![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals er op onze aarde leven is en op andere planeten bij andere sterren ook leven zou kunnen zijn, zo zou er ook best leven kunnen zijn op een elektron van een atoom, die immers veel weg heeft van een zonnestelsel in het klein.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Beste Harriechristus,
Dit is het atoommodel van Rutherford, dat een van de eerste benaderingen was van hoe een atoom opgebouwd is. Door experimenten hebben wetenschappers wel ontdekt dat dit niet helemaal klopt, daar ingewikkelder processen zich voordoen in de interactie tussen elektron en kern. Ben je vertrouwd met het quantummechanisch atoommodel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij zo dat atomen uit ruimteschepen moeten bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bedankt dat je na al die jaren eindelijk terugkomt op mijn suggestie om de basis van je theorie maar bij het stelsel van protonen, neutronen en elektronen te leggen, omdat dat er zo fijn geordend, goddelijk geïnspireerd en als een zonnestelsel in het klein uitziet, mits je slecht genoege plaatjes van oud genoege modellen gebruikt. Zoals je zelf wel weet zijn de deeltjes op jouw plaatje veel en veel te groot in verhouding tot hun onderlinge afstand, en is het elektron ook veel te groot ten opzichtte van het proton. Het proton bestaat vervolgens weer voor het grootste deel uit niets, en voor een ander deel uit kleinere deeltjes. Verder is ook de baan van het elektron complete onzin. Een elektron draait niet netjes rond een proton, maar vertoont allerlei lekker vaag quantumgedrag binnen zijn orbitaal, die we niet echt goed kunnen weergeven, maar wel met interessante plaatjes kunnen benaderen. Oftewel: eigenlijk lijkt een atoom helemaal niet op een zonnestelsel. De krachten die er aan het werk zijn zijn door het verschil in schaal ook substantieel anders dan de krachten op een zonnestelsel. Bovendien is een elektron vergeleken met jouw microwezentjes (10^75 keer zo klein als wij) veel groter dan de aarde, en veel uniformer aan alle andere planeten. Als dat onze technologische toekomst is, dan stel ik voor om op zijn minst af en toe een aantal verbeterde modellen te gaan bouwen, in plaats van altijd maar exact hetzelfde te maken als waar we al miljoenen jaren in/op/wat dan ook wonen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 juni 2012 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft daar al een wetenschapper op een elektron rond gelopen om dat exact te bepalen? Ik denk van niet. En bovendien mis je toch het hele punt waar het hier om draait: waarom zouden er op de elektronen geen levende wezens kunnen wonen en op aarde wel? Ongeacht of het atoom nu ingewikkelder is, is dat geen reden waarom het niet zou kunnen. Als je daar nu eens mee begint. Dus een goeie reden waarom er op aarde wel leven kan zijn en op een elektron niet. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Als jij nu eens een goede reden geeft waarom het wel zo zou kunnen zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu: als daarvoor de reden de omstandigheden zijn, dan zijn die omstandigheden op een elektron nog veel beter, want een atoom is immers hoger ontwikkeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Ha, ik moet afkomen met redenen voor uw stelling? Doe zelf je huiswerk.
Verder; Hoe kom je bij hoger ontwikkeld? Een elektron is deel van het aarde-geheel. Met kwalitatieve labels spreken over een kwantitatief gegeven is onzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou er een verschil zijn tussen leven op een fermion en een boson ? En zo ja, wat zou dat dan zijn ?
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
'Iets' dat op een electron zou 'leven' zou niet kunnen bestaan uit bouwstenen die individualiteit toelaat. Het enige bouwmateriaal dat -puur speculatief- in aanmerking zou komen zijn strings en die zijn net als electronen alle gelijk (voor de kenner : afhankelijk van hun dimensionaliteit natuurlijk). Electronen zijn trouwens allen identiek omdat ze in alle experimenten exact hetzelfde gedrag vertonen. Als ze individuele eigenschappen zouden hebben, zou zich dat uiten in hun interactie met andere objecten. Quod non. PS Wat zijn 'micro-wezentjes' ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
|
![]() O ja, mijn fout, verkeerd onthouden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 juni 2012 om 06:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of mag ik geen tegenvraag stellen? Of heeft de wetenschap nooit zijn huiswerk gedaan? Overigens: de ware diepere reden is dat het leven eeuwig is en wij uit microwezens bestaan en de microwezens uit minimicrowezentjes. Lees daarvoor mijn atoomtheorie. Citaat:
