![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarom komen ze allemaal naar hier? Omdat ze vinden dat het hier beter en anders is. Maar als ze zich hier weigeren aan te passen en hun eigen cultuur wensen te behouden, wordt de situatie hier uiteindelijk net hetzelfde als in het land van waar ze afkomstig zijn en heeft het dus ook niet veel zin meer dat ze naar hier komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Profiteren op onze kosten, maar integreren??? In de koran staat letterlijk, "gehoorzaam niet aan ongelovigen". Wat denk je dat wij zijn? Het is heel simpel om ze te behandelen als aan het lot overgelaten arme mensen die hun toekomst willen opbouwen. Maar in de moskees die hier als paddestoelen oprijzen (ok vergeef me deze overdrijving..) wordt er geen vredelievende taal verkondigd hoor, maar wel de Koran. Dat deze oorlogzuchtig is, weten we allemaal. (Voor zij die nog een indruk nodig hebben: http://www.faithfreedom.org/Quran.htm ). Dus het probleem ligt echt wel bij de godsdienst zelf. We moeten de vrijheid van godsdienst behouden, maar dan wel in een beperkte versie. Islam Light, dat zou ik een goed idee vinden, met de Koran vertaald naar een westerse versie. Want met deze situatie kunnen we nog lang wachten vooraleer "gelovige" moslims zich willen integreren.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er iemand een voorbeeld van een maatschappij waarin moslims integreerden (dus zonder de overhand te nemen, zoals in het zo bezongen Andalucie!)?
Of zijn wij het allereerste PROEFproject?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
louter om materialistische redenen dus. zij zijn er niet in geslaagd een hoogwaardige beschaving op te bouwen. evenmin zijn ze erin geslaagd welvaart, vooruitgang en wetenschap te creëeren. en nu komen ze naar ons, en ze zeggen dat het niet eerlijk is dat wij welvarend zijn, en zij niet. en dat wij ons moeten schamen dat we het zoveel beter hebben, en dat we ons daarover schuldig moeten voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De 100.000den die in hun kielzog volgen, kwamen om te genieten van wat de 'pioniers' ontdekt hadden : - dop & leefloon - omvangrijke kindergelden (vandaar dat de zwangerschapscyclus bij Marokkaanse vrouwen maar 2 maand bedraagt. Elke Brussels bevolkingsdienst zal u dat bevestigen). - sociale woningen - allerlei sociale tegemoetkomingen (hoe minder je verdient, hoe minder je bijdraagt, hoe gratiser alles wordt, so why bother als je voor hetzelfde geld de ganse dag in de door de autochtoon betaalde moskee kan zitten.) Nee, voor het mooie weer komen ze niet naar hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Ik zou mijn nick veranderen naar zwammer.[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch duidelijk. Een sprinkhanenplaag heeft dezelfde werkwijze. Ergens neerstrijken, alles kaalvreten en dan naar de volgende plaats om te plunderen.
Een geslaagde levenswijze die al eeuwenlang werkt.
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn emigrerende belgen dat dan ook voor jou?
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Emigrerende Belgen zijn beter te vergelijken met mieren dan. Overal waar ze vaste voet aan de grond kregen ging ,of gaat het lekker.
Of heb je al ergens gehoord dat men Belgen als parasieten bestempelde? Soms wel als werkpikkers, of boerekens, maar nooit als parasiet. Trouwens, ik veralgemeen niet. Sommige migranten zijn echt wel een aanwinst.In mijn ogen is de huidige groep Chinezen een perfect voorbeeld van hoe men in alle rust en vrede, zonder te assimileren, toch naast "echte" Belgen kan wonen.En dit zonder enige vorm van afkeer of afgunst op te roepen.
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
gewoon 1 tegenvoorbeeldje: "We have a great deal of trouble withe the Belgian families here. They do not appear to show any gratitude for what has been done for them and they are always quarrelling with one another" - uit een brief van de Thornbury Belgian Refugees Committee, 3 november 1915. De Belgische oorlogsvluchtelingen worden in Engeland "Bloody Belgians" en profiteurs genoemd. Men verwijt hen ook gettovorming... sounds familiar? Het verhaal is van alle tijden: de weerlozen en slachtoffers krijgen de schuld van wat mis gaat. Altijd weer opnieuw en dus ook vandaag in het stinkend zwarte Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe groot was die Belgian community : 3 man en een paardekop? Wedden dat hun nazaten (de 2de generatie dus) onmiddellijk ingeburgerd waren. Daar zou de moslimsgemeencshap in heel Europa en worldwide overigens eens een voorbeeld aan mogen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor toch geen enkele klacht over Vlamingen in de UK, en da's nochtans een land waar ik veel kom.
Geen schimpscheuten, geen beledigende opmerkingen, geen grappen.Althans niet over de "burgers". Onze politici daarentegenover, voor zover er iemand iets van weet, die liggen wel onder vuur. "Oh, Belgian politicians, are those not even more corrupt than the Italian ? Ook, hoe lang zijn die oorlogsvluchtelingen daar gebleven? En, in die tijd moest je al van poen weten wou je het kanaal over geraken.Of er hard voor werken. Kortom, een historische verwijzing. Ik hoef nu niet ver te zoeken om het "parasiteren" van een bepaalde bevolkingsgroep aan te tonen.Dat staat in dezelfde lijsten als die waarin aangetoond word dat goed opgeleide alleenstaande personen achtergesteld worden op het vlak van sociale huisvesting. Eneuh, dat vluchtelingen commitee. Ik heb ernaar gezocht via google. ik heb wel wat gevonden, maar geen enkele tekst waarin de "Belgen" slecht naar voor komen. In 2 persoonlijke verhalen van WW II van het britse platteland kwam het eerder over dat de boeren ,waar de Vlaamse dames neergestreken waren, er spijt van hadden dat er niet meer van die hardwerkende mooie meisjes bleven.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 juli 2004 om 03:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Waarom komen ze naar hier?
Omdat ze hier ongehinderd kunnen inbreken. Een populaire multiculturele hobby quoi. 16/07 Nederlandse politie houdt inbreker aan met vier jaar cel in België De politie heeft in Holten een 52-jarige Algerijn aangehouden die in België nog vier jaar celstraf moet uitzitten wegens onder meer ontvoering en heling. De man werd in de nacht van woensdag op donderdag aangehouden na een woninginbraak in Holten. Tijdens het verhoor werd duidelijk dat de politie in Nederland en Duitsland de man al 35 keer eerder had opgepakt. De dader gaf geregeld een valse naam op. Zijn rijbewijs en identiteitskaart had hij gestolen. Bij de vaststelling van zijn juiste identiteit bleek dat hij nog een celstraf van vier jaar moet uitzitten in België. De man blijft opgesloten in afwachting van het besluit van justitie om hem aan België uit te leveren. GVA 16.7 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En als Spolpoel een hardnekkige recidivist als maatstaf ziet voor "de immigrant", zijn we nog lang niet thuis... Jullie veroordelen een hele bevolkingsgroep adhv excessen en indrukken, terwijl je beter de criminele feiten zou veroordelen.
![]() |