Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2013, 15:45   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Fabiola doekt stichting op ...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...utm_medium=RSS

Zonder appel deze keer.
Appelen voor peren verkopen misschien?

Oud 25 januari 2013, 16:26   #2
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ongezien, nog nooit meegemaakt dat een Koningin zo erg gediscrimineerd werd. Want Ze was helemaal niets onwettigs aan het doen. Het feit dat Zij verzaakt aan Haar opzet toont hoe erg Zij met de samenleving begaan is en hoe zeer Zij rekening houdt met de wensen en de grillen van Haar onderdanen. Dit siert Haar en ik hoop dat iedereen dat kan en of wilt inzien.
Oud 25 januari 2013, 16:32   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ongezien, nog nooit meegemaakt dat een Koningin zo erg gediscrimineerd werd. Want Ze was helemaal niets onwettigs aan het doen. Het feit dat Zij verzaakt aan Haar opzet toont hoe erg Zij met de samenleving begaan is en hoe zeer Zij rekening houdt met de wensen en de grillen van Haar onderdanen. Dit siert Haar en ik hoop dat iedereen dat kan en of wilt inzien.
ja hoor, wat me het meeste raakte in haar brief (letterlijk vertaald weergegeven op : http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130125_072

Citaat:
Ik wens opnieuw te benadrukken dat mijn dotatie jaar na jaar volledig wordt gebruikt voor de uitgaven van mijn huishouden en voor mijn kosten, in het bijzonder de vertegenwoordigingskosten.
Geef toe, voor minder dan 25.000 euro per maand kan je niet buitenkomen, laat staan nog een aardappel schillen ook.

Citaat:
Sinds de dood van Boudewijn ontving Fabiola een kleine 27 miljoen euro dotaties, dit jaar alleen al 1,4 miljoen euro. De erfenis van Boudewijn zou naar schatting 75 miljoen bedragen. Hoe rijk Fabiola is, valt moeilijk te becijferen. Ze woont gratis in kasteel Stuyvenberg en heeft de reputatie zuinig te leven.
http://www.standaard.be/artikel/deta...30125_00445960

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2013 om 16:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:37   #4
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL!!!

Dat meen je toch niet?
Een koningin die de belastingen van haar eigen land ontwijkt... Hoe ironisch kan het?
Maar heu... ik weet het, ik weet het,
ze gedraagt zich niet anders dan enig andere monarch de afgelopen 20 eeuwen.
Belastingen, da's iets voor het volk om te betalen he!? Niet een koning.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:38   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ja en nee.

haar dotatie is aan geen enkele voorwaarde gebonden, alle politieke verbolgenheid is pure hypocrisie en verdoezelen van de eigen verantwoordelijkheden van alle klassieke politieke partijen.

de intentie om minder successierechten te betalen dan de geldende maxima op zich is sinds april 2012 op zichzelf strafbaar gesteld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:39   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Alweer lach ik in mijn vuistje met deze zaak. Door haar stichting op te doeken zal ze de geleden schade niet ongedaan maken, de perceptie dat ze belastingen wilde ontduiken terwijl ze een schandalig hoge dotatie kreeg zal blijven bestaan bij de bevolking.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:39   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
LOL!!!

Dat meen je toch niet?
Een koningin die de belastingen van haar eigen land ontwijkt... Hoe ironisch kan het?
Maar heu... ik weet het, ik weet het,
ze gedraagt zich niet anders dan enig andere monarch de afgelopen 20 eeuwen.
Belastingen, da's iets voor het volk om te betalen he!? Niet een koning.
het arme besje verzaakte helemaal niet aan de belastingen: die moeen de koninklijke schooiers sowieso niet betalen. Tante Fabi organiseerde iets waardoor haar nichtje en neefjes uit de eerste katholieke huwelijken van haar broers en schoonbroers aan de successierechten konden ontsnappen.

Dat ze daarmee mensen als Delphine Boel wou uitsluiten zal voor Yussuf Leblanc waarschijnlijk geen probleem zijn, laat staan dat ze de halfnichtjes en halfneefjes van de halfbroers en halfzussen van hare geliefde Baudewijn ook uit het beeld wou houden daar heeft niemand al een opmerking over gemaakt. Maar ja weduwenaar Leopold had ook een tweede katholiek huwelijk, en dat telt niet mee voor vrome tante bie. Niet voor niks was haar eerste huwelijksdaad dat plebs uit het paleis te laten verwijderen.

Hoe kan je zulke discriminatie verantwoorden? Jan Lul of Piet Snot zouden het eens moeten proberen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2013 om 16:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:53   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, ze vindt wel een oplossing.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:58   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk geen discussie meer waard, deze groep middeleuwse profiteurs! Wat een miljoenen werden er al niet verspild aan deze groep!!! Ze zijn dan nog omgeven door een bende gewiekste mede-profiteurs die het zaakje voor hen en voor zichzelf in stand houden! Die brief zal ze waarschijnlijk weer zelf geschreven hebben...
Die mensen moeten niet aan het ocmw gaan staan, maar gratis in paleizen leven en buitensporige kosten maken voor hun onderhoud, hun beveiliging enz enz enz : komaan zeg! Nu zitten ze op een fortuin dat tenslotte door de werkende belastingbetalers bij elkaar werd gebracht en zonder hun wil of toelating naar hen werd overgeheveld. En de "persoonlijke eigendommen" waarvan ze meent te mogen mee doen wat ze wil zijn tenslotte ook niet met geld betaald die zij persoonlijk hebben verdiend of geschonken door lieden die ze zelf met hard werken hebben betaald...
Dat mensje weet waarschijnlijk nog amper hoe de wereld rond haar draait.
Rustig laten uitsterven dat gedoe.

Laatst gewijzigd door andev : 25 januari 2013 om 17:03.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:58   #10
BonBon
Banneling

Standaard

Ik vraag me af of de neven dan ook de 70% erfeniskosten zullen betalen zoals wij, of hebben ze het op een akkoordje gegooid? Je zal zien, er komt een speciale regeling zoals bij Boudewijn of de erfenisrechten worden gemoderniseerd.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:59   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Alweer lach ik in mijn vuistje met deze zaak. Door haar stichting op te doeken zal ze de geleden schade niet ongedaan maken, de perceptie dat ze belastingen wilde ontduiken terwijl ze een schandalig hoge dotatie kreeg zal blijven bestaan bij de bevolking.
idd

evenals de perceptie dat de politiek iets gedaan heeft aan de dotaties (hoogte en voorwaarden) ... :/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 17:19   #12
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat Een Lading Zever, ze Heeft De Erfenis Van boudewijn Illegaal Verkregen Dus Alles Wat Ze Nu Heeft Is Onwettig.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 17:43   #13
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Tuurlijk heeft ze haar stichting opgedoekt, ze is al lang vertrokken uit ons landje. Hier het bewijs:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Exodus.jpg
Bekeken: 150
Grootte:  203,5 KB
ID: 89104
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 21:08   #14
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Too little too late. Weg met dat parasitair nest
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 21:45   #15
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ze heeft niks verkeerd gedaan. Ze wordt niet begrepen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 21:53   #16
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Voor één keer ben ik het met dat schepsel eens. Voor het regime is sterven een belastbare handeling. Weg met de doodsbelasting!
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 22:27   #17
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Mevrouw, het is misschien raadzaam om uw lokale geneesheer eens aan te spreken en hem te zeggen dat uw Aragonees Delirium nog steeds niet voorbij is ...
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 23:19   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderdanen? Gij moet zo nodig eens de Belgische geschiedenis ter hand nemen hoor. Wij zijn geen onderdanen maar landgenoten, een groot verschil. Dat klinkt u waarschijnlijk zeer spijtig in de oren maar ge zult er toch genoegen mee moeten nemen, of het u nu bevalt of niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 23:22   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Tuurlijk heeft ze haar stichting opgedoekt, ze is al lang vertrokken uit ons landje. Hier het bewijs:

Bijlage 89104
Opgedoekt? Dan zit ze pas echt in de problemen. Bij het opdoeken van een stichting mogen de middelen welke in de stichting gestoken zijn niet terugvloeien naar de stichter. Hoe gaan ze dat aanpakken?
Oud 26 januari 2013, 00:14   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Fabiola doekt stichting om erfenis te regelen alweer op
Ontbinding niet zomaar mogelijk
Om haar stichting te kunnen opdoeken, moet koningin Fabiola een verzoek indienen bij de rechtbank van eerste aanleg, legt de Gentse notaris Christophe Blindeman uit. Als de rechter de motivering onvoldoende acht, kan hij het verzoek weigeren. "Het is niet zomaar mogelijk om een stichting in der minne te ontbinden", meldt de notaris.

Wanneer een stichting ontbonden wordt, wordt ze geliquideerd. De rechtbank kan de liquidatie meteen stopzetten wanneer er geen vermogensoverdracht wordt geregistreerd. "Indien dat het geval is, duidt de rechter de vereffenaars aan", legt Blindeman uit. "Het vermogen mag namelijk niet opnieuw naar de oprichter van de stichting gaan, enkel wanneer dat duidelijk vermeld is in de statuten."

Volgens de notaris kan de procedure verschillende maanden in beslag nemen.
HLN.be-nieuws in je facebook nieuwsfeed?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be