Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2013, 18:30   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard Tennis: het einde van Roger Federer?

Het gaat van kwaad naar erger met de Zwitser. Verlies in eigen land tegen de Duitser Daniel Brands volgt op verlies tegen Federico Delbonis in Hamburg. Op Wimbledon verloor hij al in de tweede ronde van de Oekraïner Sergej Stakhovksy. Delbonis en Stakhovsky stonden op dat moment niet eens in de top-100.

Eigenlijk is het al een heel jaar huilen met de pet op voor Federer. Dit jaar wist hij nog maar één top-10-speler te verslaan. Dat was zes maanden geleden op de Australian Open, toen hij ternauwernood in vijf sets won van Jo-Wilfried Tsonga. Het was zijn laatste écht goeie toernooi (1/2 finale).

Daarna tastten de verliezen zich op: in Rotterdam, Dubai en Indian Wells stelde de Zwitser teleur. Na Indian Wells nam hij een pauze die aanvankelijk weinig opleverde: hij vloog er - als titelverdediger - snel uit in Madrid. In Rome en op Roland Garros leek hij zich enigszins te herpakken en hij wist nog het grastoernooi van Halle te winnen, maar sindsdien lijkt niets meer te lukken.

Na Wimbledon kondigde hij verrassend aan enkele kleinere graveltoernooien te spelen alvorens het Amerikaanse hardcourtseizoen in te gaan. Hij had zich bovendien een nieuw racket aangeschaft. Een slechte zet, blijkt nu.

Voorlopig staat Federer nog vijfde op de Wereldranglijst (6de als we alleen de prestaties van 2013 optellen). Binnenkort moet hij zijn titel in het Masters-toernooi van Cincinatti verdedigen. Het lijkt weinig waarschijnlijk dat hem dat zal lukken.

Zelf zegt hij te willen blijven spelen. Hij haalt Leyton Hewitt als voorbeeld aan, de Australische ex-nummer één die ondanks blessures en mindere prestaties is blijven spelen, ook al stond hij de voorbije jaren meer buiten dan in de top-100.

Stoppen op een uitgelezen moment of verder aanmodderen en daarmee een smet werpen op zijn rijke palmares? Meer nog dan zijn 'haters' zijn het zijn fans die hem smeken ermee te stoppen. Ze willen hun idool niet zien verliezen van nobody's als Stakhovsky, Brands of Delbonis.

Wat denken jullie? Is een revival voor de binnenkort 32-jarige Federer nog mogelijk of is het tijdperk van de Zwitser definitief afgelopen? Moet hij stoppen of doorgaan?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 20:00   #2
eno2
Banneling

Standaard

Laat hem toch spelen als hij daar zin in heeft. Zijn trek in spelen blijft even groot als zijn prestaties. En dat is totaal zijn zaak en is sterk te bewonderen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 20:59   #3
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Federer is een zeer goed tennisser, voorzeker even goed of zelfs beter dan Nadal, doch het ontbreekt hem aan wilskracht.
Hij zou veel meer kunnen, indien hij dat had gewild. Nadal die gaat er veel meer voor.
Ik denk dat Federer zich nu erg comfortabel voelt, met zijn gigantisch fortuin, en met zijn vrouw met 2 dochterjes. Hij heeft eigenlijk al alles, dus waarom nog moeite doen voor een titel meer of niet.
Oud 22 september 2013, 14:12   #4
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Federer is een zeer goed tennisser, voorzeker even goed of zelfs beter dan Nadal, doch het ontbreekt hem aan wilskracht.
Bullshit.

Het is gewoon over. Het was al een mirakel dat hij aan de top was voor zo lang, gezien de aard van moderne tennis - wat nu voornamelijk een sport van fysieke kracht en uithoudingsvermogen is (raket-/balbehandeling niet langer relevant).
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 14:22   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Hij zou veel meer kunnen, indien hij dat had gewild. Nadal die gaat er veel meer voor.
Ik denk dat Federer zich nu erg comfortabel voelt, met zijn gigantisch fortuin, en met zijn vrouw met 2 dochterjes. Hij heeft eigenlijk al alles, dus waarom nog moeite doen voor een titel meer of niet.
Lachwekkende commentaar over de grootste tennisser aller tijden.

Tussen haakjes: ik heb mezelf leren tennissen op mijn 32-ste en ben nog bij de B-spelers gaan spelen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 september 2013 om 14:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be