Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2012, 07:10   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard Londense reizigers laten ineengezakte man links liggen

Londense reizigers laten ineengezakte man links liggen
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...s-liggen.dhtml

Citaat:
Op het internet is een video opgedoken van een man die levenloos op de vloer van een Londense metrowagon ligt, terwijl iedereen hem zomaar voorbijloopt.

Lees Verder
Maatschappij en samenleving ,
mensen zijn blijkbaar behulpzaam , met het filmen van
een zieke of gewonde om .... kijkcijfers te krijgen
op hunne youtube

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 08:37   #2
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Wanneer ik dit artikel las, vroeg ik me af waarom mensen afzijdig blijven?
Bang? Gedégoûteerd? Apathie? Denken ze dat alles geëensceneerd is opdat ze hen kunnen overvallen?
Ik kom er niet uit.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 08:41   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Bang? Gedégoûteerd? Apathie? Denken ze dat alles geëensceneerd is opdat ze hen kunnen overvallen?
Ik kom er niet uit.

Niet echt, he. Als je de balans opmaakt van wat je te winnen hebt, en wat te verliezen, door daar een hand uit te steken, dan is het bilan denk ik duidelijk:

te winnen: "held" van de dag, of niet eens.

te verliezen: veel tijd, misschien ambras, misschien zelfs zware moeilijkheden als er inderdaad kriminaliteit mee gemoeid is.

Voorzorgsprincipe toepassen en dus niet tussenkomen.
Oud 17 november 2012, 08:45   #4
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet echt, he. Als je de balans opmaakt van wat je te winnen hebt, en wat te verliezen, door daar een hand uit te steken, dan is het bilan denk ik duidelijk:

te winnen: "held" van de dag, of niet eens.

te verliezen: veel tijd, misschien ambras, misschien zelfs zware moeilijkheden als er inderdaad kriminaliteit mee gemoeid is.

Voorzorgsprincipe toepassen en dus niet tussenkomen.
Maar gewoon, zoals iemand zong 'we zijn er om mekaar te helpen niet waar'....wanneer is dat stukje in de mens gestorven?
Oud 17 november 2012, 08:55   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'we zijn er om mekaar te helpen niet waar'....
Da's zelfs een onbestaande utopie (geworden) !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 09:03   #6
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Da's zelfs een onbestaande utopie (geworden) !!
Wel daar kan de mensheid enkel bij verliezen. Da's een vorm van passief geweld vind ik. Onaanvaardbaar.
We zijn terug in brousse-omstandigheden beland.....waren we de brousse eigenlijk ooit ontgroeid? Ge kunt de mens uit de brousse nemen maar niet de brousse uit de mens me dunkt.
Oud 17 november 2012, 09:25   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Als de eersten die na het ineenzakken niet helpen dan doet de rest gewoon hetzelfde: voorbij lopen en enkel met hun eigen leventje bezig zijn. Zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 09:31   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom er niet uit.
Er zijn reeds verschillende berovingen en aanvallen geweest uitgevoerd door mensen die "op de grond liggen": degenen die willen helpen worden dan ineenklopt en bestolen.

Dit is iets wat in het collectief geheugen blijft hangen;

Nu, zoals uit de video blijkt, kan men dat risico hier niet meerekenen, vermits het op een overvolle tram gebeurde.
Dan krijgt men het psychologische effect van: er is hier genoeg volk, laat het de andere maar opknappen.

In mijn gezin weet ik dat zowel ik als mijn dochters (die hebben er meer dan ik een handje van weg) onmiddellijk in de bres springen. Mijn oudste (het kieken!) heeft zo eens een ruzie beslecht tussen een neger en een turk, waarvan er één bewapend was. Niet aan gedacht...

Maar het is wel een standaard verschijnsel bij de meeste mensen om te denken dat de andere het wel zal oplossen. (ooit eens een docu daarover gezien, was zeer opvallend).

