![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Titel van het krantenartikel: Pensioen Franstalige leerkrachten ruim vier procent omhoog
http://www.standaard.be/krant/tekst/...21226_00414899 Slechts één (dubbele) vraag: wie beslist en wie betaalt ? Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe heet het paard, en hoe heet de kar ?
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het paard heet "werkende mens", de kar heet " gepensionneerden".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Zeg Schoof, ge wilt toevallig geen landgenoten van een andere gemeenschap viseren hè?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij gunnen de Waalse en Franstalige gepensioneerde leerkrachten een deugddoend pensioen. Wie wij wel viseren zijn de politici die zulke onevenwichtige toestanden laten voortduren: de Waalse en Franstalige politici geven toe aan die verhogingen; maar de federale belastingbetaler moet betalen. In deze viseren wij dus in de eerste plaats de Vlaamse politici van de oude machtspartijen, die hieraan zwaar medeplichtig zijn. Waar haar je het toch om een insinuatie van populisme te maken? Ergens naar een oude man geluisterd ?? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 december 2012 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder dan wat trollerige reacties komt ie niet. Die komt hier niet om discussie te voeren. Vermoedelijk voelt ie zich erg interessant, en die foute indruk zal niet verdwijnen door hem iedere keer nieuw voer voor onbenullige reacties te geven. Over het topic zelf: dit mag niet verwonderlijk heten. Als het op geld aankomt dat van de staat moet komen, zijn de Franstaligen altijd bevoordeeld geweest. Dat kun je de Franstaligen niet kwalijk nemen, ze schermen voor hun eigen belangen. De Vlaamse politici daarentegen zijn een stelletje ruggeloze onbekwamen. Met Dewever hebben we eindelijk één man die de vergelijking met de gehaaide exemplaren aan de andere kant van de taalgrens aankan. Eén zwaluw maakt echter de lente nog niet. Bovendien verlaagt het gros van de Vlaamse "intellectuelen" zich met graagte aan nestbevuiling. Zolang die knechtjesmentaliteit er nog ingebakken zit, raken we nergens. Als het van dat soort slaapwandelend volk moest komen, kregen we op de Vlaamse universiteiten nog steeds enkel les in het Frans.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 27 december 2012 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 december 2012 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eila gij, mijn plezierke hier niet afpakken hé. Zo lang mogelijk laten spartelen: dat is mijn devies voor belgicisten. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al is hun financieringssysteem hetzelfde, dus even onlogisch. Of .. als je iets anders bedoelt, dan begin je maar een eigen draadje. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Nvalid : 27 december 2012 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik verwacht nu ook een draad van Forumlid Demonen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want verzekeringsagenten, bankbedienden, winkeliers, kappers, cafébazin ... die gaan het ook maar aftroggelen van de landbouwer, de schrijnwerker, de brouwer ... echter: toegegeven, ik had eigenlijk heel mijn leven gratis mijn diensten moeten aanbieden ... .
|
![]() |
![]() |