![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() di 27/07/04 - Roland Duchâtelet, de voorzitter van Vivant, wil het kartel met de VLD voortzetten. Toch wijst hij het Vlaamse regeerakkoord resoluut af in Het Nieuwsblad en Het Volk.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Duchâtelet vindt dat de Vlaamse regering te veel geld uitgeeft aan "prullaria", terwijl een drastische vermindering van de overheidsuitgaven zich opdringt. Bij het begin van de formatie heeft Vivant een paar dagen mee onderhandeld, maar na verloop van tijd verdween de kleine kartelpartner van de VLD van de onderhandelingstafel. Maar de ontevredenheid over het regeerakkoord is voor Duchâtelet geen reden om het kartel met de Vlaamse liberalen op te blazen. "Ik zal aanbevelen om verder te gaan met het kartel omdat de VLD op veel vlakken dezelfde mening heeft als wij", zei hij op de VRT-radio. In het najaar beslist Vivant definitief of het doorgaat met het kartel. |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Goede of slechte zet? Ik denk dat het kartel voor VLD een enorm slechte zaak geweest is en zal blijven. Vivant brengt gewoon geen meerwaarde voor de liberalen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Even terzijde: gezien bij 'Doe de stemtest' hoe Vivant en VLD steeds mijlenver uit elkaar stonden?
Ik weet dat De Stemtest nogal subjectief is, maar het gaf toch een algemeen beeld vond ik.
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zorroaster : 27 juli 2004 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() ![]()
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hadden 3 zekere zetels, die konden verkozen geraken met de pot stemmen. De overige 3 (bijna 4) waren plaatsen die het moesten hebben van voorkeurstemmen. Dit betekend dat we met die 4 mensen alleen al 180.000 voorkeurstemmen hebben. Als we dan nog eens alleen deze gaan bijtellen die enkel de eerste 2 (leterme en Bourgeois) hebben aangekruist moeten we zeker aan 280.000 kiezers uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Het is in elk geval een knappe prestatie om zevenmaal zoveel zetels te behalen wanneer je de helft van je kiezers verloren zou zijn... |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze keer hebben hun vier Vlaamse verkozenen (twee rechtstreeks, mits opgebruiken van een waanzinnig groot aantal potstemmen) samen minder voorkeursstemmen dan één West-Vlaamse N-VA-kandidate die nipt niet werd verkozen. Noem jij dat "heel goed"? De SP.A blijft zich niet laten rollen door een partij wiens electorale meerwaarde haast nihil is maar die steeds met een hoop mandaten gaat lopen op het einde van het spel. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik telde mee stemmen in Brugge, en heb dikwijls vastgesteld dat op eenzelfde kiesbrief Leterme èn Bourgeois naamstemmen kregen. Blijkbaar wou men op die manier het kartel goedkeuren. Of die kiezers CD&V ofwel NVA zijn is moeilijk vast te stellen. Maar vermits er veel meer CD&V-ers zijn dan NVA-ers mag men aannemen dat de meerderheid van de kiezers die Leterme èn Bourgeois kozen CD&V-ers zijn. In ieder geval heeft NVA het goed gedaan, en laat ons nu maar hopen dat het resulaten oplevert zoals bv de splitsing zonder betalen. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 27 juli 2004 om 17:30. |
|
![]() |