Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 juli 2004, 19:23   #1
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard Wat is een "oplichter"

[size=4]op·lich·ter[/size] (de ~ (m.)) 1 iem. die anderen door valse voorspiegelingen geld of goed afhandig weet te maken => afzetter, bedrieger, charlatan, flessentrekker, fraudeur, knoeier, kwakzalver, kwartjesvinder, zwendelaa

2 Geert Bourgeois. sprwd: "Een bourgeois begaan" => iem. oplichten met betrekking tot verkiezingsbeloftes
Oud 24 juli 2004, 19:28   #2
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

[size=4]rap·por·te·ren[/size] (ov.ww.)
1 melden, verslag uitbrengen
2 [mil.] (een overtreder, overtreding) aanbrengen
3 [boekh.] (posten) overbrengen

Als in: rapporteren aan de moderatie v.e. forum, omdat een bepaalde post bijvoorbeeld in een foute categorie staat ()

Laatst gewijzigd door Fribre : 24 juli 2004 om 19:31.
Fribre is offline  
Oud 24 juli 2004, 19:34   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Is't niet waar ofzo?

De man verdiend z'n nieuwe bijnaam en die uitdrukking.
Oud 24 juli 2004, 19:35   #4
Bolter
Gouverneur

Standaard

Wacht en zie...

We zullen binnen een aantal maanden kunnen oordelen wie het bij het rechte eind heeft.
En ik weet best dat een beetje geduld hebben tegenwoordig veel gevraagd is...
Bolter is offline  
Oud 24 juli 2004, 22:09   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Wacht en zie...

We zullen binnen een aantal maanden kunnen oordelen wie het bij het rechte eind heeft.
En ik weet best dat een beetje geduld hebben tegenwoordig veel gevraagd is...
Geduld is een schone zaak.
Concrete beloften doen, en ze uitvoeren eveneens.

*Voor is niet na.
*De regering 5 minuten gijzelen totdat B-H-V gesplitst is , is heel wat anders dan een ministerpost omarmen en de boel minstens een half jaar op de lange baan schuiven.

Pas op: mij niet gelaten, maar ik vrees dat buiten de partijslaafjes vele N-VA'ers volgende maal 'met de dood in het hart' een racistische, protest-foert-kust-mijn-kloten-stem gaan uitbrengen....... Zeg niet dat de Belgicistische Staaf u niet gewaarschouwd heeft........

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 juli 2004 om 22:10.
Supe®Staaf is offline  
Oud 24 juli 2004, 23:13   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Op de B.U.B. ?(want ons vinden ze toch ook racistisch?)

Laatst gewijzigd door Hans1 : 24 juli 2004 om 23:14.
Hans1 is offline  
Oud 24 juli 2004, 23:55   #7
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
[size=4]op·lich·ter[/size] (de ~ (m.)) 1 iem. die anderen door valse voorspiegelingen geld of goed afhandig weet te maken => afzetter, bedrieger, charlatan, flessentrekker, fraudeur, knoeier, kwakzalver, kwartjesvinder, zwendelaa

2 Geert Bourgeois. sprwd: "Een bourgeois begaan" => iem. oplichten met betrekking tot verkiezingsbeloftes
Ik vind het mooi dat Bourgeois trouw aan de Koning gezworen heeft. Ik zal hem daar ter tijd en stond aan herinneren.
Oud 24 juli 2004, 23:55   #8
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

toevallig toch niet mentaal gehandicapt? Of is uw leeftijd 10 jaar?

Laatst gewijzigd door giserke : 24 juli 2004 om 23:55.
giserke is offline  
Oud 24 juli 2004, 23:57   #9
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik vind het mooi dat Bourgeois trouw aan de Koning gezworen heeft. Ik zal hem daar ter tijd en stond aan herinneren.
uw weet zelfs niet dat ministers van gewestregeringen geen trouw zweren aan de koning, enkel de ministerpresident en federale ministers.
giserke is offline  
Oud 25 juli 2004, 00:05   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
uw weet zelfs niet dat ministers van gewestregeringen geen trouw zweren aan de koning, enkel de ministerpresident en federale ministers.
Dan doen zij wel, maar enkel niet in het bijzijn van de Koning.
Oud 25 juli 2004, 00:15   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zelf gemeenteraadsleden zweren trouw aan de Koning.

http://www.standaard.be/archief/dag/...ST05012001_016
Oud 25 juli 2004, 00:15   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan doen zij wel, maar enkel niet in het bijzijn van de Koning.
neen, enkel aan de wetten van het Belgische volk
giserke is offline  
Oud 25 juli 2004, 01:17   #13
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Fout. Voor een goede Belg kent u maar weinig van de Belgische rechtsregels aangaande openbare ambten.
Alleen de federale ministers en de regionale minister-president zweren getrouwheid aan de koning. De rest van de kluit houdt het bij "getrouwheid aan de wetten van het Belgische volk".
zorroaster is offline  
Oud 25 juli 2004, 08:52   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Fout. Voor een goede Belg kent u maar weinig van de Belgische rechtsregels aangaande openbare ambten.
Alleen de federale ministers en de regionale minister-president zweren getrouwheid aan de koning. De rest van de kluit houdt het bij "getrouwheid aan de wetten van het Belgische volk".
Kan je dat eens aantonen?

Het zou wel kunnen. Maar hoe verklaar je het artikel dan ivm dat gemeenteraadslid? Die zweert wel degelijk trouw aan de Koning. Het wordt voor een goede Belg als ik allemaal wat te ingewikkeld, terwijl het veel eenvoudiger zou kunnen. Je moet er de dag van vandaag nog maar aan uit kunnen!

Maar hoe kan Bourgeois trouw zweren aan de wetten van het Belgisch volk, als hij het Belgisch volk niet erkent?

Laatst gewijzigd door Yann : 25 juli 2004 om 08:53.
Yann is offline  
Oud 25 juli 2004, 09:02   #15
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Op het VTM nieuws van donderdag (laat-avond journaal) hoor je duidelijk in de 2:49 ste minuut Marino Keulen zeggen: Ik zweer getrouwheid aan de Koning...

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuwslaat_Do.asx

Laatst gewijzigd door Yann : 25 juli 2004 om 09:02.
Yann is offline  
Oud 25 juli 2004, 10:24   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Op het VTM nieuws van donderdag (laat-avond journaal) hoor je duidelijk in de 2:49 ste minuut Marino Keulen zeggen: Ik zweer getrouwheid aan de Koning...

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuwslaat_Do.asx
de een zegt, aan de koning en aan de wetten van het belgische volk. de andere (meerderheid) enkel aan de wetten van het belgische volk. Als je een beetje kunt liplezen zie je Bourgeois zelfs zeggen aan de wetten van het Vlaamse volk.
giserke is offline  
Oud 25 juli 2004, 11:28   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de een zegt, aan de koning en aan de wetten van het belgische volk. de andere (meerderheid) enkel aan de wetten van het belgische volk.
Als je gehoorzaamheid aan de wetten van het BElgische volk belooft, dan dien je je daar aan te houden.

Citaat:
Als je een beetje kunt liplezen zie je Bourgeois zelfs zeggen aan de wetten van het Vlaamse volk.
Wow!
Stoer zeg!

Die Bourgeois beliegt niet alleen zijn achterban, doch het hele Belgische volksgedeelte waarvoor hij in feite dient te ijveren.

Enfin, als zijn separatistische heldendaden daartoe beperkt blijven, dan mag hij nog lang als een gecastreerde kater op de tsjeven hun schootje zitten.
Oud 25 juli 2004, 11:33   #18
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Ziekelijk, zeer ziekelijk jaloers op het harde werk van Geert Bourgeois en zijn ploeg,
dat zijn een deel van de Blokkers en hun sympathisanten.

Een andere verklaring voor hun lachwekkende en onzinnige reacties is er anders niet.
Johanna is offline  
Oud 25 juli 2004, 12:05   #19
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als je gehoorzaamheid aan de wetten van het BElgische volk belooft, dan dien je je daar aan te houden.

Wow!
Stoer zeg!

Die Bourgeois beliegt niet alleen zijn achterban, doch het hele Belgische volksgedeelte waarvoor hij in feite dient te ijveren.

Enfin, als zijn separatistische heldendaden daartoe beperkt blijven, dan mag hij nog lang als een gecastreerde kater op de tsjeven hun schootje zitten.
Dan vragen ze zich af, waarom minstens 1.3 miljoen mensen stemmen tegen dat unionistische afzeik.8)
giserke is offline  
Oud 25 juli 2004, 16:01   #20
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de een zegt, aan de koning en aan de wetten van het belgische volk. de andere (meerderheid) enkel aan de wetten van het belgische volk. Als je een beetje kunt liplezen zie je Bourgeois zelfs zeggen aan de wetten van het Vlaamse volk.
Wat is het nu. Is er nu een regeling in, of zegt ieder maar wat hij/zij zelf wenst. Een eedaflegging is een plechtig moment, en dient op de letter gerespecteerd te worden. Geert Bourgeois kan maw dus geen minister zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be