Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2012, 16:59   #1
peoplealliance
Vreemdeling

Standaard Waardevolle tips voor de Belgische overheid en haar begroting

Vandaag vernemen we in de Belgische pers dat de federale regering van Elio Di Rupo het BTW tarief wil verhogen van 21% naar 22% om “de begroting in evenwicht te krijgen want besparen alleen zal niet helpen.”

Absurde uitspraken en “oplossingen” als deze zijn dus de beste manier om de begroting te redden, om de economie en het “consumentenvertrouwen” te stimuleren?...

Lees het artikel op: http://www.volksmagazine.net/home/20...aar-begroting/
peoplealliance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:28   #2
Stingray
Banneling

Standaard

niets nieuws onder de zon. Maar als ze denken dat ze de crisis op kunnen lossen met extra belastingen zijn ze goed mis.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:37   #3
eno2
Banneling

Standaard

De beste oplossing is deze: laat iedereen die zelf zijn plan kan trekken dat doen. Voer daartoe voor alles en iedereen waar subsidies bij komen kijken of staatstegemoetkoming een middelencontrole in.

En het budget staat er meteen schitterend voor.

De crisis bestaat erin, dat er teveel water naar zee vloeit.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 19:59   #4
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De beste oplossing is deze: laat iedereen die zelf zijn plan kan trekken dat doen. Voer daartoe voor alles en iedereen waar subsidies bij komen kijken of staatstegemoetkoming een middelencontrole in.

En het budget staat er meteen schitterend voor.

De crisis bestaat erin, dat er teveel water naar zee vloeit.
En degenen die hun plan niet WILLEN trekken gaan weer met de middelen lopen van degenen die wel hun plan trekken? Strak plan...

Ik heb geen tussenkomst van de staat nodig en wil gerust mijn plan trekken. Ik ben het daarbij wel moe dat van ons loon veel teveel wegvloeit. Als ze iedereen die werkt meer laten overhouden zullen we met veel plezier onze plan zelf trekken (doen we nu ook al). Ik wil hiervoor zelfs kindergeld enzo laten vallen.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:20   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Belgische staat opdoeken. Probleem opgelost.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:39   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
En degenen die hun plan niet WILLEN trekken gaan weer met de middelen lopen van degenen die wel hun plan trekken? Strak plan...

Ik heb geen tussenkomst van de staat nodig en wil gerust mijn plan trekken. Ik ben het daarbij wel moe dat van ons loon veel teveel wegvloeit. Als ze iedereen die werkt meer laten overhouden zullen we met veel plezier onze plan zelf trekken (doen we nu ook al). Ik wil hiervoor zelfs kindergeld enzo laten vallen.
Dit is helaas een tijd van besparingen, en dan is het logisch dat je het eerst bespaart bij zij, die het niet nodig hebben. Voor wat zij die niet willen betreft, die moeten bestraft worden, dat gebeurt al, bv werkonwilligen worden uit de werkloosheidsuitkeringen gegooid.
Oud 2 november 2012, 20:40   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Belgische staat opdoeken. Probleem opgelost.
Jij denkt zeker dat Vlaanderen het land van melk & honing is?
Oud 2 november 2012, 20:46   #8
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is helaas een tijd van besparingen, en dan is het logisch dat je het eerst bespaart bij zij, die het niet nodig hebben. Voor wat zij die niet willen betreft, die moeten bestraft worden, dat gebeurt al, bv werkonwilligen worden uit de werkloosheidsuitkeringen gegooid.
Bijlange niet voldoende. Bestraffen (vooral het misbruik opsporen) is ook niet efficiënt genoeg: ontmoedigen! Verhoog de kloof tussen werken en niet werken, dan ga je mensen motiveren (ik bedoel hier trouwens niet dat de vervangingsinkomens persé moeten verlaagd worden, maar de inkomens uit arbeid verhoogd - lees meer geld aan de werknemer minder aan de staat en zijn profiteurs)!

En het is inderdaad een tijd waarin bespaard moet worden; het moeten alleen niet altijd dezelfden zijn die de dupe zijn terwijl anderen onaangeroerd blijven!
Oud 2 november 2012, 20:48   #9
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de migratiecijfers ziet moet daar toch iets van aan zijn...
Oud 2 november 2012, 20:52   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verre van. 't Vlaanderen van nu is ook naar de kloten. Kan niet anders, als Moor van de Belgische staat.

De oplossing: economische en politieke desconnectie
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 2 november 2012, 20:52   #11
eno2
Banneling

Standaard

Tot mijn verbazing was er in heel Europa toch 1 politica, presidente van de autonome gemeenschap Madrid van de rechtse partij PP, die mijn systeem openbaar verdedigde onlangs. Aguirre. Zou ik van een rechts iemand nooit verwacht hebben. En dat in een regering die Jan modaal het vuur aan de schenen legt. Heel dapper. Maar ze heeft haar ontslag gegeven. Er moet achter de schermen iets gebeurd zijn....met Rajoy.
Oud 2 november 2012, 21:08   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot mijn verbazing was er in heel Europa toch 1 politica, presidente van de autonome gemeenschap Madrid van de rechtse partij PP, die mijn systeem openbaar verdedigde onlangs. Aguirre. Zou ik van een rechts iemand nooit verwacht hebben. En dat in een regering die Jan modaal het vuur aan de schenen legt. Heel dapper. Maar ze heeft haar ontslag gegeven. Er moet achter de schermen iets gebeurd zijn....met Rajoy.
Wat is uw systeem?

Aguirre nam officieel ontslag wegens haar ziekte en wegens de te groot geworden druk op haar leven.
Oud 2 november 2012, 21:09   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is uw systeem?

Aguirre nam officieel ontslag wegens haar ziekte en wegens de te groot geworden druk op haar leven.
Een idee over de werkelijke reden?
Ziek is ze niet, ze werkt trouwens nog voor de regering, voor Soria

Mijn systeem (en dat van Aguirre) is:

http://forum.politics.be/showpost.ph...03&postcount=3

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2012 om 21:12.
Oud 2 november 2012, 21:11   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een idee over de werkelijke reden?
Ziek is ze niet, ze werkt trouwens nog voor de regering, voor Soria

Mijn systeem is:

edit
Uw systeem is "edit"? Ja, knap.
Oud 2 november 2012, 21:12   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw systeem is "edit"? Ja, knap.
http://forum.politics.be/showpost.ph...03&postcount=3
Oud 2 november 2012, 21:14   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie kan er zijn plan trekken en hoe moet dat bepaald worden?
Welke middelencontrole? Hoe moet dat gebeuren? Door wie?
Oud 2 november 2012, 21:16   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie kan er zijn plan trekken en hoe moet dat bepaald worden?
Welke middelencontrole? Hoe moet dat gebeuren? Door wie?
Vraag het aan Aguirre. De zaak is eigenlijk vanzelfsprekend en verbazend van eerlijkheid : help alleen met staatssubsidies wie het nodig heeft.

De rijkaards moeten maar hun plan trekken.

En wie in een middenmoot zit, valt dan onder een progressieve middelentest voor wat hulp betreft

Let wel dat in Engeland de meeste subsidie al middelengetest wordt. Hulp naar vermogen en bezit. Ik vind dat maar normaal.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2012 om 21:19.
Oud 2 november 2012, 21:18   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het aan Aguirre. De zaak is eigenlijk vanzelfsprekend en verbazend van eerlijkheid : help alleen met staatssubsidies wie het nodig heeft.
Kom jong, niet rond de pot draaien. Ze verdedigde uw systeem hebt ge geschreven, dan moet ge ook een idee hebben over hoe, wat, wanneer enzovoort.

Zeker als het zo vanzelfsprekend is als je hier nu schrijft.

Ik vind niks vanzelfsprekend.
Oud 2 november 2012, 21:22   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom jong, niet rond de pot draaien. Ze verdedigde uw systeem hebt ge geschreven, dan moet ge ook een idee hebben over hoe, wat, wanneer enzovoort.

Zeker als het zo vanzelfsprekend is als je hier nu schrijft.

Ik vind niks vanzelfsprekend.
Kom jong ik postte het al voordat je het vroeg en herhaalde het al helder en kort en goed twee keer, dat moet voldoende zijn .

Aguirre zweeg er verder over, ze hebben ze de mond gesnoerd in haar conservatieve omgeving.

Hollande in Frankrijk heeft ook een (klein) stapje gezet in die richting, hoofdzakelijk symbolisch, met zijn belasting op de superrijken. Hoewel dat nog niet hetzelfde is. Ik zou genadeloos de alle staatssubsidies kappen aan wie het volgens middelentest niet nodig heeft. Nog eens.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2012 om 21:28.
Oud 2 november 2012, 21:51   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom jong ik postte het al voordat je het vroeg en herhaalde het al helder en kort en goed twee keer, dat moet voldoende zijn .

Aguirre zweeg er verder over, ze hebben ze de mond gesnoerd in haar conservatieve omgeving.

Hollande in Frankrijk heeft ook een (klein) stapje gezet in die richting, hoofdzakelijk symbolisch, met zijn belasting op de superrijken. Hoewel dat nog niet hetzelfde is. Ik zou genadeloos de alle staatssubsidies kappen aan wie het volgens middelentest niet nodig heeft. Nog eens.
Waar heb je dat gepost en waar herhaald? Zet een paar linkjes, dan kan ik het nalezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be