En natuurlijk, het is London, waar iedereen al decennialang is platgemasseerd om u vooral niet te moeien met andersmans kleding of gedragingen , zéker geen commentaar te geven en vooral de andere kant opkijken, wegens "multicultural". Als men zoiets inprent bij mensen en kinderen van kleinsaf aan, dan krijgt men de reactie zoals uit het filmpje : "not my business"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 november 2012 om 09:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 09:51   #9
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Maar het is wel een standaard verschijnsel bij de meeste mensen om te denken dat de andere het wel zal oplossen. (ooit eens een docu daarover gezien, was zeer opvallend).
Zoiets noemt men het Omstandereffect. Erg triest.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 09:57   #10
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Dat lijkt me idd een plausibele uitleg.....blijf het erg vinden want ik hoop dat moest ik ooit iets voorhebben op straat, ije oudste dochter in de buurt is!
Oud 17 november 2012, 09:59   #11
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn reeds verschillende berovingen en aanvallen geweest uitgevoerd door mensen die "op de grond liggen": degenen die willen helpen worden dan ineenklopt en bestolen.

Dit is iets wat in het collectief geheugen blijft hangen;

Nu, zoals uit de video blijkt, kan men dat risico hier niet meerekenen, vermits het op een overvolle tram gebeurde.
Dan krijgt men het psychologische effect van: er is hier genoeg volk, laat het de andere maar opknappen.

In mijn gezin weet ik dat zowel ik als mijn dochters (die hebben er meer dan ik een handje van weg) onmiddellijk in de bres springen. Mijn oudste (het kieken!) heeft zo eens een ruzie beslecht tussen een neger en een turk, waarvan er één bewapend was. Niet aan gedacht...

En natuurlijk, het is London, waar iedereen al decennialang is platgemasseerd om u vooral niet te moeien met andersmans kleding of gedragingen , zéker geen commentaar te geven en vooral de andere kant opkijken, wegens "multicultural". Als men zoiets inprent bij mensen en kinderen van kleinsaf aan, dan krijgt men de reactie zoals uit het filmpje : "not my business"
Jezus! Hoe oud is je dochter misschien? Hopelijk kon ze zichzelf verdedigen...

Laatst gewijzigd door Schelfie : 17 november 2012 om 10:00.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 10:03   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Jezus! Hoe oud is je dochter misschien? Hopelijk kon ze zichzelf verdedigen...
haha, nee ze wist natuurlijk niet dat er een mes in de buurt was. Het ging over een lief van één van beiden, en ze heeft hen blijkbaar VERBAAL onder controle kunnen krijgen.

Een paar schabben in de supermarkt waren wel al gesneuveld. Een bedankje kon er niet af van geen van beiden.

Maar die neiging is dus genetisch bepaald. Komt van de kant van mijn moeder.
Na de ontploffing bij BP in de jaren 80 vond de toegesnelde brandweer "het naftstation" niet, terwijl het dus over een heel fabriek ging. Alles wat ginds in dat industriegebied in de buurt was maakte dat ze uit de voeten waren, maar mijn moeder ging als goede burger even voorrijden om de brandweer de weg te wijzen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 november 2012 om 10:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 10:04   #13
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha, nee ze wist natuurlijk niet dat er een mes in de buurt was. Het ging over een lief van één van beiden, en ze heeft hen blijkbaar VERBAAL onder controle kunnen krijgen.

Een paar schabben in de supermarkt waren wel al gesneuveld. Een bedankje kon er niet af van geen van beiden.
In dat geval hoop ik, net als maori, dat je dochter ergens in de buurt is als ik zoiets meemaak.
Oud 17 november 2012, 11:39   #14
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Volgens wetenschappelijk onderzoek schieten mensen gemakkelijker in actie als er niemand anders in de buurt is. Je kan dus beter een hartaanval krijgen waar zo goed als niemand is dan tussen een massa mensen. Een mens gaat er dan van uit dat iemand anders wel zal tussen komen.

Zelf heb ik vroeger twee keer ambulance gebeld voor mensen waarvan ik dacht dat ze (bijna) dood waren. Eén lag in een auto met de lichten op en kreeg ik niet wakker, een vrouw lag op de trottoir, zelfde liedje. Bij die vrouw nog ruzie gehad over wie de ambulance nu eigenlijk moest betalen. Beide keren ging het om stomdronken mensen.

In stations en metrostations liggen zo dikwijls dronken mensen. Ik loop daar nu ook alles en iedereen voorbij.

