![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...21129_00385726
Op begroting van 180miljard die vooral naar lonen gaat, kom je dus met 2% loonsverhoging uit op 2-3 miljard meer tekort... en hoe gaan ze dit tekort weer oplossen, laat mij eens denken ? Ten eerste: 50% bezuinigingen Ten tweede 50% belastingen. Wat zijn bezuinigingen ? Investeringen bevriezen, uitstel van betaling van vakantiegeld naar eindejaarspremie en nog van die cashflowtroela gedoe Wat zijn belastingen: gestapoleider Crombez gedoe, privé nog wat meer op stang jagen, en ja de lasten wat omhoog drijven. Uiteraard zonder een simulatie doen om te kijken hoe nefast dit werkt op de economie. Je moet gewoon kortzichtig kijken naar uw begroting en proberen het gat dicht te rijden voila, puik regeringswerk, dus de begroting is weer 2 miljard extra ontspoord |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Theoretisch cijfers citeren is gemakkelijker natuurlijk hé. Maar wees gerust, Bij u zal het ook 2% stijgen net zoals bij alle anderen.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 30 november 2012 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luister een keer, als je regels verandert met terugwerkende kracht dan kun je altijd iedereen beboeten. Mij lijkt het abnormaal, als je 'sociale' regels verandert, dat er altijd uitdoofscenario's worden bedacht, en 'verworven toestanden worden geconsolideerd' en als je geld verdient en belastingen moet betalen (wat dan net het andere spectrum is) dat je altijd maar moet verdacht worden van fraude, terwijl je nogal dikwijls gewoon de regels toepast zoals je ze denkt te mogen interpreteren in overleg met een boekhouder meestal. Dus ja, wat is er daar nu goed aan ? Het creeert een immense rechtsonzekerheid, het schept een perpetuum vervolgbaarheid (tot in uw graf en tot zelfs na uw graf, want uw vennootschappen blijven ter eeuwige dage verantwoordelijk) etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je bent blijkbaar te vinden voor de nodeloze bescherming van bedrijven en ondernemers die het nodig achten om hier, voor eigen groot gewin, onderbetaalde, onbeschermde arbeiders in dienst te stellen en die te laten vallen als een baksteen van zodra ze nattigheid voelen, om dan vervolgens nieuwe te gaan rekruteren onder een andere naam. Dat zijn nl. de praktijken die nu aangepakt worden en stilaan boven komen drijven. Ik heb er als ondernemer niks op tegen dat hij dat doet, en bij mij mogen ze altijd komen controleren (ik heb er trouwens al veel gehad) en nog nooit hebben ze mijn of mijn boekhouders interpretaties van de regels afgestraft. Als je het natuurlijk gaat bekijken in het huidige geval, waar ze huizen die te laag geschat zijn gaan aanpakken. Volgens mij doen de meesten dat goed wetende waar ze mee bezig zijn, om minder KI en Taksen te moeten betalen. Als je dan natuurlijk tegen de lamp loopt is dat idd niet leuk, maar je wist waar je mee bezig was. En dat geld trouwens voor de meeste 'interpretaties' wat de wetgeving. We leven in een land waar het toegelaten is te proberen 'interpreteren', maar dan moet je natuurlijk niet kwaad zijn als het uitkomt. Zijn er dingen die beter kunnen, natuurlijk, maar niemand is perfect. Ik weet, uit persoonlijke ervaring, dat hij zeer goeie opvattingen heeft. En dat staat geheel terzijde vanuit welke partij hij dat doet. Alleen krijgt hij die opvattingen er niet altijd helemaal door zoals hij wil en moet hij toegevingen doen om er tenminste iets door te krijgen, omdat daar nog andere politici tussen zitten, die zelf tot de reeks malafide ondernemers behoren. Ik heb in ieder geval van Carl Devlies en Bernard Clerfayt nooit geweten dat ze luisterden naar ondernemers en trachtten die belangen te behartigen.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Zolang er een index is, is die er voor iedereen, ook voor ambtenaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga dat nog eens uitleggen ze:
als 50% van het BNP (de overheidsbeslag die een soort eeuwig recht heeft om alles dat we hier doen te belasten) RECHT heeft op een INDEX en nog eens 40% van het BNP (de privé slavenarbeiders die dit cookiemonster voeden) recht heeft op een INDEX Dan blijft er 10% over die GEEN RECHT heeft als die massa 2% stijgt, dan blijft daar dus welgeteld 20% minder inkomsten over voor de privé die de risico's hebben... dus voor iedereen ??? Nee niet voor diegene die onder de perikwatie van de eeuwige fraudemantra geresponsabiliseerd worden voor derest
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 november 2012 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tijd om ook ambtenaar te worden zou ik zeggen.... Btw gaan de leeflonen ook niet omhoog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In januari stijgt in de privé ook (bijna) alles met 2 % De prijzen in de winkels zijn met méér gestegen ! Toevallig zag ik vandaag in een grootwarenhuis voor 1 kg Jonagold appels: 2 € !!! Jonagold wordt UITSLUITEND geteeld in...Belgie...??? Amaai en dan zijn er nog slimmeriken die tégen de index zijn ! Ik vermoed dat die debielen het warm water hebben uitgevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sowieso is voedsel over de laatste 40jaar ongeveer 2 keer goedkoeper geworden, dus ik weet eigenlijk niet waar jij met een vergelijking van jonagoldprijzen op ultrakorte termijn nu denkt een punt te moeten maken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na Elstar is het het meest verkochte ras (?) Exact één jaar terug kostte 1 kg Jonagold 0,99 €. Nu is dat 1,99 €... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- veronderstellen dat als je bedrijven goed doet draaien, dat dit alleen ten goede komt van de bedrijfsleiders. - veronderstellen dat als iemand het goed bedoelt dat hij dan ook maar enigermate weet waar het knopje staat om op te duwen om de kerncentrale terug te starten. Als je lasten op arbeid verhoogt, jaag je arbeid nog meer weg uit Belgie. Dirupo heeft de lasten op arbeid ongeveer 2-3% verhoogd sinds zijn aantreden. Gewoon de indexatie http://www.wedden.fgov.be/indexation/default.htm per indexsprong heb je 100.000 werklozen extra De cascade aan afdankingen is nog maar begonnen... zoek gewoon de economische logica (en dat is niet links of rechts dat is gewoon economie) dan zul je zien dat dit klopt als een bus De wedden zijn extra belast geworden door 0.5% verhoging op lasten in arbeid in functie van opleidingen... of gebrek aan opleidingen. Een platte verhoging van 50.000 werklozen op zijn geweten De weddes zijn extra belast door de aftrekken af te bouwen (zonnepanelen, dubbel glas, isolatie etc) De redenering (economisch) isgewoon, in een ONBELASTE wereld, zou je een investering doen of niet... Als je in een onbelaste wereld de investering zou doen, dan moet je gewoon die subsidie als rendabel beschouwen.... En daar maakt hij terug redeneerfouten Dus denk nu niet dat je kunt verdedigen op basis van hij is zo lief mijnheer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn 'beursprijzen' dus je manipuleert dat niet ?? Nogmaals het ene jaar gooien ze ermee en vliegt de helft in de afvalbak, het andere jaar heb je er tekort, en je kunt die prijs niet sturen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verlies wordt NOOIT meer ingehaald. En de prijzen van de voeding zullen BLIJVEN stijgen: die miljarden Chinezen & Indiërs kunnen nu ook betalen voor menswaardig voedsel. |
|
![]() |
![]() |