![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Het gemeenschappelijk vakbondsfront kwam op 14 januari samen om de laatste versie over de herstructurering van de NMBS-Groep, goedgekeurd door de Ministerraad van 11 januari 2013, te evalueren. De ministerraad heeft een tweeledige structuur goedgekeurd, ondanks de objectieve en relevante argumenten die, mede door hun expertise, door het gemeenschappelijk vakbondsfront werden aangebracht.
Inhoudelijk twijfelt het gemeenschappelijk vakbondsfront aan de kwaliteitsverbetering van de openbare dienstverlening ten behoeve van de reizigers. Ook deelt het dezelfde analyse met betrekking tot de gevolgen van dit fundamentele dossier voor het spoorwegpersoneel. De beoordeling is zeer gevarieerd, gaande van "nog te realiseren" tot “gerealiseerd". Heeft het zin om dit dossier, dat goedgekeurd werd door alle regeringspartijen, aan te vechten, vooral omdat het enkel hun eigen belangen dient? Hoewel het sociale luik enigszins tegemoet komt aan een aantal syndicale eisen, is het vanzelfsprekend dat de militanten, die binnenkort in de respectieve instanties samenkomen, de oriëntering en de strategie verder zullen bepalen. De syndicale strijd voor een geïntegreerde structuur zal zich daarnaast ook op Europees niveau tijdens de besprekingen over het vierde spoorwegpakket voortzetten. Voor meer info: Jean-Pierre Goossens, Voorzitter ACOD-Spoor Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |