Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2003, 20:14   #1
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

De regeringsonderhandelaars hebben weerom het onzalige idee naar boven gebracht om de verkeersveiligheid te splitsen. Straks rijden we in "Vlaendren" links en in Wallonië rechts (of omgekeerd? ).

Stop die zotheid en stem B.U.B. nu het nog niet te laat is !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:21   #2
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Op Waalse wegen zijn er nauwelijks hindernissen (vluchtheuvels ed), snelheidsbeperkingen en snelheidscontroles. In Vlaanderen daarentegen... maw die splitsing is nu reeds een feit.

(u schrijft Vlaenderen, bent u een bourgeoisie ventje die vindt dat Nederlandstaligen boers zijn?)
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:31   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
(u schrijft Vlaenderen, bent u een bourgeoisie ventje die vindt dat Nederlandstaligen boers zijn?)
Neen, de arme man woonde waarschijnlijk helemaal alleen op een eiland en vond daar een leerboekje uit 1836. Nu woont hij onder ons, maar heeft zich nog altijd niet kunnen aanpassen aan de moderne tijden. Niet alleen zijn spelling is achterhaald, ook zijn ideeën. Maar dat wist u natuurlijk al wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:31   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Op Waalse wegen zijn er nauwelijks hindernissen (vluchtheuvels ed), snelheidsbeperkingen en snelheidscontroles. In Vlaanderen daarentegen... maw die splitsing is nu reeds een feit.

(u schrijft Vlaenderen, bent u een bourgeoisie ventje die vindt dat Nederlandstaligen boers zijn?)
Kijk eens aan: allemaal investeringen in een veiliger verkeer voor Vlaanderen die niet in Wallonie werden gedaan. Dat moet nogal een geldstroom van Wallonie naar Vlaanderen zijn, die openbare werken.

En al dat werk dat daardoor gecreeerd is in Vlaanderen...zo kan ik ook geldstromen maken in de sociale zekerheid.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:33   #5
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.291
Standaard

ik snap ook niet waar men naartoe wil.
Ik dacht dat we aan 1 Europa aan het werken waren, maar blijkbaar willen sommigen terug naar de stadsstaten.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:33   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De regeringsonderhandelaars hebben weerom het onzalige idee naar boven gebracht om de verkeersveiligheid te splitsen. Straks rijden we in "Vlaendren" links en in Wallonië rechts (of omgekeerd? ).
Links of rechts? Ging het niet over verkeersveiligheid? Als men in Vlaanderen strenger wil optreden, maar in Wallonië voelt men daar geen behoefte toe, dan lijkt me een splitsing iets heel normaals. Dan kan ieder zijn eigen weg gaan. Dat heeft men eerder al gedaan voor het onderwijs, cultuur, wegonderheid, infrastructuur, enzovoort. Allemaal met goed gevolg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:34   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie
ik snap ook niet waar men naartoe wil.
Neen? Naar een veiliger verkeer. Snapt u dat echt niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:45   #8
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.291
Standaard

naar een veiliger verkeer Jan?

wat dan met de bestuurders zelf? zou men die ook niet eens aanpakken?
ik heb mijn rijbewijs van 1969. Nooit meer werd ik verplicht om mijn kennis en kundigheid opnieuw te bewijzen.
Ik leer nieuwe bestuurders op en als begeleider moet ik dan mee naar de practische rijproef. Een lachertje toch. Een 1/2 uurtje goed op je tellen passen en men krijgt een rijbewijs voor life.
Is men dan echter ook verstandelijk rijp om bestuurder te zijn?
Laat elke bestuurder eens om de 1 �* 2jaar een nieuwe proef doen.
En een proef die men niet vooraf oefenen kan. Daar zullen velen door de mand vallen.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 21:47   #9
kurtkong
Vreemdeling
 
kurtkong's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2003
Berichten: 1
Stuur een bericht via MSN naar kurtkong
Standaard

