![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Jullie weten wat er in Cyprus gebeurd is?
De depositohouders in Cyprus moeten een stevige belasting op hun uitstaand geld betalen. Voor zij met deposito’s kleiner dan 100 000 euro gaat het om een taks van 6,75% en voor de grotere deposito’s om één van 9,9%. Dit gebeurt terwijl je slaapt! Krekels en mieren. Mensen die hard werken en sparen bijvoorbeeld voor hun oude dag. Vrijdag heb je 100.000 Euro op je spaarboek staan en maandag is dat nog 90.000 Euro. Kan dit ook in België? Van Rompuy zegt van niet maar wie gelooft die mens? België heeft ongelofelijke problemen : enorme staatsschuld (ook gemeentes, steden, ...), geen kapitaalfondsen maar enorme verplichtingen oa vergrijzing, migratie, pensioenen, relancemaatregelen voor de economie, ... En dan vergeet ik Dexia, de badbank die structureel verlieslatend is en Europa vraagt dat wij dit binnen de kortste keren oplossen (verlies nemen dus failliet laten gaan en de staatsschuld laten vertrippelen). Ik heb angst voor mijn spaargeld, mijn pensioen, ... Ik hield rekening met een verarming van ongeveer 10% maar ik vrees, realistisch, dat dit zelfs 40% kan worden. Wij mieren worden uitgelachen door de krekels. Alles was voor niets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() de bedelstaf wacht voor velen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij dacht toch niet dat de gaten van tientallen miljarden euro's die geslagen zijn door het wanbeheer en het gegraai in de financiele wereld alleen maar afgewenteld kunnen worden door een tax op arbeid? En hoe hoog wil je die maken dan? Natuurlijk zal het kapitaal, uiteindelijk, ook en zelfs in Belgie gevraagd worden een bijdrage te leveren. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 maart 2013 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, net goed, deposito aanhouders verdienen niet beter. Van mij mogen ze dat hier morgen invoeren. Dat mensen het geld maar investeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht tot dat Di Rupo II klaar is.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De crisis waarin wij nu zitten is veroorzaakt door Staten zoals België die een waanzinnige staatsschuld hebben opgebouwd en voor duizenden miljarden Euro's verplichtingen staan zoals de pensioenen, vergrijzing, kosten ivm migratie zoals leeflonen, schoolgebouwen, duizenden nieuwe leraars, ... De beleggers hebben geen vertrouwen dat een land zoals Griekenland of België zijn schulden kan terugbetalen. Het zijn niet de mensen die hard gewerkt hebben die deze crisis veroorzaakt hebben (heel veel betaalt aan de staat, weinig of geen return) maar zij draaien er wel voor op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Wat tegen de angst helpt is Xanax, pas op, zeer verslavend, mag je maar voor een kortere periode nemen. Op langere termijn ben je beter af met antidepressiva of angstremmers.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ondertussen heb jij hier al wel 11 jaar lang aan één stuk angst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje gezond verstand en financiële kennis kan in dit geval ook al helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Er is geen sprake van diefstal aangezien er een tegenwaarde geboden wordt in aandelen. Daar kan zelfs winst op gemaakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel heeft gedreigd met het instorten van de EU, Cyprus zou de zondebok worden. De democratie is inderdaad (reeds lang) officieel VOORBIJ! NEXT : De Redactie - 121.000 Belgen kloppen aan bij de Voedselbanken Laatst gewijzigd door zonbron : 17 maart 2013 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Klopt, ik ga morgen puts kopen op demonen zijn spaarboekje.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pure confiscatie. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 maart 2013 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik moet ongeveer 18 jaar geweest zijn en 's zondagnamiddag speelden wij pietjesbak en dronken spavela in het dorpscafé. Eén vd stamgasten was een jongen van mijn leeftijd en hij was zwakbegaafd, werkte (met alle respekt overigens!) voor bewel. Zijn oudere broer was junkie, verslaafd aan heroïne en vertoefde veelal in Maastricht. Op zo'n zondag stapte de junkie het café binnen, ging dadelijk naar zijn broer en nam diens portefeuille uit zijn achterzak en haalde al het geld eruit en wandelde vervolgens snel naar buiten waar een auto met andere verslaafden hem oppikten. De cafébaas was net te laat om hem tegen te houden en ze stoven weg.
Dit is ongeveer hetzelfde wat dit weekend in Cyprus is gebeurd. Indien dit in Zimbabwe was gebeurd kon ik er nog mee lachen maar Cyprus is een Eu-land en zit in de Eurozone. Dit moet toch enorme gevolgen hebben voor de Euro ik denk dan aan kapitaalvlucht. Ik overweeg ernstig om mijn spaarcentjes waar ik hard voor gewerkt heb, ik ben een mier, buiten de Eurozone te verplaatsen. Laatst gewijzigd door demonen : 17 maart 2013 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je kan nog gauw je daglimiet op gaan halen aan de bancontact, morgen zou hij wel eens leeg kunnen zijn en kan je misschien geen toegang meer krijgen op je online banking .
Kijk nu maar eens wat je zitten hebt in je portefeuille en reken maar eens uit hoe ver je daarmee komt. Wil je niet bang maken hoor, dit gebeurt toch alleen maar op een ander. Onze politici zijn te vertrouwen, goudeerlijk, denken enkel aan het belang van het volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb nog eens niet de kans gehad om geld te kunnen uitzetten, en ik werk hard hoor. Ik zal wel tot de nieuwe Belgische generatie behoren zeker? Werken en meteen doorsluizen naar de staatskas.
|
![]() |
![]() |