Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 12:49   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Nooit meer met blote benen door Mollahbeek?

Een leuke colum in DS : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=FK3BN0CN

Citaat:
Het was slechts één zinnetje in een column gisteren in deze krant, maar het bleef aan me knagen. Omdat ze niet met blote benen door Molenbeek wil fietsen, draagt m'n gewezen collega Eva altijd een jeans als ze op weg is naar haar werk, desnoods ónder de jurk waar de afspraken van die dag om vragen.

Ik lees het bij mijn ochtendkoffie, en 's middags ben ik het beeld nog steeds niet kwijt. Hoogopgeleide, vrijgevochten, mooie Eva hult zich in islamitische dracht om naar haar werk te fietsen?

Ik bel haar. Het is niet de enige voorzorgsmaatregel die ze treft, zegt ze: ook bindt ze haar haren bij elkaar als ze door Molenbeek fietst. Mooie, rooie, golvende haren heeft Eva, en die gaan in Molenbeek in een knotje opdat ze niet de foute soort aandacht zouden trekken.

Ze weet niet of het met de godsdienst heeft te maken, zegt ze, het kan evengoed gewoon machismo zijn waar ze zich tegen wapent. Maar wel dit: fietst ze van bij haar thuis de andere kant van de stad op, richting Jette, dan bedekt ze zich niet. Dan zijn haar haren los, en haar benen bloot.

Zoals Eva fiets ook ik van en naar het werk. Aan de andere kant van Brussel doe ik dat, het hele jaar door, steevast functioneel gekleed volgens de vereisten van het seizoen. Bij vriesweer muts en handschoenen, bij regen een poncho, als de zon schijnt de benen bloot.

Alleen in die laatste uitdossing ben ik ooit tegen een fluim opgereden van een donkere man die ik op het fietspad kruiste en die kennelijk niet van mijn uiterlijk was geporteerd. De schok zindert vandaag nog na, meer nog vanwege de rabiate afwijzing van alles wat ik tot die dag als vanzelfsprekend en waardevrij had beschouwd – mijn kleren – dan wegens de fysieke agressie zelf.

Voor u me van xenofobie verdenkt: het bezwaart me niet dat mensen een godsdienst aanhangen die niet de mijne is, noch dat ze zich schikken naar de vestimentaire vereisten daarvan. Alleen ben ik geen moslima, maar een feministe. Ik wens bijgevolg verschoond te blijven van aansporingen om me volgens andermans normen te kleden. Ik weiger me te laten inpakken door mensen die me mijn vrijheid als vrouw misgunnen.

Ik wil met blote benen fietsen. Wanneer ik wil, met wie ik wil, waar ik wil. Ook in Molenbeek. Als dat een deel van de ingezetenen aldaar bezwaart, dan spijt me dat oprecht, maar dat is dan de prijs die zij voor hun deelname aan een vrije, pluriforme samenleving horen te betalen. Zou iemand hun dat diets kunnen maken? Mijnheer Moureaux misschien?
Ik had die vorige column gemist:

De dhimmie van dienst schreef dus deze column: http://www.standaard.be/artikel/deta...aalid=1953&s=1

-----------------------------
Dit is natuurlijk de realiteit, alle politiek correcte Goebelliaanse propaganda ten spijt. In Mollahbeek, Saharabeek, Antwerpse verrijkte buurten etc... kleed je je volgens ISLAMITISCHE NORMEN.
Met dank aan degenen die ons die verrijking door de strot hebben geduwd.

Ik heb mijn oude lakens alvast in het blauw geschilderd. Nu nog even met Brugse kant een kijkgaatje voorzien. Of zou het ook geen Brusselse, Brugse of Mechelse kant mogen zijn?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 juni 2011 om 12:49.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 13:07   #2
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Dit lijkt me een onvolledige reactie:
Citaat:
Ik wil met blote benen fietsen. Wanneer ik wil, met wie ik wil, waar ik wil. Ook in Molenbeek. Als dat een deel van de ingezetenen aldaar bezwaart, dan spijt me dat oprecht, maar dat is dan de prijs die zij voor hun deelname aan een vrije, pluriforme samenleving horen te betalen.
want hoe maak je hun dat Diets? Door bekeerling Mohammed Moureaux erbij te halen? Of door de logische conclusie te trekken dat wie een maatschappij afwijst, er ook niet in thuis hoort, maar wel in de maatschappij die hij niet afwijst, dus ergens in Mohammedanië, Marokko of zo.

