Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 01:40   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard Het gevaar van de multiculturele heilsleer

Voorspelling: Groot Brittannië wordt een moslimstaat

Christenen dienen zich erop voor te bereiden dat Groot-Brittannië een islamitische staat wordt. Dat zegt de Britse predikant David Pawson. Wanneer het zover is, weet hij niet. "Het kan tien jaar duren, maar ook vijftig jaar."

Communisme

Al in 1972 zei Pawson dat de grootste uitdaging voor christenen niet het communisme maar de islam was. Niemand nam hem toen serieus. Er waren dertig jaar geleden 5000 moslims in Groot-Brittannië (60 miljoen inwoners). Nu zijn het er naar schatting 2,1 miljoen, ongeveer evenveel als het aantal christenen dat geregeld naar de kerk gaat.

Als moslims in Engeland in de meerderheid komen, zullen ze de sharia (de streng-religieuze wetgeving) invoeren, voorspelt Pawson. "Toen de grootste moskee in Londen werd geopend, zei de imam: Europa zal van ons zijn. Wij hebben de mensen en het geld", memoreert de in 1930 geboren theoloog. "Moslims zien Engeland en in het bijzonder Londen als de poort naar Europa. De islam is een imperialistisch geloof, dat vastbesloten is de hele wereld onder Allah te brengen."

Snelle groei

Volgens Pawson groeit het aantal moslims in zijn land vooral door immigratie. Bovendien worden in moslimgezinnen meer kinderen geboren dan onder niet-moslims. Daarnaast claimt de islam in Engeland 25.000 bekeerlingen, vooral Britse vrouwen die met een moslim trouwen.

Pawson geeft toe dat er vele tolerante, vredelievende moslims zijn. "Maar de islam is geen vredelievende godsdienst. Van degenen waarvan het Westen zegt dat zij extremisten en fundamentalisten zijn, zeggen de moslims: zij zijn trouw aan de koran."

De islam vult ook het geestelijk vacuüm dat door de secularisatie is ontstaan. Pawson: "Het is interessant te zien dat de moslims zeggen dat we God moeten vrezen. Christenen doen dat niet. De 'vreze des Heren' is verdwenen, niet alleen uit de maatschappij, maar ook uit de kerk. Dat terwijl de vreze des Heren het begin van de wijsheid is. Britse voorgangers preken niet meer over de hel. Zij geloven daar niet meer in."

De Kerk van Engeland (de Anglicaanse Kerk) verliest volgens de predikant elke week duizend mensen. De methodisten sluiten twee kerken per week, terwijl er elke week twee nieuwe moskeeën bij komen. "De cijfers zijn alarmerend."

Lijden

Pawsons boodschap is in de eerste plaats bedoeld voor de kerk. Volgens hem is er geen weg terug: ook al zouden christenen zich verootmoedigen, dan nog zal de islamisering niet afgewend worden. De Here gebruikt deze ontwikkeling volgens hem als loutering. "De kerk moet bereid zijn te lijden en te overleven. De ware gelovigen zullen er doorheen komen. Christenen moeten ook bereid zijn het evangelie te verkondigen aan moslims. In haar huidige positie is ze niet in staat dat te doen, op enkele plaatselijke uitzonderingen na."

Gelovigen moeten ook werken aan hun geestelijk leven, zegt hij. "Christenen die geen sterke persoonlijker relatie met God hebben zullen ten onder gaan."

