Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2013, 16:55   #1
handige_har
Vreemdeling

Standaard kopschoppers uit turnhout

he mensen,

Ik ben een Nederlander en ik vroeg me af hoe vinden jullie Belgen het dat de kopschoppers uit Turnhout uitgeleverd worden? (voor de mensen die niet weten waar het over gaat, linkjes hier http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._doodscho.html en hier http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._hoofdsch.html

Denken jullie dat ze beter berecht hadden kunnen worden in België of is het goed dat ze worden uitgeleverd aan Nederland, denk ook aan hoe het andersom zou zijn

Laatst gewijzigd door handige_har : 13 februari 2013 om 16:55.
handige_har is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:13   #2
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ik vind het prima.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:17   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door handige_har Bekijk bericht
he mensen,

Ik ben een Nederlander en ik vroeg me af hoe vinden jullie Belgen het dat de kopschoppers uit Turnhout uitgeleverd worden? (voor de mensen die niet weten waar het over gaat, linkjes hier http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._doodscho.html en hier http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._hoofdsch.html

Denken jullie dat ze beter berecht hadden kunnen worden in België of is het goed dat ze worden uitgeleverd aan Nederland, denk ook aan hoe het andersom zou zijn
Uitleveren! Zonder de minste aarzeling.

Maar natuurlijk worden we hier eerst opnieuw geconfronteerd met de typisch Belgische (in feite Franse) procedure- en pleidooienrechtspraak. Jullie zullen dus eerst wat engelengeduld moeten uitoefenen vooraleer dat schorremorrie aan jullie gerechtsinstanties kan overgedragen worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:19   #4
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
he mensen,

Prima dat die aan Nederland uitgeleverd worden. Geef ze het maximum.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 19:08   #5
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ging het ook maar zo snel om Nisar Trabelsi uit te leveren aan de VS en Fouad Belkacem uit te leveren aan Marokko.

Maar die zitten nog steeds in een Belgische cel.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 19:26   #6
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
he mensen,

Ik vind het oké dat ze uitgeleverd worden en hoop dat ze streng berecht worden.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 19:34   #7
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

On topic: tegen.
Die jongens zullen in NL zwaarder berecht worden omdat ze Belg zijn en omdat hun proces al gevoerd is op de NL sociale media. Van een normale, neutrale rechtsgang kan geen sprake meer zijn.
Heel die zaak is op een perverse, sensatiegeile manier uitgemolken zonder een moment stil te staan bij de impact hiervan op het leven van die minderjarig jongens waarvan de meesten niet eens zelf geslagen hebben.

Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 13 februari 2013 om 19:34.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 19:37   #8
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
volgens de logica van Belgishc recht zijn de kopschoppers (om jouw term te gebruiken) slachtoffers aangezien ze minderjarig zijn.
In Nederland worden ze gewoon gestraft en beschouwt men die minderjarigen als criminelen.

in belgie is de straf voor minderjarigen een gesloten instelling, een psycholoog en bij goed gedrag een bezoekje aan anderlecht-standard
het zou me niet verbazen moest er geen uitlevering volgen omdat ze nog minderjarig zijn en kijk niet op dat men hen ook gewoon onderweg loslaat na een procedurefout
misschien is hun privacy (grondwettelijk recht of zoiets) al geschonden omdat iedereen weet dat ze uit Turnhout komen en in belgie lopen genoeg rechters rond die dit een procedurefout zouden durven noemen.
mijn cynische ik zou ze nu al loslaten om wille van deze grove schending

