![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() he mensen,
Ik ben een Nederlander en ik vroeg me af hoe vinden jullie Belgen het dat de kopschoppers uit Turnhout uitgeleverd worden? (voor de mensen die niet weten waar het over gaat, linkjes hier http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._doodscho.html en hier http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._hoofdsch.html Denken jullie dat ze beter berecht hadden kunnen worden in België of is het goed dat ze worden uitgeleverd aan Nederland, denk ook aan hoe het andersom zou zijn ![]()
Morgen werken? nee ben morgan freeman Java vacatures Laatst gewijzigd door handige_har : 13 februari 2013 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind het prima.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk worden we hier eerst opnieuw geconfronteerd met de typisch Belgische (in feite Franse) procedure- en pleidooienrechtspraak. Jullie zullen dus eerst wat engelengeduld moeten uitoefenen vooraleer dat schorremorrie aan jullie gerechtsinstanties kan overgedragen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ging het ook maar zo snel om Nisar Trabelsi uit te leveren aan de VS en Fouad Belkacem uit te leveren aan Marokko.
Maar die zitten nog steeds in een Belgische cel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() On topic: tegen.
Die jongens zullen in NL zwaarder berecht worden omdat ze Belg zijn en omdat hun proces al gevoerd is op de NL sociale media. Van een normale, neutrale rechtsgang kan geen sprake meer zijn. Heel die zaak is op een perverse, sensatiegeile manier uitgemolken zonder een moment stil te staan bij de impact hiervan op het leven van die minderjarig jongens waarvan de meesten niet eens zelf geslagen hebben. Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 13 februari 2013 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In Nederland worden ze gewoon gestraft en beschouwt men die minderjarigen als criminelen. in belgie is de straf voor minderjarigen een gesloten instelling, een psycholoog en bij goed gedrag een bezoekje aan anderlecht-standard het zou me niet verbazen moest er geen uitlevering volgen omdat ze nog minderjarig zijn en kijk niet op dat men hen ook gewoon onderweg loslaat na een procedurefout misschien is hun privacy (grondwettelijk recht of zoiets) al geschonden omdat iedereen weet dat ze uit Turnhout komen en in belgie lopen genoeg rechters rond die dit een procedurefout zouden durven noemen. mijn cynische ik zou ze nu al loslaten om wille van deze grove schending ![]() Laatst gewijzigd door 1207 : 13 februari 2013 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wat gaat het misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() paar jongeren die uit louter verveling in Eindhoven een man halfdood geschopt hebben.
ze tekenen beroep aan tegen hun uitlevering omdat ze in nederland wellicht niet naar Ajax-Psv zullen mogen gaan kijken volgens sommige hier zijn de belgische jongeren sukkelaars die niet gestraft mogen worden omdat ze nog geen 18 zijn (of zoiets) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Reden te meer dan om ze wel uit te leveren in plaats van in handen van het Belgische gerecht te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Had die sukkels maar 2 keer moeten nadenken voordat zij iemand het ziekenhuis in trappen.. :X Citaat:
En daar irriteer ik, en met mij de meeste Nederlanders zich aan!.. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Één van de kopschoppers heeft een interview gegeven aan het Nederlandse pownews. De jongen, Brett genaamd, deed zo goed mogelijk zijn best om zo zielig mogelijk over te komen. De fils a papa beweerde dat hij al weken niet meer had geslapen en hij begon spontaan te huilen toen hij beweerde dat de helft van zijn leven verkloot werd in enkele minuten. Ik voelde op geen enkel moment medelijden en ik denk ook niet dat het bepaald geniaal was om aan pownews een interview te geven, die gasten zijn namelijk nogal hard en cynisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Uitleveren kan niet omdat ze niet aangehouden zijn.Ze kunnen wel uitgenodigd worden op dat proces in Nederland.Waar een Pro deo advokaat schadevergoeding gaat eisen.De tanden van het slachtoffer hebben het leer van de basketsloef zwaar aangetast.Maar kom,met 200 euro is hij ervan af.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Uiteraard voorstander wat de uitlevering aan NL betreft. De feiten hebben zich in NL afgespeeld dus is het niet meer dan normaal, ongeacht wat zijn aandeel in de feiten ook mag zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |