![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zijn er hier mensen die geïnteresseerd zijn om gezamenlijk tegen de voorgestelde injectietarieven in te gaan en gezamenlijk hiervoor een groep te vormen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() al eens op zonnepanelenforum gaan neuzen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar je kan je toch gewoon afschakelen van het net en autonoom voor je elektriciteit zorgen? Waarom moeten anderen er voor opdraaien dat jij een huis en geld genoeg had om zonnepanelen op je dak te leggen? Mensen met zonnepanelen zouden de reële schade moeten betalen die ze aan de maatschappij veroorzaken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon geen stroom injecteren op't net.
Steek een batterij als backup. De omvormer maakt het niet uit dat die stroom nu uit een batterij komt, of uit zonnepanelen.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We begrijpen dat we moeten een vergoeding betalen voor het gebruik van het net, maar dan moet er ook een vergoeding tegenover staan voor het teveel geproduceerde wat aan het net geleverd wordt. Straks moeten we nog gaan betalen om stroom te mogen leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Zeg dan maar eens hoe je zelfstandig voor je elektriciteit kan zorgen. Voorlopig bestaan er nog geen batterijen die op een betaalbare manier je elektriciteit kunnen stockeren.
Welke schade brengen mensen met zonnepanelen dan wel toe aan de maatschappij?? Omdat ze proberen hun eigen stroom zelf te produceren? Trouwens het gaat er vooral om dat grote producenten die hele velden vol geïnstalleerd hebben , met het leeuwenaandeel gaan lopen en slechts 3Euro per MKW moeten betalen om in het net te steken , terwijl ze duizenden euro aan GSC opstrijken. De kleine producent dan 53 euro doen betalen is onjuist en onrechtvaardig. Wij hebben onze panelen geplaatst ZONDER subsidies en slecht met een GSC van 65 euro per MKW. Het is vooral de ongelijkheid die mensen op stang jaagt : iedereen moet evenveel betalen , onafhankelijk van gekregen subsidies en overgewaardeerde certificaten. Typisch Belgisch: tekort aan elektriciteit, maar de mensen die mee stroom opwekken gaan beboeten en aldus gans de zonnepanelen/windmolens industrie platlegt. Getuigt alweer van de lange-termijnvisie van onze regering. Trouwens je moet de mensen met hun panelen niet viseren, maar wel de elektriciteitsproducent die hun bijdrage aan die mensen recupereert via ALLE gebruikers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt niet slecht, maar welke en hoeveel batterijen moet ik steken om autonoom te zijn. Ik produceer meer dan ik verbruik. Dat komt omdat ik voordien in een veel grotere woning gehuisvest was en bij de verhuis de installatie heb moeten berekenen volgens een geschat verbruik. In de zomer, wanneer de productie veel groter is dan in de winter, verbruik ik ook een flink deel minder daar ik dan zo een kleine drie maand in Italië vertoef en bij gevolg hier nauwelijks stroom verbruik, maar om in de winter te voldoen heb ik die capaciteit wel nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Heeft Fonne het niet over de subsidies?
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) de kosten voor het netwerk. Het distributienetwerk is berekend om een bepaalde hoeveelheid elektriciteit te transporteren vanuit een paar HS-knooppunten naar de verbruiker, niet andersom. Lokaal geproduceerde elektriciteit moet binnen het distributienetwerk ergens kwijtgeraakt worden. Het netwerk is echter niet bestand tegen de grote piekproductie als de zon toevallig eens schijnt, op momenten dan nog dat er amper elektriciteit nodig is. Een paar percentjes zonneënergie dat lukt nog, maar de netwerken zijn nu echt wel aan het einde van hun opnamecapaciteit. Dat betekent dat er gigantische investeringen nodig zijn in het distributie-netwerk. De distributeurs zullen daarom de tarieven moeten verhogen. En daar moet ik dan voor betalen, terwijl ik daar helemaal geen schuld aan heb. 2) de subsidiëring van geproduceerde zonne-energie. De normale prijs voor geproduceerde elektriciteit ligt tussen 0,04€ en 0,08€ / KWH. Wie elektriciteit van zonnepanelen teruglevert krijgt echter veel meer, via het principe van de terugdraaiende meter, aan dagtarief natuurlijk. Voor die veel duurdere elektriciteit moet ik dus wel bijbetalen. Met zonneënergie betaal ik mee voor superdure productie aan 0,3€/KWH, zonder dat was er gewoon kernenergie geproduceerd aan 0,05€/KWH. De distributiekost verschilt niet, die betaal ik in beide gevallen bij. 3) de kosten voor de flexibilisering van de productie die de grillen van de zon moet opvangen. Vermits onze kerncentrales en een paar grote steenkoolcentrales voor basislast zijn ontworpen kunnen ze minder gebruikt worden. Ze moeten vervangen worden door veel duurdere STEG-centrales die dan in piek-bedrijf moeten werken, maar zo nooit rendabel kunnen worden (het is geen toeval dat er een aantal volledig afgewerkte nieuwe STEG-centrales niet eens opgestart worden). Alternatief is natuurlijk gigantische hoeveelheden opslag te gaan creëren, maar dat kost ook geld. Dus ik betaal meer omdat investeringen nodig zijn in flexibele productiecapaciteit die dan nog heel inefficiënt gebruikt wordt en dus een veel hogere kostprijs heeft. 4) over het schandaal van de groene-stroomcertificaten gaan we dan maar zwijgen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Dieselgeneratoren als backup voor de zonnepanelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte groene jongen gaat toch geen CO2 in de lucht spuien zeker, alleen maar om zijn egoïstische hang naar modern comfort te bevredigen
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook electrisch koken is een probleem. Tenzij U voor microgolf bereidingen gaat. En voor de rest, wat hebt U meer nodig aan electriciteit? Ijskast/diepvries? Die verbruiken meer in de zomer, zelfs al bent U niet thuis. Verlichting. Met een moderne LED verlichting is het verschil tussen 6u verlichten en 18u verlichten een schijntje in vergelijking met gloeilampverlichting. Als uw zonnepanelen dat niet halen op een bewolkte dag, is het zeer pover gesteld. Multimedia is een ander verhaal. Maar ook hier zijn accu's en zuinige apparaten zeker een uitkomst. Een andere optie is uw 3 maand verblijf in't zonnige Italie in de winter te plannen en in de zomer lekker in het koelere België te blijven.
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Ook al heb je dak vol zonnepanelen of een batterijplantage, wie stroom van het net verbruikt dient hiervoor te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() De eerste die me een wetenschappelijke studie kan doorzenden waaruit blijkt dat de eerste generatie zonnepanelen milieuvriendelijk zijn (rekening houdend met het cradle to grave principe) betaal ik met alle plezier een fles champagne.
Punt is dat de productie van die ondingen meer milieuschade veroorzaakt dan wat het ooit gaat opbrengen, dus moet je mij eens vertellen waarom al die pseudo-ecologen zo staan te springen om die dingen te promoten en te subsidieren. Of denken jullie werkelijk dat silica platen gieten echt zonder energieinput gebeurd, dat die zware metalen die in die platen zitten voorzichtig met een schopje ontgind worden, ... Ik kijk al met plezier uit naar de dag dat al die platen moeten gerecycleerd worden ![]() Ik wacht nog even tot wanneer de derde generatie wat meer op punt staat en dan laat ik al mijn vensters vervangen door photovoltaisch glas, dan kijk ik door mijn getinte ramen naar al die ondingen op mijn buren hun dak en voel ik me veel beter ![]()
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat de regering eerst een alternatief gaat verbloemen en zelfs financiële voordelen belooft en erna deze gebruikers als asocialen gaan benaderen en zodoende financieel benadelen. Kijk maar naar de LPG, eerst was het milieuvriendelijk en daarvoor ging je op tal van vlakken beloond worden. Wat zien we vandaag, de LPG-tarieven zijn aanzienlijk gestegen, een jaarlijkse belastingstoeslag van meer dan 100 euro en opdraaien voor bijkomende inspectiekosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.renewableenergyworld.com/...radle-to-grave Citaat:
Laatst gewijzigd door gertc : 9 december 2012 om 09:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jullie er nu een handeltje op wille nahouden door stroom te gaan verkopen is het normaal dat u daarop belast wordt. |
|
![]() |
![]() |