![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Zo doe je dat dus. Keihard en zonder compromissen.
Met hopelijk zeer strenge controles op illegale thuisslachtingen tijdens het offerfeest uiteraard. Het doet deugd dat er nog EU landen met ballen zijn. Zal de rest ook de ballen hebben om te volgen? http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1491779 ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Eindelijk een consequent standpunt
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een bezwaar tegen de wapenindustrie, bommen en raketten? Welnee. Het Midden-Oosten platgebombardeerd, Libië met tienduizenden raketten bestookt, de Palestijnen, de Israëli's, Irak, opstandelingen in Syrië van wapens voorzien en ga zo maar door. Een gespleten moraal om trots op te zijn. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Burger
|
Buiten het feit dat ik dit besluit enkel kan aanmoedigen;
Beetje hypocriet om het verbieden van deze rituele slachtingen onder het mom van dierenwelzijn te laten dekken. De Joodse gebruiken worden erbij gesleurd om islamofobie niet al te hard in de verf te zetten natuurlijk. De hanengevechten in de oostelijke gebieden van Polen blijven deel uitmaken van de cultuur... Ter algemene aanvulling: Voormalig warschau-pact landen uit Centraal en Oosteuropa (afgezien van Bulgarije) hebben inderdaad een héél andere kijk op de islam om maar te zeggen géén kijk. Islamofobie tiert er welig. Dit wordt nog versterkt door de historische botsingen tussen orthodoxe/katholieke Slavische christenen en islamitische strekkingen op de balkan sinds eeuwen en de nog steeds, niet te onderschatte, invloed van Rusland en dus indirect de Russische/Tjetcheense problematiek. Rituele slachtingen en andere (islamitische) toegevertjes zijn nu eenmaal niet aan de orde in bepaalde Centraal/Oosteuropese landen. Men ziet dan ook weinig Mohammedjes in het straatbeeld alginds...en dit heeft niets te maken met de welvaartstatus maar met een doorgedreven, zeer behoudensgezinde mentaliteit van de autochtone bevolking, een mix van verstart oerkatholisime en protectionistische, nationalistische reflexen... Laatst gewijzigd door drenkeling : 30 november 2012 om 12:29. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar is niks mis mee, zolang het maar niet de westerse cultuur is, gebaseerd op judeo-christelijke ontwikkelingen en inzichten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 november 2012 om 12:43. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dorota_Nieznalska |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 |
|
|
Er zitten twee kanten aan dit verhaal, een politieke en een dier-humane.
Nu geloof ik totaal niet in de dier-vriendelijkheid van de mens, en ik mag zeggen dat ik een ervaringsdeskundige bij uitstek ben. Nee, het is een politieke kwestie en Polen zet zich schrap dwars tegen de draad van de Brusselse schooiers. Prima. Waar een deuk ontstaat komt snel een scheur. En Polen zijn niet vriendelijk tegen Joden en Arabieren, trouwens wat hebben Arabieren in Polen te zoeken? Er is al nauwelijks werk voor de mensen zelf. De Polen zijn baas in eigen land en niet de moslimgarde die er totaal niets te zoeken heeft. Het was Jan Sobieski III die verhinderde dat de Islamitische horde Europa binnen kon komen. Hij sloeg ze voor Wenen terug naar hun thuisland.
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben geen onverdeeld voorstander van zo'n verbod (om redenen die niets met religie te maken hebben), maar als het er komt dan tenminste niet op hypocriete wijze enkel bedoeld als pestwet tegen moslims. Dat is me wat te veel 'jaren dertig'. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar dacht ik net ook aan! Een late extra smerige uithaal van het antisemitische katholieke Polen naar het minieme restje Joden dat er in dat land na de Holocaust is overgebleven.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat wel.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 november 2012 om 15:24. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoeven ze dat niet te doen, dan hoeft boer Jan het evenmin te doen. Ik heb sowieso liever verdoofd geslacht vlees omdat dit minder taai is want de beesten hebben de kans niet gehad om de opstoot aan adrenaline door hun spieren te sturen, én ik wil geen vlees besmet met e-colli. Snappie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Dier-vriendelijkheid wanneer het slachten betreft bestaat eenvoudig niet. Het doorsnijden van de keel brengt evenveel stress/adrenaline in het bloed als het brengen naar het slachthuis doet en het opjagen van wild.
De enige manier om een dier pijnloos te slachten is het op zeer kleinschalige wijze doen uitvoeren van het schietmasker zonder dat het dier het bloed van eerder gedode dieren kan ruiken. In dat geval blijft de adrenaline puls uit die het vlees minder smakelijk maakt. Dorpsslagers van het goede soort weten precies hoe dit aan te pakken omdat ze het vee meestal zelf mesten. Kort en goed komt het er op neer dat het ritueel slachtverbod feitelijk niet meer is dan een casus belli tegen de moslims. Grof gezegd: "Oplazeren, wij beslissen wat er gebeurt." Dat is de ene kant. De andere kant is dat de zogenaamde religieuze reden een puur onzin verhaal is en uitsluitend dient ter genoegdoening van een stel religieuze dwazen. Want een ander woord is er niet voor. Een ritueel dat nergens op slaat en alleen laat zien dat er nog groepen zijn die verkeren in de waanzin van hun niet bestaande religie. De rituele slachting komt voort uit de behoefte aan bloed voor het offeraltaar en het indruk maken op omstanders wanneer de slachting door de sjamanen (anders is het niet) wordt uitgevoerd. Zielige religie en zinloos voor de dieren. Cultuurverdwazing ten top.
|