![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Lahaye-Battheu reageert op akkoord over hervorming van NMBS “Het akkoord over de hervorming van de NMBS, dat het kernkabinet vanmorgen heeft bereikt, maakt stiptere treinen en een betere dienstverlening voor de reiziger mogelijk”, zegt Open Vld-kamerlid Sabien Lahaye-Battheu, voorzitter van de Kamercommissie Infrastructuur, Verkeer en Overheidsbedrijven. “Nu is het aan de treinbedrijven om die betere dienstverlening in de praktijk waar te maken.”
Open Vld was al geruime tijd sterke voorstander om over te gaan tot een tweeledige spoorstructuur. Die moet vooral de reiziger ten goede komen. Lahaye-Battheu: “Het is goed dat de geldverslindende holdingstructuur verdwijnt. Zo komt geld vrij voor een betere dienstverlening voor de reizigers. Want dat is waar het over gaat: stiptere treinen en een betere service. De structuur daarvoor staat op poten. Nu is het aan de treinbedrijven om die betere dienstverlening in de praktijk waar te maken.” Open Vld vindt het positief dat de reiziger centraal staat in de nieuwe structuur. “Door een duidelijk afgebakend takenpakket kunnen de verschillende bedrijven zich bij problemen niet meer achter elkaars rug wegsteken. Bovendien zal voortaan enkel nog de NMBS rechtstreeks met de reiziger kunnen communiceren wat moet bijdragen tot een vlotte en heldere reizigerscommunicatie. Ook het financieel beboeten van wilde stakingen en het vermijden van algemene stakingen moet het reizigerscomfort ten goede komen”, stelt het liberale kamerlid. “In de nieuwe structuur is de NMBS verantwoordelijk voor de hele mobiliteitsketen, vanaf het moment dat iemand de auto parkeert aan het station totdat hij bij aankomst weer het station verlaat. Ook het toewijzen van het veiligheidspersoneel aan de NMBS is positief. Zo zal men sneller en vaker op de trein kunnen optreden tegen agressie. Dat komt het veiligheidsgevoel ten goede.” Ook wat de bouw en inrichting van stations betreft, krijgt de NMBS een grote vinger in de pap. Dat moet toelaten de werken beter af te stemmen op de behoeften van de reizigers, zoals bijvoorbeeld e aanleg van voldoende parkings rond de stations. Voor meer informatie: SABIEN LAHAYE-BATTHEU Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
|
![]() Een marktgericht aanbod ipv geknoei �* la Fyra ?
__________________
Tempo toleras sed vero aperas |
![]() |
![]() |