.

Bron: OESO, disposable income

Citaat:
Deze studie toont aan dat België qua werkgeverskost slecht scoort in vergelijking met andere Europese landen. Wanneer we een pure salarisvergelijking maken tussen de 11 landen (hoofdstuk 1), zien we dat België bijna steeds op de voorlaatste plaats eindigt, vóór Frankrijk.
Op het gebied van de werkgeverskost voor arbeiders eindigt België steeds op de laatste plaats. Voor bedienden betreft, is de werkgeverskost nagenoeg altijd het hoogste in Frankrijk. België, Zweden, Italië en Tsjechië liggen steevast in de buurt.
Bron: Deloitte Europese salarisenquête
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:12   #16
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik had geen cent toen ik naar Duitsland vertrok. Op mijn spaarrekening stond nul euro, immers in België moest ik meer uitgeven dan ik had om rond te komen. Nu heb ik een apartement en een partner ten laste + kan ik iedere maand behoorlijk sparen. In België is dat een onmogelijke positie. OK ik heb een half jaar zwart zaad gezien, maar dat was het uiteindelijk absoluut waard. Zoiets heet investeren.
Oud 29 oktober 2012, 14:17   #17
Vigilante VL
Banneling

Standaard

De Vlaamse diaspora ...

Dat zal een bonte multi-kulti-kakafonie worden binnen 25 jaar.

De Walen wrijven zich al lustig in de pollekes.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:27   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had geen cent toen ik naar Duitsland vertrok. Op mijn spaarrekening stond nul euro, immers in België moest ik meer uitgeven dan ik had om rond te komen. Nu heb ik een apartement en een partner ten laste + kan ik iedere maand behoorlijk sparen. In België is dat een onmogelijke positie. OK ik heb een half jaar zwart zaad gezien, maar dat was het uiteindelijk absoluut waard. Zoiets heet investeren.
Ik Ik Ik Ik Ik.

Ben ik er eentje vergeten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:29   #19
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik Ik Ik Ik Ik.

Ben ik er eentje vergeten?
Het is dan ook een persoonlijk verhaal, oetlul.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:32   #20
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf overweeg om na 2014 te vertrekken, maar dan wel buiten Europa.

Alles hangt af of men op politiek vlak na 2014 grote hervormingen zal kunnen doorvoeren. Blijft de conservatieve communistenbende aan de macht die we nu hebben, dan is de kans reeel dat ik het geluk ergens anders ga zoeken.

Ik ga me niet laten verder pluimen door die sjarels, om dan op mijn 70ste te horen dat ik geen pensioen meer kan krijgen en alle ziektekosten zelf mag afdokken.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be