Maar ja, we zijn niet in 1492 of 1609. Nog niet.
Oud 22 juni 2011, 13:17   #3
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Homos blijven ook best weg uit die buurten.
Oud 22 juni 2011, 13:51   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Homos blijven ook best weg uit die buurten.
blijkbaar hebben onze linkiewinkie dhimmi's daar al geen enkel probleem meer mee.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:04   #5
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Der zijn dan ook geen linkiewinkies die een rok kunnen dragen.
Allemaal harige back to nature feministen ofzo
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:05   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het al een geweldige prestatie, dat men eindelijk begint in te zien dat er daar inderdaad een probleem is, na het bijna 20 jaar gewoon categoriek te ontkennen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:05   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Der zijn dan ook geen linkiewinkies die een rok kunnen dragen.
Allemaal harige back to nature feministen ofzo
Ge kunt wel eens gelijk hebben...
Oud 22 juni 2011, 14:08   #8
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
want hoe maak je hun dat Diets?
Iemand die vrouwen met blote benen of homo's lastig valt beboeten.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:10   #9
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat met hetero's die een korte broek dragen?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:12   #10
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maja volgens diezelfde feministes is ongeveer alles wat mannen doen discriminatie, zelfs de deur opendoen. dan mogen westerse mannen ook enkel maar praten met vrouwen in een ski outfit?
Oud 22 juni 2011, 14:12   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
WAT?! zo'n zedenschennis. Stenigen?
Oud 22 juni 2011, 14:14   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAT?! zo'n zedenschennis. Stenigen?

Gij zijt ne goeie, 'k koop me net nieuwe sandalen, en zelfs een pak witte sokken in promotie...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:15   #13
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Maja volgens diezelfde feministes is ongeveer alles wat mannen doen discriminatie, zelfs de deur opendoen. dan mogen westerse mannen ook enkel maar praten met vrouwen in een ski outfit?
Als iemand die met blote benen fiets van de fiets geduwd wordt of bekogeld met stenen dan dient de dader bestraft. Misschien is de uitvoering een probleem, maar het principe lijkt me simpel tenzij ik iets niet begrijp hier.
Oud 22 juni 2011, 14:16   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor die paar hetero's dat er nog zijn, kunnen we geen aparte regels maken.
Oud 22 juni 2011, 14:17   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand die met blote benen fiets van de fiets geduwd wordt of bekogeld met stenen dan dient de dader bestraft. Misschien is de uitvoering een probleem, maar het principe lijkt me simpel tenzij ik iets niet begrijp hier.
We hebben het over moslims, de mensen die we zo weinig mogelijk arresteren, anders brand het politiebureel af.
Oud 22 juni 2011, 14:20   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gij zijt ne goeie, 'k koop me net nieuwe sandalen, en zelfs een pak witte sokken in promotie...
En is dat om door Molenbeek te lopen en immigranten 'uit te dagen'? Nee serieus. Ik ken de situatie daar niet persoonlijk (ik vraag me af wie hier op het forum wel via meer dan een sporadisch contact of van horen zeggen). Ik herinner me wel een groen franstalig Brussels parlementslid van die gemeente (of was het een andere Brusselse gemeente met veel migranten?) gesproken te hebben een jaar of zo geleden, en die meende dat er een serieus probleem was aldaar met de verdraagzaamheid van de migranten uit het midden oosten. Het leek me dat de politici van de verschillende partijen zich van het probleem bewust zijn, maar geen duidelijke oplossingen hebben. 'T is dus niet dat ik over dat probleem begon hé. Die man haalde dat zelf aan als zijnde een groot probleem.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2011 om 14:21.
Oud 22 juni 2011, 14:21   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gewoon heel die wijk ommuren met een muur van een paar meter hoog, en van de buitenwereld afsnijden kan de groot mufti moureau daar zijn ding doen, ... voor de vrouwen die in blote benen willen fietsen; graven we er wel een tunnelke onder.
Oud 22 juni 2011, 14:22   #18
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hier nuanceer je idd naar geweld. Maar gewoon 'lastigvallen' zou teveel misbruikt worden, dan krijg je amerikaanse toestanden. Vrouwen zouden in bij verbaal voorval ongestraft met de sjakosh mogen slaan.
Oud 22 juni 2011, 14:23   #19
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gewoon heel die wijk ommuren met een muur van een paar meter hoog, en van de buitenwereld afsnijden kan de groot mufti moureau daar zijn ding doen, ... voor de vrouwen die in blote benen willen fietsen; graven we er wel een tunnelke onder.
Slechte oplossing lijkt me. en zeer duur.
Oud 22 juni 2011, 14:24   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En is dat om door Molenbeek te lopen en immigranten 'uit te dagen'? Nee serieus. Ik ken de situatie daar niet persoonlijk (ik vraag me af wie hier op het forum wel via meer dan een sporadisch contact of van horen zeggen). Ik herinner me wel een groen franstalig Brussels parlementslid van die gemeente (of was het een andere Brusselse gemeente met veel migranten?) gesproken te hebben een jaar of zo geleden, en die meende dat er een serieus probleem was aldaar met de verdraagzaamheid van de migranten uit het midden oosten. Het leek me dat de politici van de verschillende partijen zich van het probleem bewust zijn, maar geen duidelijke oplossingen hebben. 'T is dus niet dat ik over dat probleem begon hé. Die man haalde dat zelf aan als zijnde een groot probleem.
Wel mijne schone broer zijne gsm is daar twee keer uit zijn auto gepiekt, die werkte daar, 2 keer zijn venster ingetikt...

Ben er zelf 10 jaar geleden doorgemoeten voor mijn werk, en ik vond dat daar toen al, alles behalve gezellig...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be