![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dit het ogenblik? De pers haat het natuurlijk rechtstreeks geregeld te worden: De politieke invloed bedreigt dan de zo geroemde persvrijheid... Leveson gaat ongetwijfeld een regulator voorstellen. Sorry- moest in "Europa" staan ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2012 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In sommige 'ontwikkelingslanden' is er zo'n code niet of veel minder en dat zie je in de media. Westerse democratieën zijn gewoon niet zo vrij als ze zelf beweren. Maar een ding is om te verhinderen dat de politieke vuile was van de elite buiten komt te hangen en een ander ding is om de ordinaire roddelpers hun ethiek aan de kaak te stellen met betrekking tot privacy en dergelijke. Dat laatste vermoed ik is nu gaande in GB. Dat eerste is al 'onder controle'. Persvrijheid...dat is iets om anderen mee rond de oren te slaan. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 november 2012 om 11:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die zijn zelf al geknecht. Die zijn geprogrammeerd om te zeggen dat er wel persvrijheid is.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 november 2012 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2012 om 12:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Roep eens even man, paard en rugnummer.
Je doelt op het Murdoch schandaal en die rooie meid die mensen liet afluisteren. Het hale je de duivel dat politici hondsbenauwd zijn om hun criminele geheimen in de openbaarheid gebracht zien worden. Kijk, er zit ergens een duidelijk verschil: als je slachtoffers van een misdrijf o.i.d. afluistert om dat in de roddelrubriek te kunnen gooien, dan ben je erg slecht bezig. Een slachtoffer wordt je niet door eigen keuze, politicus daarentegen wel. Wanneer een politicus een smerig plannetje aan het opkoken is en dat wordt voortijdig naar buiten gebracht is dat bepaald geen ramp. De man/vrouw kan daardoor tijdig worden afgestopt. Nee, situatie 1 is slecht, situatie 2 is prima. Edit: het is de politicus die jou afluistert. Hij/zij krijgt dus een koekje van eigen deeg.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 29 november 2012 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het wordt een robbertje vechten tussen Cameron, Clegg en Milliband.
Cameron haalt het wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De Engelse kranten spartelen als duiveltjes in een wijwatervat. En ze gaan het halen dank zij hun lakei Cameron
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Heeft de Britse media een regulator nodig? Gelet op de torenhoge bewijzen van jarenlang misbruik en illegale praktijken, zou ik zeggen van wel. Zelfregulering werkt duidelijk niet. Dan lijkt een onafhankelijke (belangrijk woord!) regulator de beste optie. Maar Cameron is dit inderdaad niet echt genegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zou een 'objectieve' meting van de persvrijheid dienen te bestaan door een echt onafhankelijk instituut. Zo iets politike gedegradeerds als 'reporters zonder grenzen' bv. beklagen zich bijzonder selectief over aanvallen op de persvrijheid. Als die aanvallen begaan worden door regimes of krachten loyaal aan de politeike belangen van de VS of Europa zwijgen ze. Dat kan je zien in Syrië op dit moment bv. Zo'n niet politiek geïnspireerde meting van de persvrijheid zou voor verassingen zorgen onder het westers publiek. Gegarandeerd. Sommige landen die door het westen verduiveld worden als onvrije dictaturen hebben namelijk een vrijere pers dan in dat westen het geval is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 november 2012 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |