Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 10:21   #1
pegasus6869
Banneling

Standaard Hotel Gevangenisleven

http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Dat het eigenlijk "ZO" slecht niet is in het gevang dat wisten we wel (zie maar naar Alloo) en dat ze toch klagen , dat is in ons gewone leven ook zo.
Dat nutteloos"uitschot" heeft gratis inwoning,warmte,(goed) eten,vermaak,en noem maar op ,en vooral "veel" rechten.
Wie heeft er nog schrik van ons justitie? Ik zeker niet !!
Wie geen uitweg meer weet pleegt beter een zware misdaad, en men is van de baan, en anderen zorgen voor u.

Als SLACHTOFFER darentegen.......Dat is andere koek nietwaar!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 10:33   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Vriend, die discussie is hier al talloze keren aangemaakt.

Wat een wormenleven moeten sommigen hier lijden om jaloers te zijn om gevangenen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 11:12   #3
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Wat een wormenleven moeten sommigen hier lijden om jaloers te zijn om gevangenen...
En toch zal ik ze "steeds" blijven aanhalen.En als u er niet tegen kunt dan aub niet op antwoorden !

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 13 januari 2013 om 11:13.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 14:00   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht

Dat het eigenlijk "ZO" slecht niet is in het gevang dat wisten we wel (zie maar naar Alloo) en dat ze toch klagen , dat is in ons gewone leven ook zo.
Dat nutteloos"uitschot" heeft gratis inwoning,warmte,(goed) eten,vermaak,en noem maar op ,en vooral "veel" rechten.
Wie geen uitweg meer weet pleegt beter een zware misdaad, en men is van de baan, en anderen zorgen voor u.

Ik begrijp niet waar je op wacht. Pleeg snel uw misdaad, uw kostje is gebakken.

En voor ons verandert er niets vermits gevangenen toch internet hebben zodat je ons kan blijven plezieren hier met uw vermakelijke schrijfsels.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 14:30   #5
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Een mens kan diep vallen hoor.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 14:48   #6
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gevangenissen hebben met te maken met beambten en met de overheid dus rooskleurig is het niet.
Als je in de doos zit, dan vraag je maar wat kafka boeken.
Oud 13 januari 2013, 14:56   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zoek u een goed lief, je hebt dringend nodig

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 16:02   #8
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het leven van een dakloze bvb. Of een alleenstaande moeder met drie kinderen (in de gevangenis kan je op kosten van de staat een universitair diploma halen, kinderen van alleenstaande moeders mogen vaak al blij zijn als ze in een degelijke lagere school terechtkunnen).
Ik ken in Brussel vele minder begoeden die geen internet of gsm hebben en ook geen privé zonneveld.
Hoeveel gehandicapten zitten ondertussen te wachten op degelijke opvang?
Hoeveel ouderen besparen niet op gezondheidszorg en zelfs degelijk voedsel om op zijn minst de electriciteit te kunnen betalen... in afwachting van een plaats in een OCMW home dat er enkel komt indien de vorige sukkelaar overlijdt?

Allemaal zagers hé. Ze moeten maar zoals elke crimineel een serieuze misdaad plegen en zich laten pakken... sic another Jack
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 16:22   #9
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Er is in het artikel ook nog een aanzet voor een andere invalshoek...

De directie is verbaasd, niet omwille van wat er getoond wordt maar vanwege het feit dat men het publiek maakt. Want zonnen mag en aan het drugsprobleem wordt er door hen gewerkt. De bewaker had langs de kanalen moeten gaan die de wantoestanden lieten ontstaan en verderbestaan! De stouterik!

Was mijn eerste reactie...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 20:10   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ja seg, goei idee.

Laten we gevangenen terugsturen naar middeleeuwse praktijken. Ze enige jaren treiteren, minachten en verwaarlozen.
We zijn dan veel geruster als ze weer in de maatschappij terechtkomen. Ze gaan zich dan vast veel beter gedragen. Ze hebben dan immers jarenlang een enorm respect gekweekt voor de maatschappij die hen al die jaren slecht behandeld heeft.

Voor sommige gedachtegangen heb ik blijkbaar niet lang genoeg gestudeerd want hoeveel moeite ik ook doe, ik kan ze niet volgen.

Een gevangenisstraf bestaat uit het beroven van de vrijheid. Voor iemand die dat nooit heeft meegemaakt is het misschien moeilijk voor te stellen maar ik veronderstel dat dat al een behoorlijke straf op zich is.
Sluit u anders maar eens een paar dagen op in uw badkamer ofzo. Met een compleet vreemde erbij. U mag zelfs uw computer, uw Playstation en zelfs uw Lego-trein meenemen voor mijn part.
Mij benieuwen hoe gelukkig u zich daar gaat voelen.
Oud 13 januari 2013, 20:38   #11
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

‘De gevangenis van Marneffe is een halfopen gevangenis. Dat betekent dat die gedetineerden veel meer bewegingsvrijheid hebben. Zonnebaden bijvoorbeeld tijdens hun vrije moment op de binnenkoer is dan ook helemaal niet verboden.‘
Voor de rest zie je op een andere foto mensen met waterflessen en plastieken drinkbekers in hun handen, en op een andere iemand die ligt te slapen met een sigaret tussen de lippen.
IK kan op die foto's niet zien dat ze alcohol drinken of dat die sigaret een joint is, dus kan ik enkel afgaan op hetgene die cipier beweert......maar alleen al dat 'zonnebadengeklaag' lijkt me genoeg om zijn woorden met een korreltje zout te nemen zolang ik geen 'bewijslastigere' foto's zie......
Oud 13 januari 2013, 20:40   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het leven van een dakloze bvb. Of een alleenstaande moeder met drie kinderen (in de gevangenis kan je op kosten van de staat een universitair diploma halen, kinderen van alleenstaande moeders mogen vaak al blij zijn als ze in een degelijke lagere school terechtkunnen).
Ik ken in Brussel vele minder begoeden die geen internet of gsm hebben en ook geen privé zonneveld.
Hoeveel ouderen besparen niet op gezondheidszorg en zelfs degelijk voedsel om op zijn minst de electriciteit te kunnen betalen... in afwachting van een plaats in een OCMW home dat er enkel komt indien de vorige sukkelaar overlijdt?

Allemaal zagers hé. Ze moeten maar zoals elke crimineel een serieuze misdaad plegen en zich laten pakken... sic another Jack
Ik heb het al wel eens eerder gedacht, maar niets gezegd, maar nu moet het me toch van het hart, uw manier van denken is bepaald raar, de vergelijkingen die je trekt zijn soms ook hilarisch.

Zoals bij de kinderen van die alleenstaande moeder, ze moeten al blij zijn dat ze in een lagere school terecht kunnen, terwijl een gevangene een universitair diploma kan halen. Die vergelijking slaat nergens op, want kinderen tot twaalf jaar kunnen nu eenmaal geen universitair diploma halen ofdat ze nu bij een moeder die van zes verschillende venten jong heeft of niet.

En ondertussen lijk je ook al er vanuit te gaan dat gevangenen internet op hun cel hebben, je bent aan het dwalen, er is geen internet op de cellen.
Oud 14 januari 2013, 12:58   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

gaat dat vlot ?
die uitgangsvergunningen om universitaire examens te gaan afleggen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 15:32   #14
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
‘Niemand die daar zijn mond over opendoet. Alcohol, drugs, gsm's en internet in de cellen: iedereen weet dat het er is, iedereen die het ziet, maar niemand grijpt in', zegt hij misnoegd.
Wat is eigenlijk de job-omschrijving van een cipier? Is het niet het werkt van een cipier om te verhinderen dat dergelijke middelen binnen geraken?

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 14 januari 2013 om 15:34.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 15:52   #15
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gaat dat vlot ?
die uitgangsvergunningen om universitaire examens te gaan afleggen ?
gnagnagna
Oud 14 januari 2013, 17:20   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Wat is eigenlijk de job-omschrijving van een cipier? Is het niet het werkt van een cipier om te verhinderen dat dergelijke middelen binnen geraken?
Wie denk je dat de meeste drugs alcohol en GSM's binnensmokkelt?
Oud 14 januari 2013, 17:35   #17
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie denk je dat de meeste drugs alcohol en GSM's binnensmokkelt?
Cipiers?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 18:14   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Hilton?¿

Enige verschil met het Hilton Hotel (sorry Paris) en een Belgische gevangenis is dat je er niet uit mag als je er zit? (en dat is ook al niet meer waar)

Citaat:
Ik stoor mij aan: (was een andere rubriek dacht ik op dit forum) rechters die idiote uitspraken doen waar elk zinnig en normaal denkende ziel een kramp van krijgt laat staan het van razernij op een wenen zet, meevoelt met wat slachtoffers van gangsters/dieven en ander zootje ongeregeld meegemaakt hebben/kwijt zijn (een dierbare misschien, kind/ouder ...), daar er door de idiotie van de uitspraak de slachtoffers nog meer de grond in gestampt worden.

Tijd dat men het Wetboekje (ik gebruik speciaal een verkleinwoord daar ik het met het boekje niet hoog op heb) deftig te herzien en te herschrijven.
Ik bedoel daarmee, schrap al de achterpoortjes.

http://www.selor.be/nl/nieuws-en-eve...knelpuntberoep

Ik ben nu opgelucht, U ook? (<-klonk zo Emiel Goelen achtig)

Oud 14 januari 2013, 18:16   #19
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hoe? op die foto's zie ik er genen ene met een ketting en zware bal aan de enkel gebonden...
Zelfs gene galg die hangt te wachten...
Bijgevoegde afbeelding(e)

manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 19:05   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Cipiers?
U hebt het juiste antwoord gegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be