Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2013, 21:01   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Ambtenaren binnenkort nog 2 dagen per week op kantoor

Nog 2 dagen op kantoor......?
Van werken wordt niet gesproken en de andere dagen doen ze zeker niet méér.
Hopelijk zit er nog iemand aan de loketten om de vele paperassen die de burgers en bedrijven te verwerken krijgen af te werken?
Dikke pré, veel verlof, weinig werken en een dik pensioen.
Mijn volgende leven wordt ik ambtenaar ik zal het wel leren om me bezig te houden met me bezig te houden.
Oud 22 februari 2013, 21:18   #2
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Hopelijk zit er nog iemand aan de loketten om de vele paperassen die de burgers en bedrijven te verwerken krijgen af te werken?
Mijn volgende leven wordt ik ambtenaar ik zal het wel leren om me bezig te houden met me bezig te houden.
Ik begin als contractueel ambtenaar in mei.
Ok, ik verdien nu meer dan wat ik vandaag verdien, maar ik heb als contractueel slechts 20 dagen verlof vrij te nemen, 3 ancienniteitsdagen omdat ik 15 jaar ancienniteit meeneem, en 3 extra feestdagen, 2 nov, 26 dec en nog iets. Geen arbeidsduurvermindering.
Thuiswerken is werken, dat doe ik nu in de privé ook, en ik verzet thuis meer werk dan op kantoor omdat daar meer afleiding is. Ideaal is 2 dagen thuiswerk. 3 lijkt me wat veel. Maar goed, we zullen wel zien wanneer die ingevoerd gaan worden. De Bedoeling is om minder gebouwen te huren om de kosten te drukken. Dat is op zich geen slechte strategie. En onderweg verliest een mens veel tijd. Ik ga 1,5*2 u onderweg zijn vanaf mei dus.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 22:20   #3
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik begin als contractueel ambtenaar in mei.
Ok, ik verdien nu meer dan wat ik vandaag verdien, maar ik heb als contractueel slechts 20 dagen verlof vrij te nemen, 3 ancienniteitsdagen omdat ik 15 jaar ancienniteit meeneem, en 3 extra feestdagen, 2 nov, 26 dec en nog iets. Geen arbeidsduurvermindering.
Thuiswerken is werken, dat doe ik nu in de privé ook, en ik verzet thuis meer werk dan op kantoor omdat daar meer afleiding is. Ideaal is 2 dagen thuiswerk. 3 lijkt me wat veel. Maar goed, we zullen wel zien wanneer die ingevoerd gaan worden. De Bedoeling is om minder gebouwen te huren om de kosten te drukken. Dat is op zich geen slechte strategie. En onderweg verliest een mens veel tijd. Ik ga 1,5*2 u onderweg zijn vanaf mei dus.
Zolang je niet in een of andere adviescommissie zit, op een kabinet werkt of zetelt in een raad, dan kan je je thuiswerken op je buik schrijven.

Elke 5 minuten "overuren" = een heel uur recup cadeau, van kakmadam tot grote jan. Zo gaat dat in de ambtenarij.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 22:25   #4
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Zolang je niet in een of andere adviescommissie zit, op een kabinet werkt of zetelt in een raad, dan kan je je thuiswerken op je buik schrijven.

Elke 5 minuten "overuren" = een heel uur recup cadeau, van kakmadam tot grote jan. Zo gaat dat in de ambtenarij.
Bullshit.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 22:34   #5
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat lees ik toch niet in het arbeidsreglement. Waar haal jij uw wijsheid vandaan ? Van horen zeggen ?
Op een kabinet werken geen ambtenaren. Dat kabinet verdwijnt met de minister na zijn legislatuur als hij niet herverkozen raakt. Het is geen vaste betrekking voor iemand op het kabinet.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 februari 2013 om 22:36.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 22:42   #6
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat lees ik toch niet in het arbeidsreglement. Waar haal jij uw wijsheid vandaan ? Van horen zeggen ?
Op een kabinet werken geen ambtenaren. Dat kabinet verdwijnt met de minister na zijn legislatuur als hij niet herverkozen raakt. Het is geen vaste betrekking voor iemand op het kabinet.
Precies. En mensen die in raden en adviesorganen zetelen, zijn over het algemeen ook geen ambtenaren. Kortom: zijn hele bericht was bullshit.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 13:04   #7
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag mij altijd eens een week komen vervangen. Eens zien of je op 't eind nog alle ambtenaren over één kam zal scheren.
Thuiswerken is niet mogelijk voor iedere ambtenaar.
Thuiswerken is gereglementeerd en wordt gecontroleerd (ik geef toe...theoretisch.....er is altijd overal een mouw aan te passen, maar het risico om door de mand te vallen is er wèl, en sancties bij wangedrag zijn er ook).
Tenandere, niets belet(te) je om ook ambtenaar te worden...
Oud 23 februari 2013, 13:44   #8
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Culluningus Bekijk bericht
Partijkaart? Crisis? gezond verstand?
Maar 1 hersencel ? Oeps, daarmee kan je wel ambtenaar worden....'t is in de privé dat je er meer moet hebben.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 februari 2013 om 13:45.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 14:43   #9
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
De rest van de tijd mogen ze in Antwerpen gaan GAS boetes uitschrijven.
18 ambtenaren erbij weeral met dank aan De Wever Demonen!!
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 11:27   #10
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je mag mij altijd eens een week komen vervangen. Eens zien of je op 't eind nog alle ambtenaren over één kam zal scheren.
Thuiswerken is niet mogelijk voor iedere ambtenaar.
Thuiswerken is gereglementeerd en wordt gecontroleerd (ik geef toe...theoretisch.....er is altijd overal een mouw aan te passen, maar het risico om door de mand te vallen is er wèl, en sancties bij wangedrag zijn er ook).
Tenandere, niets belet(te) je om ook ambtenaar te worden...
Weet je, wij deden meestal ons 8 uur per dag reeds voor de middag......
Staken kenden we niet en mijn pensioen mag je ook hebben, belachelijk.
Ik geloof niet dat ik in dat opzicht iets kan leren van de ambtenaren.
Ik heb ze slechts ervaren als mensen die duur betaald ons nevenbij nog veel uren hebben gekost met hun pestwetjes.
Ergens mogen mensen die bij dragen aan onze economie nog blij zijn dat ambtenaren zo weinig presteren want van pestwetjes die tegendraads werken word niemand beter.
Blijft echter dat ze veel te duur en met te veel zijn. Zo onze economie fnuiken.
Wat mij tegen hield ambtenaar te worden is omdat ik iets wilde in mijn leven, meer dan nutteloos door dit leven paraderen op andermans kosten.
Oud 24 februari 2013, 11:44   #11
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het goede, ouwe "enkel ik weet wat werken is, de rest niet".

Aandoenlijk.

Citaat:
Ergens mogen mensen die bij dragen aan onze economie nog blij zijn dat ambtenaren zo weinig presteren want van pestwetjes die tegendraads werken word niemand beter.
Je beseft toch dat slechts 0,01 procent van alle ambtenaren zich bezig houden met wetten, wetten die bijna altijd opgelegd worden door verkozen politici ?

Of is dit te genuanceerd voor jou ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 16:24   #12
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik heb ze slechts ervaren als mensen die duur betaald ons nevenbij nog veel uren hebben gekost met hun pestwetjes.
Blijft echter dat ze veel te duur en met te veel zijn. Zo onze economie fnuiken.
Wat mij tegen hield ambtenaar te worden is omdat ik iets wilde in mijn leven, meer dan nutteloos door dit leven paraderen op andermans kosten.
Blijven hangen in de tijd van 'De collega's' ? Jammer genoeg geldt dat nog voor een (nu toch zeer) beperkt gedeelte van die ambtenaren. Maar veel andere mag je wel degelijk vergelijken met hun evenknie in de privé. Hoewel,.....het gaat nu weer de verkeerde richting uit met al die 'vriendjespolitieke' aanwervingen van tegenwoordig..... Maar laat dat nu toch wel het resultaat zijn van de hernieuwde politieke aanvallen op de ambtenarij, zeker ? Je weet wel : met hun drogargumenten van modernisering, afslanking, enz...enz... Wat jammer genoeg precies het tegenovergestelde effect heeft......omgekeerde pyramide......'raadgevers' die nog nooit 'op de werkvloer' hebben gestaan.
Zoals al gezegd werd : wetjes worden door politici opgelegd, de ambtenaren stellen de teksten op......en worden vaak teruggefloten door diezelfde politici, rechtstreeks of onrechtstreeks door hun politieke vriendjes aan de top van de ambtenarij....
Dus de ambtenarij moet economisch bijdragen aan de malatschappij ? OK, we schaffen mijn 'branche' af en zien verbouwereerd hoe bepaalde afdelingen van de universiteiten hun onderzoeksbronnen van de ene dag op de andere zien opdrogen.....
Zwart-wit.....
Oud 24 februari 2013, 18:03   #13
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Gelukkig alle 18 zonder regenboog trui.
Enkel shirts met "de kracht van verandering" toegelaten. Een hele verandering als je het mij vraagt.
Net als zijn oeverloos gelul op VTM vandaag.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 08:24   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik werk, naargelang de periode, tussen de 40 en 60 uren per week, waarvan een deel thuis (met gsm, VPN, van die zaken zo). Mijn verlof 2012 is nog niet opgebruikt, en mijn overuren tel ik zelfs niet meer (ik prikkelt meer).

Nochtans zit ik niet in een adviescommissie, zetel ik niet in een raad, en werk ik niet op een kabinet... Ik ben zelfs geen leidinggevende ambtenaar.
Oud 25 februari 2013, 09:16   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
U moet beter leren lezen.

Citaat:
Het gaat om mensen die de functie niet als voltijdse job zullen uitoefenen, maar er een extra bevoegdheid bovenop hun huidige job bijkrijgen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 09:39   #16
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Zwaarste inspanning van de dag is net de verplaatsing naar hun werk.
Oud 25 februari 2013, 09:49   #17
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
In het vervolg vertel je dergelijke onzin beter op café tegen mensen die jou al een beetje kennen, in plaats van op een publiek internetforum.

Het is de bedoeling dat ambtenaren meer van thuis uit werken, een zéér goede maatregel: minder kantoorruimte nodig, minder file en mobiliteitsproblemen, betere combinatie van werk met privé.

Maar voor de dom-rechtse overheidshater zal het nooit goed zijn.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 09:52   #18
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zwaarste inspanning van de dag is net de verplaatsing naar hun werk.
Oud 25 februari 2013, 09:53   #19
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik werk, naargelang de periode, tussen de 40 en 60 uren per week, waarvan een deel thuis (met gsm, VPN, van die zaken zo). Mijn verlof 2012 is nog niet opgebruikt, en mijn overuren tel ik zelfs niet meer (ik prikkelt meer).

Nochtans zit ik niet in een adviescommissie, zetel ik niet in een raad, en werk ik niet op een kabinet... Ik ben zelfs geen leidinggevende ambtenaar.
En dan? Vind je jezelf nu stoer? Een voorbeeld voor anderen?

Mensen die graag opscheppen over hoeveel ze wel werken zijn meestal niet van de slimsten.
Oud 25 februari 2013, 09:54   #20
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be