Ik ben trouwens geen voorstander van reanimeren, wens dat zelf namelijk ook niet. In Nederland kan je een penning aanvragen voor rond je nek om te laten weten dat je liever niet gereanimeerd wordt. De juiste cijfers weet ik namelijk niet maar de mensen die volledig terug op positieven geraken zijn in de minderheid. De meerderheid gaat gehandicapt of als plant door het leven of maakt de hele omgeving depressief door waanzinnig optimisme na een lichtje in een tunnel ervaring.

Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 00:43   #15
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me idd een plausibele uitleg.....blijf het erg vinden want ik hoop dat moest ik ooit iets voorhebben op straat, ije oudste dochter in de buurt is!
In dit tijdperk waar iedereen een draagbare telefoon heeft kan je gewoon flikken of de ambulance opbellen, en in twee woorden zeggen wat er gaande is, zonder je naam te geven. Zo help je, zonder je bij de zaak te betrekken.
Zo heb ik bvb pas gelezen van een serial killer die met een opname van baby-gehuil voor de deuren van mensen, er in slaagde hen de deur te laten openen...Je ziet, schijn bedriegt soms, het is oppassen geblazen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 00:44   #16
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar die neiging is dus genetisch bepaald. Komt van de kant van mijn moeder.
Na de ontploffing bij BP in de jaren 80 vond de toegesnelde brandweer "het naftstation" niet, terwijl het dus over een heel fabriek ging. Alles wat ginds in dat industriegebied in de buurt was maakte dat ze uit de voeten waren, maar mijn moeder ging als goede burger even voorrijden om de brandweer de weg te wijzen!
Te goed is halfzot.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 05:20   #17
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Wat was dat een paar jaar geleden in Oostende(denk ik). Ne kerel die een 14-jarig jongentje dwong als een hond over de grond te kruipen, hem sigaretten te kopen, hem in het openbaar sloeg, etc...

Uren lang, in klaarlichte dag. Niemand die iets deed om te helpen.

Geen nieuw fenomeen: Liever eerst voor zichzelf zorgen dan voor een ander die je niet eens kent.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 18 november 2012 om 05:20.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 06:39   #18
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Zoiets noemt men het Omstandereffect. Erg triest.
Lijkt me ook, zag ooit eens een test met rook en een brandalarm, de acteurs bleven zitten en het testpubliek keek wat rond zich maar bleef ook zitten. Vreemd gedrag, ik weet niet wat ik zou doen.

-
Test: Midden op op de stoep ligt een vuil gekleed Roma uitziende vrouw bewusteloos met een klein kindje in de arm en iedereen loopt die gewoon voorbij, wat ga jij doen op weg naar je werk?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 06:45   #19
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zelf heb ik vroeger twee keer ambulance gebeld voor mensen waarvan ik dacht dat ze (bijna) dood waren. Eén lag in een auto met de lichten op en kreeg ik niet wakker, een vrouw lag op de trottoir, zelfde liedje. Bij die vrouw nog ruzie gehad over wie de ambulance nu eigenlijk moest betalen. Beide keren ging het om stomdronken mensen.

In stations en metrostations liggen zo dikwijls dronken mensen. Ik loop daar nu ook alles en iedereen voorbij.
Net hetzelfde meegemaakt, midden gevaarlijk kruispunt was een man en z'n brommer gevallen. We gaan kijken met een paar mensen en die blijkt kemels dronken te zijn terwijl hij dan nog verder probeert te rijden maar dat lukt natuurlijk niet. Heel gedoe met de politie enzo maar uiteindelijk niet meer dan een uur aan verloren, puh. Je weet tegenwoordig niet of het iemand in nood is op een drank/drugs verslaafde.

Laatst gewijzigd door BonBon : 18 november 2012 om 06:47.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 09:03   #20
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Net hetzelfde meegemaakt, midden gevaarlijk kruispunt was een man en z'n brommer gevallen. We gaan kijken met een paar mensen en die blijkt kemels dronken te zijn terwijl hij dan nog verder probeert te rijden maar dat lukt natuurlijk niet. Heel gedoe met de politie enzo maar uiteindelijk niet meer dan een uur aan verloren, puh. Je weet tegenwoordig niet of het iemand in nood is op een drank/drugs verslaafde.
Maar ook in een dronken toestand heeft een mens recht op bijstand; het al dan niet goed zijn van veel te drinken is een andere conversatie alhoewel dat het eerste is dat in ons allen opkomt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be