Ik zeg splisten die boel want:
ik wil niet dat als wij hier de boel veiliger willen maken we ons niet moeten laten doen door van die politici bezuiden de taalgrens die bang zijn om de maximumsnelheid naar beneden te halen omdat ze schrik hebben om stemmen te verliezen zeker? Het zou beter zijn als het verkeersreglement overal hetzelfde zou zijn. Maar als daar tegenstand is voor alle verkeerde redenen moeten we toch niet gewoon zeggen: ja ok dan maar niet?
__________________
In tijden van nood, is geluk gelul.
kurtkong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:12   #10
percloride
Provinciaal Gedeputeerde
 
percloride's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: absurdistan
Berichten: 921
Standaard

Waarom wil men het verkeersreglement splitsen ? Omdat de zaak in het honderd aan het lopen is, door de tamme houding van de franstaligen, die,
voor dat een voorstel op tafel wordt gelegd al bij voorbaat NJET, NON zeggen. Ik begrijp niet waarom dat een geldstroom van Wallonie naar Vlaanderen zo teweeg brengen. Men begint nu voor alles wat verkeerd loopt in dit apeland te verwijzen naar een geldstroom, maar de echte geldstromen of zeg maar diefstal ziet men niet, of wil men niet zien.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:21   #11
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Waarom wil men het verkeersreglement splitsen ? Omdat de zaak in het honderd aan het lopen is, door de tamme houding van de franstaligen, die,
voor dat een voorstel op tafel wordt gelegd al bij voorbaat NJET, NON zeggen. Ik begrijp niet waarom dat een geldstroom van Wallonie naar Vlaanderen zo teweeg brengen. Men begint nu voor alles wat verkeerd loopt in dit apeland te verwijzen naar een geldstroom, maar de echte geldstromen of zeg maar diefstal ziet men niet, of wil men niet zien.
Neen, het was omgekeerd. Als Vlaanderen nu al investeringen heeft inzake verkeersveiligheid, die in Wallonie niet gedaan werden, en het budget was federaal, dan is het toch duidelijk dat dat budget meer naar Vlaanderen dan naar Wallonie ging. Netto resultaat is een geldstroom van de Waalse belastingsbetaler naar Vlaanderen.

In theorie zouden de Walen een splitsing moeten verwelkomen als ze aan hun eigen zakken denken.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:26   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie
naar een veiliger verkeer Jan?

wat dan met de bestuurders zelf? zou men die ook niet eens aanpakken?
Misschien een ideetje dat u aan Stevaert moet doorgeven. Misschien maakt hij er nu werk van.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:31   #13
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie
naar een veiliger verkeer Jan?

wat dan met de bestuurders zelf? zou men die ook niet eens aanpakken?
Misschien een ideetje dat u aan Stevaert moet doorgeven. Misschien maakt hij er nu werk van.
Als ge het aan hem overlaat moet iedereen met de gratis bus en gratis trein op stap.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:35   #14
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Waarom wil men het verkeersreglement splitsen ? Omdat de zaak in het honderd aan het lopen is, door de tamme houding van de franstaligen, die,
voor dat een voorstel op tafel wordt gelegd al bij voorbaat NJET, NON zeggen. Ik begrijp niet waarom dat een geldstroom van Wallonie naar Vlaanderen zo teweeg brengen. Men begint nu voor alles wat verkeerd loopt in dit apeland te verwijzen naar een geldstroom, maar de echte geldstromen of zeg maar diefstal ziet men niet, of wil men niet zien.
Neen, het was omgekeerd. Als Vlaanderen nu al investeringen heeft inzake verkeersveiligheid, die in Wallonie niet gedaan werden, en het budget was federaal, dan is het toch duidelijk dat dat budget meer naar Vlaanderen dan naar Wallonie ging. Netto resultaat is een geldstroom van de Waalse belastingsbetaler naar Vlaanderen.

In theorie zouden de Walen een splitsing moeten verwelkomen als ze aan hun eigen zakken denken.
Ik kan het verkeerd voorhebben maar is wegenwerken al lang niet regionaal ?
Dus Vlaanderen pompt meer geld in veiliger wegen dan in Walonië (Omdat ze minder geld hebben ? Of andere prioriteiten)
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:42   #15
percloride
Provinciaal Gedeputeerde
 
percloride's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: absurdistan
Berichten: 921
Standaard

er zijn inderdaad nog enkele punten die federaal zijn, het is juist op die punten dat zij (franstaligen) steeds dwars liggen of als tegenprstatie geld vragen, gelukkig worden de zaken alleen maar vertraagd door hun stugge houding anders hadden wij hier in Vlaanderen nog steeds een verkeersreglement van het jaar 1920.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:50   #16
cameleon
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juli 2003
Locatie: boeregat bij uitstek
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar cameleon
Standaard

Amai, da zou echt wel dom zijn het verkeer splitsen. Stel u voor op de Ring, hoe moet ge daar rijden als je even in Wallonie zit en dan snel in Vlaanderen? Nog een vb, E40 naar Luik, daar verander je steeds van gewest. En dan nog uitzonderingen beginnen maken, de mensen van tegenwoordig willen een simpelere wetgeving!!!
En dan nog Belgie daarmee nog meer splitsen, jaja wat nog?
cameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:53   #17
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Waarom wil men het verkeersreglement splitsen ? Omdat de zaak in het honderd aan het lopen is, door de tamme houding van de franstaligen, die,
voor dat een voorstel op tafel wordt gelegd al bij voorbaat NJET, NON zeggen. Ik begrijp niet waarom dat een geldstroom van Wallonie naar Vlaanderen zo teweeg brengen. Men begint nu voor alles wat verkeerd loopt in dit apeland te verwijzen naar een geldstroom, maar de echte geldstromen of zeg maar diefstal ziet men niet, of wil men niet zien.
Neen, het was omgekeerd. Als Vlaanderen nu al investeringen heeft inzake verkeersveiligheid, die in Wallonie niet gedaan werden, en het budget was federaal, dan is het toch duidelijk dat dat budget meer naar Vlaanderen dan naar Wallonie ging. Netto resultaat is een geldstroom van de Waalse belastingsbetaler naar Vlaanderen.

In theorie zouden de Walen een splitsing moeten verwelkomen als ze aan hun eigen zakken denken.
Ik kan het verkeerd voorhebben maar is wegenwerken al lang niet regionaal ?
Dus Vlaanderen pompt meer geld in veiliger wegen dan in Walonië (Omdat ze minder geld hebben ? Of andere prioriteiten)
Ik baseerde mij op wat Pat vertelde boven in de thread.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:03   #18
percloride
Provinciaal Gedeputeerde
 
percloride's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: absurdistan
Berichten: 921
Standaard

teveel SPA gedronken, Cameleon
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:08   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cameleon
Amai, da zou echt wel dom zijn het verkeer splitsen. Stel u voor op de Ring, hoe moet ge daar rijden als je even in Wallonie zit en dan snel in Vlaanderen? Nog een vb, E40 naar Luik, daar verander je steeds van gewest. En dan nog uitzonderingen beginnen maken, de mensen van tegenwoordig willen een simpelere wetgeving!!!
En dan nog Belgie daarmee nog meer splitsen, jaja wat nog?
Wat bedoelt u eigenlijk? U slaat werkelijk wartaal uit? Hebt u er een probleem mee dat men in Nederland streng toeziet op de verkeersregels? Nochtans, als u van Brugge naar Sint-Jan-in-Eremo gaat, dan rijdt u langs een steenweg die meerdere kilometers over Nederlands grondgebied ligt. Is dat dan een probleem?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:13   #20
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Ik denk dat iedereen wel begrijpt wat Cameleon bedoelt, zelfs de flaminganten die nu de onnozelen uithangen.

Ik ben blij dat een SP.a'er het gedachtegoed van de B.U.B. deelt ! We zijn dan ook een centrumpartij die voor zowel socialisten, christen-democraten als liberalen openstaat ! Geen wonder dat SP.a'ers het met ons eens kunnen zijn.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be