![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Cyprus moet, net als Griekenland uit de EU.
De maffia daar ontduikt de belasting en wij maar betalen voot hun schulden citaat Volkskrant: De Europese miljarden-steun aan Cyprus stelt de banktegoeden van corrupte Russen veilig. Dat is lastig te verkopen in de noordelijke eurolanden. Het eilandstaatje Cyprus heeft dinsdag het roterende voorzitterschap van de Europese Unie overgedragen aan Ierland. Verlost van deze Europese verantwoordelijkheid kunnen de autoriteiten van het kleine Cyprus zich volledig richten op het behoeden van hun eiland voor een faillissement. Dat is hard nodig, want Cyprus balanceert financieel op de rand van de afgrond. De economie van het eiland krimpt, banken staan op omvallen en de staatsschuld neemt toe. Om de ambtenarensalarissen te kunnen blijven uitbetalen, deed de Cypriotische regering in december een greep in de pensioenkassen van drie staatsbedrijven. De staatsbedrijven werden gedwongen 238 miljoen euro aan pensioengeld te lenen aan de overheid. 'De nood is hoog', zegt Hubert Faustmann, hoogleraar internationale betrekkingen aan de Universiteit van Nicosia, de hoofdstad van het eiland. 'De regering schraapt uit alle hoeken de laatste euro's bij elkaar.' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste landen die men tot de EU heeft laten toetreden wat hebben die eigenlijk gedaan buiten hun schuldenberg op de schouders van de EU gegooid?
Met alle respect voor de mensen die in die landen wonen waar men een verkeerd beleid voert, als daar ook allemaal wat van waar is? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is overal ontduiking en corruptie Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2013 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Al een geluk dat je het op het 'beleid' steekt en niet op de mentaliteit van de mensen der betreffende staten of je post ging linea recta naar het CGK... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ''' cyprus is ingenomen om de ekonomie aldaar te helpen heb ik mij laten wijsmaken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() En het gehele gedoe met Noord-Cyprus? Dat lijkt me veel ernstiger.
|
![]() |
![]() |