Laatst gewijzigd door 1207 : 13 februari 2013 om 19:43.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 20:00   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Over wat gaat het misschien?
Oud 13 februari 2013, 20:25   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Over wat gaat het misschien?
paar jongeren die uit louter verveling in Eindhoven een man halfdood geschopt hebben.
ze tekenen beroep aan tegen hun uitlevering omdat ze in nederland wellicht niet naar Ajax-Psv zullen mogen gaan kijken

volgens sommige hier zijn de belgische jongeren sukkelaars die niet gestraft mogen worden omdat ze nog geen 18 zijn (of zoiets)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 20:46   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
On topic: tegen.
Die jongens zullen in NL zwaarder berecht worden omdat ze Belg zijn en omdat hun proces al gevoerd is op de NL sociale media. Van een normale, neutrale rechtsgang kan geen sprake meer zijn.
Heel die zaak is op een perverse, sensatiegeile manier uitgemolken zonder een moment stil te staan bij de impact hiervan op het leven van die minderjarig jongens waarvan de meesten niet eens zelf geslagen hebben.
Zever. Jij neemt gewoon klakkeloos over wat de vetbetaalde advocaten van die fils a papa's aanvoeren. Nederland is een democratisch land met een neutrale rechtspraak net als België. Die lafaards hun rechten zijn bij wijze van spreken gewaarborgd en er is geen enkele reden om die onbenullen niet uit te leveren. In Nederland kennen ze trouwens ook iets van het pamperen van dergelijke misdadigers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 09:15   #12
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
volgens de logica van Belgishc recht zijn de kopschoppers (om jouw term te gebruiken) slachtoffers aangezien ze minderjarig zijn.
In Nederland worden ze gewoon gestraft en beschouwt men die minderjarigen als criminelen.
Reden te meer dan om ze wel uit te leveren in plaats van in handen van het Belgische gerecht te laten.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 18:54   #13
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Zever.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:09   #14
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zever. Jij neemt gewoon klakkeloos over wat de vetbetaalde advocaten van die fils a papa's aanvoeren. Nederland is een democratisch land met een neutrale rechtspraak net als België. Die lafaards hun rechten zijn bij wijze van spreken gewaarborgd en er is geen enkele reden om die onbenullen niet uit te leveren.
Precies!..
Had die sukkels maar 2 keer moeten nadenken voordat zij iemand het ziekenhuis in trappen.. :X

Citaat:
In Nederland kennen ze trouwens ook iets van het pamperen van dergelijke misdadigers.
Inderdaad!..
En daar irriteer ik, en met mij de meeste Nederlanders zich aan!..

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 21:13   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Één van de kopschoppers heeft een interview gegeven aan het Nederlandse pownews. De jongen, Brett genaamd, deed zo goed mogelijk zijn best om zo zielig mogelijk over te komen. De fils a papa beweerde dat hij al weken niet meer had geslapen en hij begon spontaan te huilen toen hij beweerde dat de helft van zijn leven verkloot werd in enkele minuten. Ik voelde op geen enkel moment medelijden en ik denk ook niet dat het bepaald geniaal was om aan pownews een interview te geven, die gasten zijn namelijk nogal hard en cynisch.
Oud 16 februari 2013, 06:10   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
he mensen,Denken jullie dat ze beter berecht hadden kunnen worden in België of is het goed dat ze worden uitgeleverd aan Nederland, denk ook aan hoe het andersom zou zijn
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...euk-hoor.dhtml

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 07:34   #17
vlaams realist
Banneling

Standaard

Uitleveren kan niet omdat ze niet aangehouden zijn.Ze kunnen wel uitgenodigd worden op dat proces in Nederland.Waar een Pro deo advokaat schadevergoeding gaat eisen.De tanden van het slachtoffer hebben het leer van de basketsloef zwaar aangetast.Maar kom,met 200 euro is hij ervan af.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 08:53   #18
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard voorstander wat de uitlevering aan NL betreft. De feiten hebben zich in NL afgespeeld dus is het niet meer dan normaal, ongeacht wat zijn aandeel in de feiten ook mag zijn.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 08:56   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ocharme:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30215_00471792
Oud 16 februari 2013, 09:09   #20
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dat anderen lering zullen treken uit zijn verhaal, en dat er wat minder mensen gratuit halfdood worden geschopt in de toekomst.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be