HET ATOOM IS INGEWIKKELDER 1 - je kunt zo zien dat bv een uranium-atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel met zijn vele kerndeeltjes: positieve protonen en neutrale neutronen en negatieve elektronen die om de kern heen draaien. Verder zijn de protonen en neutronen weer opgebouwd uit quarks in allerlei soorten. 2 - Daar komen ook nog de hogere natuurwetten bij van het elektro-magnetisme, de kwantummechanica en de snarentheorie. 3 - Denk verder ook aan de grotere krachten van de kern-energie en anderen. (De microkosmos heeft 3 extra krachten, namelijk het elektromagnetisme en de sterke en zwakke kernkracht.) 4 - Voor het atoom heb je dan ook nog het systeem van Mendeljeff voor ongeveer 113 verschillende soorten atomen. De microkosmos is ingewikkelder dan de macrokosmos en het is mijns inziens ook een hogere wereld. Het is een wereld die verder ontwikkeld is en een verder ontwikkelde wereld is mijns inziens een ruimtevaartcultuur. Hoger niet alleen omwille van hogere natuurkundige eigenschappen, maar dus ook hoger in die zin dat de microkosmos het product is van levende wezens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet weten. Is het leven op het platteland anders dan in de steden? Eerst gaat het om de vraag of er geen leven op een elektron mogelijk zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het leven zich niet aan elke schaal aan kunnen passen? Dat het alleen op aarde kan en op menselijke schaal is wel erg kortzichtig gedacht. Citaat:
Citaat:
Het bestaan van die strings is nog niet eens bewezen en men meent al er alles vanaf te weten. Hoe hoger een wereld is, hoe gevarieerder ook de diversiteit. Dat is meer aannemelijk. Citaat:
Bovendien: zelfs al zouden ze precies hetzelfde zijn dan nog is dat geen goeie reden dat er geen leven kan zijn. Dat is de simpele redenering dat het daar precies zo moet zijn als bij ons, of dat er alleen leven kan zijn op een andere planeet als deze precies gelijk is aan de aarde. Kortzichtig dus. Citaat:
Kortom: de wetenschap is dan gewoon nog niet in staat de verschillen te ontdekken. En nogmaals: zelfs al zijn ze precies hetzelfde is nog geen reden dat er geen leven kan zijn. Citaat:
atoomtheorie |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik al zei, een atoom is niet ingewikkelder dan een zonnestelsel, het is wel heel erg anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het overigens berekend naar de grootte van een quark, dus zo dat die in verhouding zo groot zou zijn als de aarde. Citaat:
Ik ga echt niet raden wat jij mogelijkerwijs zou kunnen bedoelen. Citaat:
Al bekend als de strings, die nog veel kleiner zijn. Citaat:
Citaat:
Neen? Toch is er leven. Is een elektron een vliegtuig. Zou kunnen, maar behoeft niet om toch leven te kunnen herbergen. Je vergelijking is dus zeer slecht en bewijst alleen maar mijn gelijk. Citaat:
HET ATOOM IS INGEWIKKELDER 1 - je kunt zo zien dat bv een uranium-atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel met zijn vele kerndeeltjes: positieve protonen en neutrale neutronen en negatieve elektronen die om de kern heen draaien. Verder zijn de protonen en neutronen weer opgebouwd uit quarks in allerlei soorten. 2 - Daar komen ook nog de hogere natuurwetten bij van het elektro-magnetisme, de kwantummechanica en de snarentheorie. 3 - Denk verder ook aan de grotere krachten van de kern-energie en anderen. (De microkosmos heeft 3 extra krachten, namelijk het elektromagnetisme en de sterke en zwakke kernkracht.) 4 - Voor het atoom heb je dan ook nog het systeem van Mendeljeff voor ongeveer 113 verschillende soorten atomen. De microkosmos is ingewikkelder dan de macrokosmos en het is mijns inziens ook een hogere wereld. Het is een wereld die verder ontwikkeld is en een verder ontwikkelde wereld is mijns inziens een ruimtevaartcultuur. Hoger niet alleen omwille van hogere natuurkundige eigenschappen, maar dus ook hoger in die zin dat de microkosmos het product is van levende wezens. Citaat:
Tenzij je niet verder wil denken dan je neus lang is. Citaat:
Citaat:
Waar heb ik dat gezegd dat het leven op een atoom soortgelijk moet zijn aan ons leven? Integendeel moet het hoger leven zijn. Citaat:
Dat is immers de waarheid van het heelal: de oneindigheid en eeuwigheid. Niet het slechte heelal van de wetenschap dat eindig is en vergaat. Citaat:
Maar goed: de wetenschap houdt meer van dode dingen en een heelal dat vergaat. Het is het slechts mogelijke heelal heb ik een wetenschapper horen zeggen. Dat het ook veel beter kan, dat wil ze echter niet horen. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik wil dat je ten gronde uitlegt waarom de wetten en mechanismen op macroniveau dezelfde zouden zijn als op microniveau. En dan begin je met een beschrijving zou ik denken van de situatie op macro niveau; Inclusief redenen voor onstaan van leven. Op die manier hoop ik je te doen realiseren dat wat werkt op macroniveau niet noodzakelijk werkt op micro niveau. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is de bekende denkfout alles tot 0 = 1 te willen reduceren. Wat men oorspronkelijk ook van de atomen heeft gedacht. Citaat:
Het is en blijft klein en daar is het dan ook uit opgebouwd. Het zou groot zijn als de aantrekkingskracht tussen zon en aarde elektromagnetisch zou zijn, wat niet zo is. Citaat:
Het zijn fenomenen van de microkosmos dat heb ik gezegd. Citaat:
Citaat:
Van de zonnestelsels zijn nog geen duidelijke 113 soorten gevonden. Ook vormen zonnestelsels geen moleculair systeem. Citaat:
Wat de wetenschap bewijst. |
|||||||||
![]() |
![]() |