![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() bron: www.deredactie.be
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() De kern van het probleem, 'overdadig alcoholgebruik', aanpakken, is een te moeilijke opdracht?
Er lijken mij mogelijkheden genoeg, om het probleem bij de kern ervan, aan te pakken. Dit initiatief, zal alleen maar tot gevolg hebben, dat jongeren nog meer drinken (ze moeten toch niet rijden) en mogelijk nog agressief worden ook. Dit is jongeren net motiveren om te drinken! De gemiddelde buschauffeur staat vast al te trappelen, om een bende laveloze agressieve jongeren in zijn bus te vervoeren ...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is het meervoud van neger: negers, en niet: negeren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje : ik woon in Ronse, van mijn kinderen hoor ik dat er de laatste maanden nogal wat jongeren zijn die naar een nieuw en hip café trekken in oudenaarde, 12 kilometer verder. Normaal is dat op een kwartiertje te bereiken met de trein, of bus. Probleem : in de weekend vertrekt de laatste trein terug naar ronse om... 9 u 's avonds. Gevolg : elke zaterdagnacht tientallen auto's met jonge gasten op de N60 waarvan het grootste deel over hun theewater is. Reden : er is gewoonweg geen alternatief. Die brave burgemeester pleit voor 'gratis', maar dat is helemaal niet nodig. Het is niet de prijs van het vervoerticket dat hen naar de auto drijft, wel het ontbreken van vervoer 's avonds. Men helpt niemand verder door blind te zijn en te blijven voor de kern van het probleem : aanbod openbaar vervoer in weekend avonden is ondermaats tot onbestaande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet of jullie zelf ooit jong geweest zijn, maar den eerste politieker die mij ging vertellen dat ik in het weekend niet mocht drinken kreeg waarschijnlijk een paar proper petsen
De Kracht van Verandering in het nieuwe Vlaanderen begint al serieus te stinken... Trouwens Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu, of openbaar vervoer (ervan uitgaande dat het bereikbaar is; en niet alleen in Bredene, maar over het hele grondgebied waar De Lijn actief is ...) gratis is of niet, ... het is geweten dat jongeren de dag van vandaag maar al te vaak laveloos zijn. Een meer toegankelijk openbaar vervoer, zal daar niets aan veranderen; ik vrees zelfs het tegendeel. Weliswaar, zal inderdaad het aantal slachtoffers in het verkeer, drastisch dalen. En dan is niet onbelangrijk. NOOT -1- Waarom enkel voor jongeren? En tot welke leeftijd valt iemand onder de noemer 'jongere'? Mogen volwassenen geen gebruik maken van deze (gratis) dienst? -2- Zie verwijzing Universalia, verschijnt een artikel met betrekking tot gratis busdiensten in Hasselt.
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Robinus V : 3 januari 2014 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() En opnieuw vertegenwoordigd een linkse rakker de gehele massa ...
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus omdat jongeren na een avondje zuipen veilig naar huis zouden kunnen moeten er onrendabele buslijnen opgestart worden? Toen ik jonger was gingen we uit met de fiets. We reden soms eens tegen een boom of een paal maar we waren niet dood.
Leer jongeren verantwoordelijkheid en laat hun ouders verantwoordelijkheid nemen zodat ze achteraf niet moeten huilen dat kindlief zichzelf heeft doodgereden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Hoe dan ook, en daar is zelfs Peter (stel je voor) mee akkoord, als er dan al een buslijn zou worden ingelegd; dan hoeft die zeker niet gratis te zijn. Zo ook, was mijn eerste reactie, om het probleem bij de kern aan te pakken.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Zolang ze bij papa en mama wonen ... ?
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Italianen en Nederlanders van 18 - 19 jaar zijn mannen.
Noord - Afrikanen van 22 jaar zijn ''jongeren''. http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=21954 Laatst gewijzigd door daiwa : 4 januari 2014 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() How zeg, dat is in tegenspraak met de conclusie van de flikken !!
Die wisten te zeggen (en naar mijn aanvoelen ook terecht) dat het vooral vetzakken van tussen 40 en 60 zijn die blijven drinken als ze ook moeten rijden. Gaat dat sossengeval van burgemeester van Bredene van gedacht veranderen, en voorstellen dat die leeftijdscategorie dan maar gratis taxi's in het weekend moeten krijgen ? En voor Ronse is het ook simpel: tot ze 18 jaar waren, reed Schoofken als een taxi voor zijn gespuis; eens na 18 of 19 mochten ze met mijn auto de baan op. Want ik vertrouwde hen: diegene die reed, speelde Bob. En ik had hen ook op het hart gedrukt: als ge niet zelf bob zijt, en ge merkt dat de bob toch drinkt, dan belt ge me op. Eender wanneer, eender waar, en 's anderendaags "no questions asked", maar ik kom jou en wie met je mee wil, halen. Dat geldt voor mijn kinderen trouwens 'levenslang'. (ze konden ook niet zot doen met mijn auto: een grote zware auto met dieselmotor zonder turbo ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die verhalen over de aangeduide BOB, daar ken ik alle varianten van. Maar vergeet aub niet dat er tussen plannen en uitvoeren bij nogal wat jongeren een groot verschil is. En dan hoor je achteraf verhalen van 't was maar ene keer, 't was maar voor vijf kilometer, de bob heeft achter onze rug toch gedronken en een pilleke genomen, 'k had er nochtans niets aan gezien, mijn gsm was plat zodat ik je niet kon bellen, enz enz. Denk jij dat de overgrote meerderheid van de ouders van kinderen die vorig jaar in het verkeer een lichamelijk letsel opliepen géén sluitende afspraken maakten met hun kinderen ? Ik niet. Er zal altijd een grijze zone blijven, en het resultaat lezen we op maandagmorgen op de frontpagina van het laatste nieuws. Er is niet één zaligmakende oplossing. Ik zeg enkel dat een ernstig aanbod van openbaar vervoer een deel van de oplossing kan vormen. |
|
![]() |
![]() |