![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Van Amerika tot het Westen en het oosten volgt . Normen vervagen steeds, we willen altijd maar extremer , plichtsbesef vervaagt en verslavingen nemen toe .
We mogen niet alles op één hoopje gooien maar ik doe het even wel . Ergens een sigaretje roken en een pint drinken wordt zowat de straf van het westen . Drugs zijn verboden , maar er komen elke dag nieuwe bij en het grbruik neemt toe meer dan ooit tevoren . Vroeger zij men tegen kindjes , " je mag dat in uw mondje niet steken " nu besteld men pillen online , en slikt ze zonder enige betrouwbare bron te hebben . Van jong tot oud nemen pillen, om wel naar het toilet te gaan en om het te kunnen ophouden . Voor rustiger te zijn en om geconcentreed te kunnen zijn , om in slaap te kunnen vallen en om wakker te blijven , Om dikke spieren te krijgen en om af te vallen . en zo kan je nog een tijdje doorgaan . Mensen ontsnappen aan de natuurlijk selectie om dood te gaan en gelijk worden ze zieker en zieker . Lichamelijk en in hun geest . De resultaten zijn, depresief , agresief . Normvevaging ten top , hoe men gekleed loopt , lichaansverminking met toeters en bellen , schaamteloze homofilie , hoe meer bloed in films hoe beter . spelletjes zijn enkel interessant als ze ongezond snel gaan en wanneer het draait om geweld , wapens en schieten . Mogen we stellen ? De mens glijd verder weg en stevend af om zichzelf te vernietigen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Dat is positief, de wereld is toch overbevolkt, de natuurlijke selectie is meer dan ooit van toepassing, idioten en achterlijken gaan er eerst vantussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een "overheersende soort" op een planeet vernietigt normaal zichzelf. De prijs van succes is hybris. "De idioten en achterlijken" zijn niet diegenen die men zwaar bewapend laat soldaatje/guerilla/terrorist spelen en het merendeel van de "collateral damage" zijn de kinderen - de "gezonde en inteligente" nieuwe generatie.
Afgezien van de wreedheid en de zinloosheid is de schade die de mensheid zichzelf toebracht in de oorlogen van de 20ste eeuw qua verspilling van menselijk talent onmogelijk te becijferen.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stilaan einde van huidige beschaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou verantwoordelijkheidsgevoel , plichtsbesef en moraliteit gelijk moeten staan met ouderwets of met stilstaan ? Waarom zou geweld, depresief zijn , verslavingen geassocieerd worden met vooruitgang ? Noemt U Drugs en pillen , moorden , geweld , een vooruitgang in een beschaving ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks dat,ben ik het helemaal eens met Uw posting. Mijn excuses voor de ironie in mijn antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op aarde zijn de dino's (ooit dominerend) blijkbaar door externe factoren hun machtspositie kwijtgeraakt. Dus, ik denk dat overwicht niet noodzakelijkerwijze uitmond in zelfvernietiging. Dit neemt niet weg dat ik akkoord kan gaan met de draadstarter en met jou dat we wel beter zouden kunnen doen. Het is ook niet zo dat we totaal onvermogend zijn om in te grijpen. Zelfs het bewustzijn over welke richting we moeten gaan is hier en daar aanwezig. Volgens mij is één van de grootste problemen dat dit bewustzijn onvoldoende doorgedrongen is bij de massa. Er zijn met andere woorden wel behoorlijk wat mensen die ik het etiket “verlicht” zou durven opkleven. Jammer dat dezen met zo weinig zijn. De grote massa maakt op mij ook wel een ietwat verdoofde indruk. In de dagelijkse gesprekken komt vaak naar voor hoe fout de één of ander (groep of individu) wel niet bezig is. Gemeenschappelijke noemer: het zijn altijd de anderen die verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van alles wat ons omringt. Zelden of nooit is er op dat vlak zelfonderzoek. Hetgeen hierbij even uit het oog verloren wordt (denk ik dan) is als iedereen 'dat' over de anderen denkt, dat er dan eigenlijk geen anderen meer overblijven. Met andere woorden we zijn allemaal aanwijzers geworden bijgevolg allemaal onschuldig. Een stelling die natuurlijk door de feiten onderuit wordt gehaald. Laatst gewijzigd door satiper : 3 februari 2013 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen zien de fouten van de anderen en zelf kijken ze zelden in de spiegel . Voor mijzelf zeg ik vaak . Als je sterk genoeg bent en over je zelf durft en kunt nadenken , heb je geen religie nodig om te weten wat je moet doen en laten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik ben heel streng voor mijzelf en dat is best moeilijk . maar ik kan er niet onderuit .
