Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2012, 16:36   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Sos Lieten wil schepenen voor armoedebestrijding

Ze heeft inspiratie geput uit de Schepen voor Vlaamse Zaken.

En ze wil dus nu schepenen voor armoedebestrijding.

Kan iemand haar even wijsmaken dat die steden die decennia-lang bestuurd werden door sossen, de minst presterende gemeentes zijn op het vlak van armoedebestrijding ?

titel: Lieten wil schepenen voor armoedebestrijding
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...21203_00389624

Citaat:
Vlaams minister van Armoedebestrijding en Innovatie Ingrid Lieten (SP.A) doet een oproep aan de nieuwe lokale besturen om één schepen de bevoegdheid te geven de armoedebestrijding in zijn of haar gemeente of stad te coördineren.

Lieten deelt naar eigen zeggen de analyse van de onderzoekers in het Jaarboek Armoede en Sociale Uitsluiting van het centrum OASeS van de Universiteit Antwerpen (UA) dat vooral lokale overheden geschikt zijn om aan armoedebestrijding te doen.

Volgens Lieten wordt in het Jaarboek een ‘scherpe analyse' gemaakt van de armoedeproblematiek in Vlaanderen, die als wetenschappelijk onderbouwde leidraad kan dienen voor Vlaamse beleidskeuzes. Toch kijkt zij daarvoor veeleer naar het lokale bestuursniveau.

‘Ik ben ervan overtuigd dat de beste, nieuwste en meest creatieve ideeën op het vlak van armoedebestrijding lokaal ontstaan, en niet in Brussel', aldus Lieten. ‘Het middenveld zoekt daar immers naar concrete oplossingen voor de concrete problemen die er zich manifesteren.'

Methodiekenhandboek

Sociale innovaties zoals buurtsportprojecten of wijkgezondheidscentra moeten volgens Lieten volop de kans krijgen zich in de praktijk te bewijzen. ‘Zij krijgen vanuit Vlaanderen dan ook het nodige geld om hun werking op te starten. Maar we doen meer dan dat, we bundelen nadien ook de verschillende ervaringen in een soort methodiekenhandboek dat als inspiratiebron kan dienen voor lokale besturen.'

De minister meent dat overheden dergelijke initiatieven moeten steunen in plaats van ze als surrogaat te zien voor eigen inspanningen en investeringen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 16:39   #2
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Kan iemand haar even wijsmaken dat die steden die decennia-lang bestuurd werden door sossen, de minst presterende gemeentes zijn op het vlak van armoedebestrijding ?

Tja, Schoof, ik vind armoedebestrijding ook belangrijker dan een schepen die er op toeziet dat iedereen zich wel gedraagt als "goede" Vlaming... Maar het verbaast me niet dat jij dat anders ziet.
Oud 3 december 2012, 16:42   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tja, Schoof, ik vind armoedebestrijding ook belangrijker dan een schepen die er op toeziet dat iedereen zich wel gedraagt als "goede" Vlaming...
Awel, ik ben het met je eens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 16:45   #4
eno2
Banneling

