![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Het is onze politici blijkbaar beu dat de Raad van State hun geklungel in de recente geschiedenis steeds opnieuw te niet doet, vandaar waarschijnlijk het voorstel van Milquet om "de instrumenten van de Raad van State" te verfijnen.
Bron: De Standaard Wat ik vooral leer uit het artikel is dat ze het knip en plak werk nu o willen introduceren in justitie. Stel je voor, zo ziet het er in de toekomst volgens Milquet uit. De arco regeling wordt door de regering op een drafje opgezet om hun eigen partbelangen te vrijwaren, de Raad van State vindt onregelmatigheden en moet een lijstje opstellen van wat er allemaal verkeerd gebeurd is. Vervolgens kunnen onze genieen dan achterpoortjes gaan zoeken om toch maar die fouten te corrigeren terwijl het ganse opzet een grote aanfluiting is van het gezond verstand. Wat ik me afvraag is, of diezelfde regeling ook zal gelden in strafzaken. U kent ze wel de welbekende procedure fouten. Ik vermoed echter dat dit een nieuw wapen in hun arsenaal is om hun eigen incompetentie te verbergen.
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het verwonderd me eigenlijk dat dit nog niet véél vroeger gebeurde...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |