![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Waarom Vlaanderen beter “onafhankelijk” kan worden met of zonder N-VA.
Terwijl dat Johan Vande Lanotte de staatshervormingen naar de archiefkast brengt http://www.dhnet.be/infos/belgique/a...t-en-2014.html In Vlaanderen hebben wij « De Warande » waar de Vlaamse regering zonder zich te veel vragen te stellen de renteloze lening die al lang had moeten terugbetaald worden voor de zoveelste keer heeft verlengd na einddatum. Eveneens binnen die zuivere politiek waarvan de minister-president de les spelt aan de doping schurk welke wij burgers altijd maar terug in beeld kregen op on televisie schermen, net alsof dat er in hun midden geen doping in vorm van voordelen wordt verkregen. Het blunderboek van het Rekenhof klaagt het in zijn jaarlijkse editie telkens opnieuw aan. Deze keer met o.a. een zekere tentoonstelling ergens aan de Indische oceaan. Het gebeurde met een oude kracht van een zekere “democratische partij” die volgens de jonge voorzitter een tweede of derde of vierde kans moest krijgen. Nochtans wisten de meerderheid van de Belgen vanaf het begin dat dit ging gebeuren. Waarom niet, als men weet dat in het thuisland zelf niemand nog wordt gestraft laat staan ontslag neemt of door de partij voor altijd van het scherm wordt gehaald. En nog meer als het gaat over iemand die geconfronteerd is geweest met de invulling van een partijbestuur. Ambtenaren die hebben meegewerkt aan bepaalde zaken worden ook in conditie gehouden waarmee zij gelukkig blijven. <<Zij weten te veel zeggen sommigen, met mùoet voor een blijven zorgen, hoeveel er dat zijn vandaag daar hebben wij geen juiste cijfers van. Maar is zijn er een hele hoop dat men blijvend moet onderhouden binnen het systeem...>> Voor partijleden is dat niet anders. Spijtig dat het ook hier tijdens het mandaat ging gebeuren van een jonge voorzitter die verondersteld werd van alles te veranderen op te kuisen. Propere handen, weet u... ««Il fût un temp»» citaat uit COM 68 FIN van 08.01.13 of/en «« in de jaren stilletjes»» citaat uit COM 89 ECO van 17.01.13 zijn dus vormen van aan politiek doen zijn die nog altijd verder mogen worden gebruikt. De jaren stilletjes gaan dus in alle rustige vastheid verder. De nieuwe generaties van leiders gaan dus op verder in het belang van het politiek partijapparaat op de kosten van deze die daar niet aan verbonden zijn. Zij betalen alleen maar en hebben ondertussen binnen de verloren generatie hun welvaart verloren. Dit land is geen "pays de la providence" meer, schurken hebben het allemaal vervreemd. De werkende mieren met hun rijksregisternummer om ze nog beter te volgen om ze bij elke mogelijke gelegenheid te vatten en te straffen zijn het allemaal kwijt. Zij blijven dus de slachtoffers van deze bloedzuigers van “easy” geld en weinig werk en die overgaan van een generatie naar de andere. Capaciteiten spelen daarbij geen rol. Het schijnt wel Koningskinderen te zijn. Het blauw bloed van de politiek zou men ze kunnen noemen. Verder kunnen wij het ook hebben over die haven-gemeentelijke autonome bedrijven, de werktuigen van het gesjoemel van de 21 eeuw waar de boekhouding misschien wel te vergelijken is met deze van Shanghai… ««Is De kroon ontbloot, keizers en Goden ontmaskerd?»» Het laatste bewijs hiervan krijgen wij vanuit Keizerland Oostende dat nu zijn energieplannen van de minister van de Noordzee- la mer du Nord est �* moi…mag uitbreiden tot in Wenduine. Dit toont aan hoe groot de honger is van een bepaalde vertrouwensman van Elio Di Rupo. (Knack nr 3 van 16 tot 22 januari 2013 bladz 30) Vanwaar de vraag waarom nam de PS er twee West-Vlamingen die zo dicht bij elkaar zijn bij. Allemaal ten kosten van het lieve leven van Caroline Chérie.( HUMO 3776/03 van 15.01.13) Waarvan sommigen zeggen dat zij op een West-Vlaamse wind-schadevergoeding kan rekenen, is dat zo is ook een goede vraag? Het dossier in kwestie ligt al langer in de schijnwerpers en kwam op de plenaire 125 van 17.01.13 bladz 15 terug op tafel. Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen over "het gebruik van de beelden van de veiligheidscamera's in de haven van Oostende door de federale politie" (nr. P1439) 09 Question de M. Jean Marie Dedecker �* la vice-première ministre et ministre de l'Intérieur et de l'Égalité des chances sur "l'utilisation des images des caméras de surveillance du port d'Ostende par la police fédérale" (n° P1439) 09.01 Jean Marie Dedecker (LDD): Mijnheer de voorzitter, mevrouw de minister, collega’s, wij hebben het vorige week over de Koning gehad en daarnet over de prins. Ik zal het nu over de keizer hebben. http://www.lachambre.be/doc/PCRI/pdf/53/ip125.pdf Einde vermelding van de kamer. http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...utm_medium=RSS http://www.lokaal-nieuws.be/BN/newsd...9#.UPqDsKCjU1U Hoe komt een autonoom gemeentebedrijf eigenlijk aan centen? BTW recuperaties. En het innen van gemaakte facturen. Hoe meer BTW recuperatie en uitgaande facturen hoe meer middelen zij krijgt. Verder is het de droom van elke politici, privé kunnen handelen met publiek geld. Zelf alle soorten zaken kunnen ontwikkelen op het privé domein van de Staat en Stad maar ook op het openbaar domein van de Natie of van de Stad. (De wereld volgens Louis Tobback)- over belangenvermenging, basketbal en cliëntelisme, bladz 191- Kris Hoflack, uitgeverij Van Halewijck) Is het niet zo dat de keizer van Oostende begonnen is bij de God van Leuven? Was Louis Tobback zijn mentor of niet? Misschien verneemt u wel meer in het boek dat vandaag nog altijd te koop staat net zoals de memoires van Jean-Luc Dehaene. Hopelijk volgen de Gouverneur van de nationale bank van België en de voorzitter van het Cassatiehof die door het ontbreken van een “emeritus” die vandaag nog altijd vrij mag spreken in verband met de ««schending der machten” in het Fortisgate dossier. Dewelke de politieke loopbaan van een zeker wit konijn binnen Europa en bij ons als eerste minister ging meebrengen en Yves Leterme even snel ging verwijderen. Hoe naïef kon Yves wel zijn tussen de twee Hermannen… Autonome haven & gemeentebedrijven. Het ganse met niet alleen de voorkennis van wat op een bepaald ogenblik privé zal aangeboden worden maar ook met alle machten en relaties binnen de Overheden om het realiseerbaar te maken. Vergunningen, onteigeningen, tussenkomsten bij de rechterlijke macht enz… Quid: aanbestedingen, is ook een goede vraag? In resumé, dit is werkelijk het “werktuig van de 21 eeuw” om te kunnen werken in de schaduw van de gemeenteraad met alle machten die er nodig zijn om groot geld te verzamelen. Dit zijn slagen voor het leven van verschillende generaties. En net zoals bij het “Rekenhof” kan een gemeenteraadslid van de oppositie die het echt wil er pas achter komen wanneer het te laat is. En dan moet het nog iemand zijn zoals Jean-Marie Dedecker of Lode Vereeck die er van het volk altijd maar minder stemmen voor zijn partij voor krijgt. Net alsof bepaalde burgers van dit land het leuk vinden om bedrogen en bestolen te worden door Goden en Keizers aan beide kanten van de taalgrens… Een rekening van het Oostendse Havenbedrijf aan de FED politie voor het gebruik van “bewakingscamera’s” binnen de eigen veiligheid van haar havengebied en haar eigen investeringen… Haven-In het burgerlijk wetboek nochtans duidelijk vermeld in artikel 538. Het zakelijk recht binnen het havengebied en gemeentebedrijven en haar grenzen dat bij bepaalde corrupte partijen en politici die er aan meewerken totaal verzwegen en als niet bestaande beschouwd worden mag in deze ook met drang vermeld worden. Het tegenovergestelde kan alleen maar het bewijs leveren dat “de jaren stilletjes” nog altijd bezig zijn en misschien wel tussen de gekende maffia figuren in kracht heeft gewonnen. Nochtans hadden sommigen hard op aangekondigd dat zij “ de parvenus” gingen achtervolgen, hoe naïef denken bepaalde politici wel dat de burgerij wel is en gebleven is. «« Et surtout n’en parler �* personne»» zijn dus zeker nog van toepassing in rijkenmanclubjes… Soms gaan bepaalde “deals” zo snel dat men later te maken krijgt met de schorsing van een vergunning zelfs een Mer. De ganse BAM historie op sam tv...met wat de studiekosten allemaal gekost hebben staat ook open tot gerichte vragen die er spijtig genoeg van de pers nooit kwamen of niet herhaaldelijk. Een zekere communicatiespecialist die vandaag beloofd niet in de politiek te zullen stappen weet daar net zoals Jan Peumans die de zaak goede heeft gevolgd meer over. Of de man die ondertussen voorzitter van het Vlaams parlement is geworden daar gaat op terug komen is te betwijfelen. Gelukkig hebben sommigen de interpellaties, schriftelijke vragen en verslagen van zowel plenaire als commissies van die andere jaren “stilletjes”… Maar schijnbaar hebben bepaalde profesoren publiek recht de weg net zoals voor de decentralisatie vrijgemaakt. Of dit gebeurde voor het algemeen belang is ook een goede vraag? Wie begrijpen kan hoe dat je zover kunt gaan in het bedriegen en bestelen van je eigen bevolking. Mensen die in armoede leven inbegrepen. Hoe meer middelen een autonoom gemeentebedrijf in het land heeft, hoe meer er bijkomen, ze hebben zich inderdaad verspreid zoals en virus. Het lijkt totaal op het beeld van Paars 1-2 waarin iedereen liberaal ging worden en gretig gebruik ging maken van het néo-liberalisme. Publiek geld gebruiken en mengen met privé gelden en aandeelhouders die iedereen kent binnen alles wat gemeenschapsgoederen zijn. Net zoals het gemeentekrediet Dexia moest worden met de nodige schakels naar een zekere gemeentelijke holding en bepaalde vakbonden. Dexia aan het noorden en Ethias aan het zuiden. Zonder Belgacom en de post te vergeten waar men niet meer weet wat privé geld is en wat publiek is. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Shanghai.dhtml http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Rekenhof.dhtml http://www.express.be/sectors/nl/hor...hai/184662.htm http://www.levif.be/info/belga-gener...0234575997.htm http://www.vandaag.be/binnenland/114...5-miljoen.html PS Het blunderboek laatste editie is buiten burger bereik, de internet side gaat niet open. Rden? https://www.ccrek.be/ Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 19 januari 2013 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Heeft er nu al iemand dat "blunderboek" kunnen bemachtigen?
Gevonden: https://www.ccrek.be/NL/Publicaties/...3-c5a2974e3add Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 20 januari 2013 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Geven en nemen is de boodschap.
Raad ne keer wie er dit jaar opnieuw mee mag er als commissaris generaal en zal hij/zij deze keer een boekhouder meenemen om alles zorgvuldig in te vullen? Of is dat binnen de “potjes” niet nodig en dus zo bedoeld? http://www.nieuwsblad.be/article/det...30116_00436225 Financieel beheer van de wereldtentoonstelling Shangai https://www.ccrek.be/NL/Publicaties/...3-c5a2974e3add Pagina’s 392-401 Pagina 401 Antwoord van de FOD Economie Commissaris generaal Leo Delcroix Toezichthouder FOD ECONOMIE Rekenhof Al deze vaststellingen komen de transparantie van de financiële afrekening vanzelfsprekend niet ten goede Het Rekenhof wijst erop dat het de FOD Economie is die de interne en externe controle op de rekeningen moet organiseren. Hieruit is gebleken dat de stortingen niet verliepen volgens het overeengekomen tijdsschema. Het Waals Gewest en de Franse Gemeenschap hebben bovendien samen ca. 90.000 euro meer gestort dan voorzien, omdat enkel zij bijdroegen in de extra kosten voor de bouw van het paviljoen. De federale Staat stortte eveneens 1 miljoen euro meer dan voorzien. Het Rekenhof beschikt echter over geen document of beslissing die deze afwijkingen rechtvaardigen. Het Rekenhof stelde vast dat de overeenkomsten aan ontvangstenzijde niet chronologisch en methodologisch zijn geklasseerd en geregistreerd in een staat van vastgestelde rechten. De penningmeester werd evenmin stelselmatig op de hoogte gebracht van de overeenkomsten die de commissaris-generaal heeft gesloten. Het Rekenhof heeft er dan ook op gewezen dat zowel een interne als externe exhaustieve financiële controle op de verrichtingen van het Commissariaat haast onmogelijk was. Het Rekenhof vond in het verantwoordingsdossier geen schriftelijk mandaat aan deze vzw terug. Eén diamantair, met wie een sponsoringovereenkomst werd gesloten voor een bedrag van 125.000 euro, heeft aan het Commissariaat slechts 45.000 euro betaald. Het saldo (80.000 euro) zou zijn aangewend voor de inrichtingswerken van de diamantcorner, maar de betrokkene legde geen verantwoording voor van de gemaakte kosten. Een aantal Belgische brouwerijen hebben samen 373.150 euro gestort als tegemoetkoming in de kosten van het Belgian Beer Café. Na afloop van de expo werd 186.000 euro van deze sponsorgelden aan de brouwerijen teruggestort, zonder dat kon worden aangetoond dat hiervoor de nodige rechtsgrond bestond. Het Rekenhof stelde vast dat nagenoeg alle permanente medewerkers van het Commissariaat, met inbegrip van de commissaris-generaal, maandelijkse forfaitaire onkostenvergoedingen ontvingen (totaal bedrag in de periode 2007-2011: 558.637,20 euro). Het heeft erop gewezen dat de werkgever dergelijke forfaitaire onkostenvergoedingen aan de fiscus moet melden via de loonfiche 281.10403. De FOD Economie kon dit bewijs echter niet voorleggen. Deze onkostenvergoedingen genieten, binnen bepaalde grenzen, een vermoeden van niet-belastbaarheid, terwijl het de fiscus is die moet aantonen dat het al dan niet om verdoken bezoldigingen gaat. Het Rekenhof heeft erop aangedrongen de vergoedingen alsnog te melden aan de fiscus en in de toekomst de terugbetalingen van gemaakte kosten zoveel mogelijk uit te voeren op basis van voorlegging van verantwoordingsstukken, zoals dit binnen het departement (bv. voor reis- en verblijfkosten, kilometervergoedingen, representatiekosten,…) gebruikelijk is. Voorts stelde het Rekenhof vast dat tijdens de expo giften en bonussen werden toegekend aan medewerkers en personeel voor een totaal van ca. 14.000 euro. Na afloop van de wereldtentoonstelling ontvingen zes medewerkers elk een bedrag met een tegenwaarde van 10.000 euro via de kas in lokale munt van de Legal Entity. Het kon echter de reglementaire of contractuele basis voor de uitkering van dergelijke bonussen en giften niet terugvinden in het dossier. 2.3 Overheidsopdrachten inzake de wereldtentoonstelling In het kader van de organisatie van de wereldtentoonstelling werden verschillende samenwerkingsovereenkomsten gesloten voor onder meer vliegtuigreizen, consultancy, marketing, drukwerk, interimarbeid, verzekeringen en transport van materieel. Het Rekenhof wees het Commissariaat erop dat het vooraf niet heeft nagegaan of deze overeenkomsten niet moesten worden beschouwd als overheidsopdrachten van werken, leveringen of diensten405, waardoor de basisprincipes van de wet- en regelgeving op de overheidsopdrachten (o.m. de mededinging, het principe van de verstrekte en aanvaarde diensten, het gelijkheidsbeginsel en de transparantie van de procedure) en reglementaire bepalingen moesten worden nageleefd406. De inrichting van de diamantcorner en het Belgian Beer Café (minimaal 700.000 euro) werden onttrokken aan het formele toepassingsveld van de voormelde wet- en regelgeving. Het Rekenhof vond daarvoor geen toewijzingsbeslissingen en overeenkomsten terug. Niettegenstaande voor de budgettaire afhandeling van de Belgische bijdrage tot de Expo van Shangai in de begroting van de federale Staat een begrotingsfonds met variabele kredieten beheerd door de FOD Economie was voorzien, zijn vrijwel alle ontvangsten en uitgaven die het Commissariaat heeft verricht, buiten dit fonds gebeurd en werden ze aldus niet in de algemene rekening van de Staat opgenomen. Bovendien ontbreekt nog altijd de definitieve verantwoordingsrekening die de penningmeester en de commissaris-generaal moeten opstellen en aan de minister en het Rekenhof moeten voorleggen. Er werd nog geen gevolg gegeven aan het herhaalde verzoek van het Rekenhof om jaarlijks door een rekenplichtige verantwoording te laten afleggen. Er blijken ook geen regelmatig bijgehouden boekhouding en archieven voorhanden te zijn, waarin alle gesloten overeenkomsten, rechten en verplichtingen, ontvangsten en uitgaven systematisch en ordelijk zijn geregistreerd en gedocumenteerd. Deze omstandigheden bemoeilijken de interne en externe controle op de manier waarop met de overheidsmiddelen voor de expo is omgegaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Er staat een boek klaar
La Cour des comptes Uitgever: Berger Levrault – 1965 Ik begin altijd met de mogelijkste oudste uitgave om ze dan achteraf te vergelijken met de meest recente. Op die manier kan ik vaststellen wat zij allemaal hebben laten vallen of wat verzwakt is en in wie zijn voordeel. Ik kom later wel terug met enkele citaten |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Schijnbaar is de Regie der gebouwen in de doofpot, niets meer te horen of te lezen.
Het feest mag dus doorgaan |
![]() |
![]() |