Pawson houdt de Britten voor dat er een strijd zal losbarsten over de vraag wie God is. "De God van de christenen en Allah kunnen niet beiden God zijn. Dat zowel moslims als christenen in één God geloven, zegt niets. De belangrijke vraag is: in welke God geloven zij? Als Allah God is, dan is hij geen vader en geen liefde. De Drie-eenheid is de sleutel. Of Allah, die bijna onbereikbaar is, is de ware God. Of de Vader die boven ons is, de Zoon die bij ons is en de Geest die in ons is."
Oud 25 juli 2004, 11:21   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Pfff... Boring.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 13:12   #3
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Pfff... Boring.
heb ik ook daarstraks gezegd tegen die Jehova getuigen die mij om half tien uit mijn bed zetten ~ me dunkt dat de christelijke beweging nog goed zijn best doet om schaapjes te ronselen
Oud 25 juli 2004, 13:32   #4
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Pfff... Boring.
Benieuwd of je dat later ook nog zal vinden, ik betijfel het. En wie weet sta je dan zelfs aan onze kant.
Oud 25 juli 2004, 13:32   #5
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Pawson houdt de Britten voor dat er een strijd zal losbarsten over de vraag wie God is. "De God van de christenen en Allah kunnen niet beiden God zijn. Dat zowel moslims als christenen in één God geloven, zegt niets. De belangrijke vraag is: in welke God geloven zij? Als Allah God is, dan is hij geen vader en geen liefde. De Drie-eenheid is de sleutel. Of Allah, die bijna onbereikbaar is, is de ware God. Of de Vader die boven ons is, de Zoon die bij ons is en de Geest die in ons is."
Het is ook onzin een onlogisch om god te perken in een mens of geest , integenstelling in de islaam , daarom raakt men in een conflict , eenmaal is god de zoon ,daarna de vader, daarna is hij een geest , daarna is hij alle drie tegelijk de heilige geest de vader een de zoon , op den duur raakt men gewoon verwikkeld !!!! is één gelijk aan drie ?, onlogisch , is een vader tegelijk een zoon ? onlogisch !!!
Citaat:
God is geen mens maar ook DE MENS is geen god !
God of allah of jahwee er is maar één god
God is boven onze realiteit , god kun je niet rieken zien of met je zintuigen tasten zelfs god verbeelden is onmogelijk , god is bovennatuurlyk boven het menselijke logica, infin hij is het leven die de leven in leven gebracht heeft een waard is om hem aan te bidden
Oud 25 juli 2004, 13:36   #6
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Benieuwd of je dat later ook nog zal vinden, ik betijfel het. En wie weet sta je dan zelfs aan onze kant.
Je hebt het nog altijd niet door ~ er is geen WIJ tegen ZIJ voor ons.
WIJ is IEDEREEN ~
U bent al geen haar beter dan Bush, "if you're not with us, you're against us"

Zo werkt het niet in een SAMENLEVING ~ kijk maar weer naar Bush ~ daar komt alleen maar oorlog van!
Oud 25 juli 2004, 13:41   #7
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
WIJ is IEDEREEN ~

Zo werkt het niet in een SAMENLEVING ~ kijk maar weer naar Bush ~ daar komt alleen maar oorlog van!
Blijkbaar zijn er mensen zoals wolf die dat nog niet begrijpen !!!
Oud 25 juli 2004, 13:45   #8
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
WIJ is IEDEREEN ~

Welke SAMENleving?
Oud 25 juli 2004, 13:50   #9
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke SAMENleving?
en toen werd ie wakker !
Doe uw oogkleppekes eens af.
Mensen zoals u weigeren een samenleving, dat is nu al gebleken na die laatste post. U, mijnheer Wolf, bent een deel van het probleem, ipv een deel van de oplossing.
Maar geen nood hoor, de gemeenschap is niet even haatdragend, wij willen samenleven met iedereen, dus ook met u.
Oud 25 juli 2004, 14:04   #10
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
en toen werd ie wakker !
Mensen zoals u weigeren een samenleving, dat is nu al gebleken na die laatste post. U, mijnheer Wolf, bent een deel van het probleem, ipv een deel van de oplossing.
Maar geen nood hoor, de gemeenschap is niet even haatdragend, wij willen samenleven met iedereen, dus ook met u.
Oogkleppen? Denk je dat ik blind ben, dat ik niet zie hoe die bende racisten mijn volk behandeld? Het is altijd iemand anders zijn schuld: het is de schuld van de autochtonen, de schuld van de politie, de rechter, de leraar, de media, etc, etc,... Het ontbreken van zelfkritiek en het primeren van het eigen gelijk, centrum van de kosmos is het eigen ik.
Oud 26 juli 2004, 05:34   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal de "voorspellingen" van religieus geïnspireerde doemdenkers altijd "boring" blijven vinden, maak je daarover geen zorgen. Dat jij deze onzin - die mooi in je racistisch kraampje past - wèl als zoete koek slikt, is dan weer typerend, maar aan die "kant" zal ik zeker NOOIT staan. Zal ik trouwens ook eens een voorspellinkje wagen? Ik voorspel dat binnen 50 jaar het christendom en de islam zullen moeten fusioneren (Chrislam?) om nog genoeg zieltjes te hebben om hun walgelijke subsidies van de overheid te blijven rechtvaardigen. Ziezo, toon jij me nu maar eens aan dat MIJN voorspelling minder kans heeft om uit te komen dan de JOUWE... Veel succes!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 09:24   #12
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
en toen werd ie wakker !
Daar ben ik het volkomen mee eens.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 09:45   #13
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oogkleppen? Denk je dat ik blind ben, dat ik niet zie hoe die bende racisten mijn volk behandeld? Het is altijd iemand anders zijn schuld: het is de schuld van de autochtonen, de schuld van de politie, de rechter, de leraar, de media, etc, etc,... Het ontbreken van zelfkritiek en het primeren van het eigen gelijk, centrum van de kosmos is het eigen ik.
Oja, ik was het eventjes vergeten, u woont in de van allochtone vergeven grootstad Ronse.
Daar waar uw marrokaanse overbuur u uit uw eigen stoel joeg toen de zon niet langer aan zijn kant scheen. toch?
Daar waar op elke hoek van de straat drugs wordt gedeald en alle dagen waarschijnlijk auto's in brand worden gestoken en waar elke marrokaan met een fiets een dief is. Ik was het even vergeten.
U hebt alle gelijk, u hebt meer recht van spreken dan wij, die dan nog in Brogerhout wo(o)n(d)en.

Oud 26 juli 2004, 11:52   #14
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oja, ik was het eventjes vergeten, u woont in de van allochtone vergeven grootstad Ronse.
Daar waar uw marrokaanse overbuur u uit uw eigen stoel joeg toen de zon niet langer aan zijn kant scheen. toch?
Daar waar op elke hoek van de straat drugs wordt gedeald en alle dagen waarschijnlijk auto's in brand worden gestoken en waar elke marrokaan met een fiets een dief is. Ik was het even vergeten.
U hebt alle gelijk, u hebt meer recht van spreken dan wij, die dan nog in Brogerhout wo(o)n(d)en.

Waarom probeer je de problemen te ridiculiseren? Het was trouwens niet ik die uit zijn stoel werd geschopt maar mijn bejaarde overbuur. Respect voor de ouderen is blijkbaar alleen maar van tel als hij de juiste kleur heeft.
Oud 26 juli 2004, 12:26   #15
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Ridiculiseren is het wapen van de multikullers. Er zijn geen problemen, er zijn alleen percepties. Negationisme. Domheid tout court.
Laat ze maar doen, ze drijven deze maatschappij naar radicale oplossingen en daar zullen de bruine broeders niet blij mee zijn.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:28   #16
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zal de "voorspellingen" van religieus geïnspireerde doemdenkers altijd "boring" blijven vinden, maak je daarover geen zorgen. Dat jij deze onzin - die mooi in je racistisch kraampje past - wèl als zoete koek slikt, is dan weer typerend, maar aan die "kant" zal ik zeker NOOIT staan. Zal ik trouwens ook eens een voorspellinkje wagen? Ik voorspel dat binnen 50 jaar het christendom en de islam zullen moeten fusioneren (Chrislam?) om nog genoeg zieltjes te hebben om hun walgelijke subsidies van de overheid te blijven rechtvaardigen. Ziezo, toon jij me nu maar eens aan dat MIJN voorspelling minder kans heeft om uit te komen dan de JOUWE... Veel succes!
Dat het u ontbreekt aan gezond boerenverstand, dat is geen nieuw gegeven.
Oud 26 juli 2004, 13:27   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het u ontbreekt aan gezond boerenverstand, dat is geen nieuw gegeven.
Daar zeg je zowat... Op een andere draad beweert één van je geestesgenoten dan weer dat gezond boerenverstand niet bestaat... Erg veel consequentie is er bij jullie soort niet te vinden hé? Affijn, je kan mijn voorspellinkje dus niet weerleggen? Dat vermoedde ik al, maar toch bedankt om het even te bevestigen...

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 13:54   #18
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Daar zeg je zowat... Op een andere draad beweert één van je geestesgenoten dan weer dat gezond boerenverstand niet bestaat... Erg veel consequentie is er bij jullie soort niet te vinden hé? Affijn, je kan mijn voorspellinkje dus niet weerleggen? Dat vermoedde ik al, maar toch bedankt om het even te bevestigen...
Een voorspelling is een voorspelling, als jij een kristallen bol hebt mag je mij die altijd eens uitlenen.
Oud 26 juli 2004, 15:17   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorspelling is een voorspelling, als jij een kristallen bol hebt mag je mij die altijd eens uitlenen.
Ik heb geen kristallen bol, en de Britse predikant David Pawson evenmin, maar toch slik je zijn "voorspelling" als zoete koek... Raar hé?

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 18:41   #20
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb geen kristallen bol, en de Britse predikant David Pawson evenmin, maar toch slik je zijn "voorspelling" als zoete koek... Raar hé?
Ook bij de Roze Leeuwen denken ze er zo over. Raar hé?
Citaat:
Toegegeven, als je de demografische evolutie bekijkt dan ziet het er niet
rooskleurig uit voor de Vlamingen en de Europeaan in het algemeen. ...
Wel, wel, wel...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be