Standaard

Er zijn al schepenen van Ocmw
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 16:48   #5
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, Schoof, ik vind armoedebestrijding ook belangrijker dan een schepen die er op toeziet dat iedereen zich wel gedraagt als "goede" Vlaming... Maar het verbaast me niet dat jij dat anders ziet.
Ik ook, Tommm, maar dat een sos daar pas na meer dan 100 jaar op vele plaatsen in België bestuurlijk de dienst uitgemaakt te hebben daar NU pas op komt (en dan nog zich daarbij spiegelt aan Vlaams-nationalisten), dat maakt die sos eigenlijk onsterfelijk belachelijk.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 3 december 2012 om 16:49.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 17:15   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Awel, ik ben het met je eens.
En ik ook!
Eigenlijk zijn ze allbei nodig.
Maar... de sossen moeten misschien eens blijven stilstaan bij het feit dat zij het vooral zijn die die armoede in stand houden zoals in Wallonië, dat zij de kampioenen zijn van de "multicul" en het binnenlaten van duizenden en duizenden armoedigen uit de vier windstreken die hier "het recht hebben" gratis te krijgen wat ze in hun eigen land niet krijgen.Alleen spijtig: op onze kosten!
Dat ze er nog een honderdduizend binnenloodsen van die armen! Geef ze direkt de goede partijkaart en maak daarna nieuwe statistieken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 18:09   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En ik ook!
Eigenlijk zijn ze allebei nodig.Maar... de sossen moeten misschien eens blijven stilstaan bij het feit dat zij het vooral zijn die die armoede in stand houden zoals in Wallonië, dat zij de kampioenen zijn van de "multicul" en het binnenlaten van duizenden en duizenden armoedigen uit de vier windstreken die hier "het recht hebben" gratis te krijgen wat ze in hun eigen land niet krijgen.Alleen spijtig: op onze kosten!
Dat ze er nog een honderdduizend binnenloodsen van die armen! Geef ze direkt de goede partijkaart en maak daarna nieuwe statistieken!
Er is een teken aan de wand: er wordt steeds meer VOEDSEL gestolen i.p.v. alcohol & tabak...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 18:36   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil dat ook wel worden. Dat betaalt goed en echt veel werk zult ge daar niet mee hebben, want schepenen of geen schepenen van armoedebestrijding, ik zie daar niet minder of meer dakloze mee rond lopen. Alleen minister van hopeloze zaken, dat zou ik hier in België niet willen zijn. Dan moet ge u kapot werken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 18:45   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gek, ik dacht dat de OCMW voorzitter automatisch schepen werd tegenwoordig. Waar dient het OCMW eigenlijk voor?

Waarom komt dat wijf van staal en beton daar trouwens mee af nadat 300 van de 308 schepencolleges al vastliggen?

Laatst gewijzigd door fonne : 3 december 2012 om 18:48.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 18:58   #10
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoezo, ik dacht dat de Vlamingen volgens jou allemaal rijk en welvarend waren? Wat is het nu eigenlijk?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 19:02   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Wat zou het loon zijn van zo'n schepen van armoedebestrijding? En uiteraard z'n medewerkers...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 19:04   #12
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat zou het loon zijn van zo'n schepen van armoedebestrijding? En uiteraard z'n medewerkers...
Ongeveer hetzelfde als een schepen voor Vlaamse zaken?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 19:04   #13
Vigilante VL
Banneling

Standaard

SCHEPEN => ARMOEDE

contradictio in terminis
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 19:05   #14
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
SCHEPEN => ARMOEDE

contradictio in terminis
?

-H. Marcuse
Oud 3 december 2012, 19:07   #15
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ongeveer hetzelfde als een schepen voor Vlaamse zaken?
Dan ben je dus beter af met een schepen voor Vlaamse zaken en gebruik het geld voor de schepen van armoedebestrijding om... de armoede te bestrijden...
Oud 3 december 2012, 19:09   #16
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan ben je dus beter af met een schepen voor Vlaamse zaken en gebruik het geld voor de schepen van armoedebestrijding om... de armoede te bestrijden...
Waarom hebben we in godsnaam ministers?
Dat geld dat die kosten kan toch beter rechtstreeks geïnvesteerd worden?

-H. Marcuse
Oud 3 december 2012, 19:13   #17
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Waarom hebben we in godsnaam "OVERBETAALDE" ministers?
Dat geld dat die kosten kan toch beter rechtstreeks geïnvesteerd worden?
Effe een woordje dertussen gezet se.
Met 2500 euro per maand zullen die toch wel rondkomen als een groot deel van hun bevolking onder de armoedegrens leeft...
Oud 3 december 2012, 19:17   #18
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Tiens en ik die dacht dat het alleen de Walen waren die arm waren omdat ze te lui waren om te werken. Wat we zelf doen, doen we dus niet beter als ik het goed begrijp.

Laatst gewijzigd door system : 3 december 2012 om 19:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 19:17   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke vette 2 !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 19:17   #20
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Effe een woordje dertussen gezet se.
Met 2500 euro per maand zullen die toch wel rondkomen als een groot deel van hun bevolking onder de armoedegrens leeft...
Kan je nu ook op de vraag antwoorden?

-H. Marcuse
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be