![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Voel je je na de cantus funest ?
kruip nog een paar uren in je nest. Ben je weer humaan, zet dan YouTube aan. Zo raak je ooit wel aan je attest. ![]() Geeeeuuuwww .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat wil je, het hoger onderwijs kampt al jaren met tekorten aan docenten en aulas. Studenten komen de dag van vandaag, en zeker in de lagere jaren, vaak tot de constatatie dat er geen plek meer is in de aula. Aan de KUL worden voor bepaalde richtingen (Pol en Soc) lessen twee keer gegeven omdat alles bomvol zit. Dat kan je wel ook enkel als de docenten er zijn en de plaats.
Dit is gewoon een gevolg van bezuinigingen. Als je meer studenten naar de Ugent trekt (zoals nu het geval is) moet je ook de facilteiten hebben. Als je die niet hebt, moet je dingen zoals dit doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laat die docenten maar wat werken voor hun centen. Ze hebben blijkbaar toch tijd genoeg om mee te gaan boemelen met hun studenten. En onderwijl houden de vorsers en masterproevers zich wel met hun onderzoek bezig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik studeerde al aan de Open Universiteit Nederland in de jaren 1985 en was de eerste Vlaamse student die een certificaat kreeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Er is natuurlijk wel een positievere benadering nodig.
Nu van iedereen verwacht wordt dat hij of zij levenslang bijleert en tegelijkertijd dat iedereen superflexibel moet werken is die misschien nog niet zo slecht. Ploegenarbeiders en mensen met flexibele uren vinden hier in wellicht een nieuwe mogelijkheid om ook, zoals hun 9 to 5 collegas, toch te kunnen bijstuderen.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat werd tijd...
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ondanks wat Els van de VUB beweert is a) de politieke verzuiling nog nooit zo groot en diepgaand geweest als nu en b) hebben die vakbonden door hun grenzeloze eisen en op het misdadige af gedrag de laatste jaren meer banen gekost dan ze er ooit opgebracht hebben... Wie mij van het tegendeel denkt te kunnen overtuigen met ARGUMENTEN gaat zijn gang maar even...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Die docenten en proffen leveren de maatschappij in 1 jaar meer op als gij in uw hele carriere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Voor bepaalde cursussen zal dit misschien wel werken.
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Elke prof een eigen youtubekanaal met z'n hoorcolleges.
Inclusief blitse intro en outro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil wel zo een cursus eens doen, op mijn gemak zo thuis.
Zal er wel niet veel van leren maar ik kan dan toch doen alsof ik het ken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat een elite zich bedreigd voelt door een overaanbod aan potentiële studenten. Of hoe de aristocratie last heeft van de democratisering van het onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo'n manier van lesgeven zou heel goed kunnen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ze in de meeste gevallen niet als voorbeeld willen nemen. Bon wie kijkt als leek en met een open mind zal allicht wel denken dat die filmpjes in orde zijn. Wie kijkt als vakman bv naar een bepaald filmpje in zijn vak dus, stelt doorgaans vast dat het een kwakzalver is die bezig staat. En ze volgen dikwijls elkanders vb ook nog eens. Nee persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat wie iets goed wil leren een leraar nodig heeft die met hand en tand u kan demonstreren en de goede zaken en ook de slechte zaken belicht. Zulke dingen kan niet met online cursussen of door boeken of filmpjes te bekijken. |
|
![]() |
![]() |