En ik kan U bevestigen dat het heel vaak heel erg in mijn nadeel speelt . maar toch, ik voel me er goed bij . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Klarekijk, ik heb al gemerkt dat we regelmatig gelijkaardig denken over vele zaken.
Dat is wel een goed gevoel, die vorm van herkenning. Het betekend uiteraard niet dat we het bij het rechte eind hebben en de anderen verkeerd zijn. Toch is dat hetgeen we allemaal schijnen te denken. 'Ik heb gelijk, hoe is het toch mogelijk dat de ander zo blind kan zijn om dit niet te zien.' De ander denkt er natuurlijk net hetzelfde over waarmee het cirkeltje weer rond is. Het is dus best wel moeilijk om eruit te raken. Misschien hebben we idd geen religie nodig maar als we allemaal met een blinde vlek rondlopen hoe kunnen we dan ooit “de waarheid” (als die al bestaat) achterhalen? Hetgeen uit de feiten wel al is gebleken is dat de religieonderrichters tot nu toe ook niet feilloos zijn gebleken om ons het licht te laten zien. Vermits ze niet eenduidig hetzelfde verhaal brengen kan het niet anders dan dat ook zij niet allemaal tegelijk “de waarheid” in pacht kunnen hebben. Dus daar lijk je me effectief wel een punt te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger behoorde kledij en onderdak niet tot een primaire behoefte. Tegenwoordig zijn er weinig klimaten waar de mensheid kan overleven zonder deze bescherming.
Mogelijk behoren medicijnen tot primaire behoeften van de toekomst. Voor de rest blijft de mens maar één natuurlijke vijand kennen en dat is zichzelf. Tijdens de koude oorlog leefden wel elke dag met met de ingesteldheid 'tot als de bom valt'. In het huidig geglobaliseerd klimaat is de vrees dat de mensheid ipsogenocide zal plegen afgenomen. Persoonlijk denk ik dat de vrouwen het sterkste geslacht zullen blijken in de mens van de toekomst. De vruchtbaarheid van de man neemt af en daarmee ook zijn noodzaak bij de voortplanting. De normvervaging die we momenteel kennen is slechts een manifestatie van de rise-and-fall van de samenlevingen die de geschiedenis gekend heeft. We zitten momenteel op een top van civilisatie en de normvervaging en gebrek aan godsvrees wijst erop dat het verval is ingezet.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 februari 2013 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarom heb ik voor mijzelf een norm opgelegt waar ik me goed bij voel en waar de anderen het maar moeten mee doen . Maar er zijn vele mensen die zich alsnoch storen aan oprechtheid , omdat ze daaruit concluderen dat je dat van hen ook verlangt . Ik steel niet Ik lieg niet Ik profiteer niet van anderen Ik werk voor mijzelf Ik help als het kan Ik tracht een zo laag mogelijke belasting te zijn voor de gemeenschap , zo betaal ik de dokter met geld en breng geen briefje binnen bij de ziekenzorg . Ik vertik het om aanspraak te maken op elke vorm van sociale uitkering , subside of andere door de overheid / gemeenschap gesponserde zaken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar je hoort het al, er is een verschil (het woordje “tracht”). Chapeau dus voor jouw houding als je die consequent weet aan te houden, lijkt me niet eenvoudig. |
|
![]() |
![]() |