![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De kinderombudsman heeft ontdekt dat eén op de negen kinderen in Nederland leeft in armoede.
Hij heeft een meldpunt voor kinderen ingericht om informatie te vergaren, hij wil met vijftig van die kinderen gaan ... praten. Ach, hoe mooi is de democratie. ( ![]() We kennen in NL al tientallen jaren de voedselbank en de florerende kringloop winkels. Het zijn ook in BE bekende verschijnsels. Kinderen zie je er nooit. Maar ik zie wel op de vrijmarkten op Koninginnedag paupers met hun kindertjes wat waardeloze huisraad en speelgoed aanbieden op straat. http://nos.nl/artikel/473111-kindero...-meldpunt.html Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Er bestaat inderdaad een soort bedekte armoede in Nederland. "Flodder"achtige toestanden maar dan zonder de glamour van het filmverhaal.
Waar een zakje krentebollen vor de kinderen een ultieme luxe is. Met 6 kinderen in een huurhuis, bijstandsuitkering en daarbovenop een relatie met een getraumatiseerde blauwhelmer die onmachtig is een geregeld leven te leiden. Mijn broer ondersteunt de familie met af en toe een gift of levensmiddelenbonnen van Lidl. Maar wat valt daar aan te doen. Een spinneweb van regels en nog eens regels, de fiscaliteit die vrijwel elke steun onmogelijk maakt, het zijn vaak de hulp-instanties die een actief beleid in dit traject onmogelijk maken. Een leuke geste van de Ombudsman, maar wat is het wezenlijk doel?
![]() |
#3 |
|
![]() De sociale misstanden in NL zijn zwaar uit de hand gelopen dank zij het beleid van de "Linkse Graaigroep" PVDA.
Een schrijnend voorbeeld van maatschappelijke en sociale fraude werd geleverd door PvdA wethouder Rinda den Besten van de onbestuurbare stad Utrecht. Zij casht voor een papieren overgangsperiode naar een andere baan voor 7 weken zelf gegenereerde vakantie een schamele 14.000 Euro zogeheten "wachtgeld". De dame is nog trots op dit feit ook. Lees de perikelen over dezel PvdA rat in GeenStijl, maar ook in de landelijke pers wordt deze linkse graaister zwaar onder vuur genomen.
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar valt inderdaad wat aan te doen: armen verbieden om zichzelf voort te planten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() @ Piero
Ik kan het niet hartgrondiger met je eens zijn. Rinda den Besten heeft inmiddels afgezien van haar "luxe" vakantiegeld voor 7 weken "uitrusten" - maar het laat wel zien dat dit echelon of niveau van politici schofterig gedrag vertonen waarbij het woor asociaal nog te goed is. Kijk naar het consequent falende gedrag van Jeugdzorg - en simpel maar wel stuitend voorbeeld. Er is een partij voor de dieren, zelfs nog politiek succesvol. Niettemin al die ultra-linkse graaifiguren, die in staat zijn om een algeheel rookverbod door de kamer te beuken, hebben geen enkele notie wat er zich op lager sociaal platform afspeelt. De hele politiek moet op de schop, te veel misstanden en te weinig actie. Maar nogmaals, er is reden te over voor je draad.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat met mindervalide ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Die kunnen nahun 65e het afschot krijgen.
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Cookie heeft een visuele handicap. Dat zal je niet in dank worden afgenomen, D'ARTOIS.
![]() |
#11 |
|
![]() Ik ben knalhard doof. Heb een bionisch oor en dat kostte me een giga bedrag - ik kreeg niets van de overheid.
Na je 65e krijg je geen cent meer van de (NL) overheid en mag je het helemaal alleen doen. En wat betreft mijn ongenuanceerde uitlating, ik ben er zelf even knalhard het slachtoffer van. Liggen in een dure jachthaven is altijd nog minder dan een derde van een huurhuis. Daarom woon ik op mijn boot.