![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ik mooi vind aan de Nederlandse taal zijn de spreekwoorden, grappige, minder grappige laat ze maar op de anderen los!
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ah tuh mehk smakt no stroent, é de koeie onhuhzoent
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie een kuil graaft voor een ander, verdient er meestal niet veel aan.
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Als de melk smaakt naar strond, is de koe ongezond. En wat wil men hier mee zeggen...dat als er zich problemen voordoen, je maar beter op zoek gaat naar de oorzaken die eraan ten gronde liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() als uw hond naar varken ruikt, heeft hij vast een zwijn misbruikt.
Wie tegen wind zijn land bemest, die draagt best een bruine vest |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Hoge ambten zijn als bergpieken. Alleen adelaars en kruipdieren raken tot boven. En zoveel adelaars zijn er niet.
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Een al te vaak gebruikte op dit forum: Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.
Een die helaas op het forum zelden waar is: Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel. Deze daarentegen: De wens is de vader van de gedachte. Gewoon een leuke: In de aap gelogeerd zijn. Als de maan vol is, schijnt zij overal.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Normaal haat ik spreekwoorden maar deze hier vind ik wel leuk. Doe zo voort alleszins...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in.
(demonisering Blok)
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Geen politiek PLZ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk ben ik van mening dat een politieke schimpscheut ook in K&K moet mogen, alleen mag er geen hele politieke discussie van komen. Als het zover dreigt te komen moet je in PB gaan of naar de forumvuilbak "Binnenland" verhuizen.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Je moet de kogel niet lossen voor je het konijn gezien hebt !
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Beter 1 ei dan 10 kippen. Als het kalf verdronken is, heeft de koe verdriet. Wat bater condoom en pil, als het wijf niet neuken wil. De beste stuurlui hebben wallen onder de ogen. De zwarte pot is de moeder van de porseleinen winkel. Met de hoed in de hand, schijnt de zon in de ogen. Wat baten aars en bil, als het wijf langs voren wil. Hoe meer zielen, hoe meer Chrysanten. Het staat geschreven en gedrukt dat je klaarkomt als je rukt. Wie een put graaft voor een ander, heeft goed gewerkt. Wat baten borst en bil als de lul niet stijven wil. Wat niet baat, niet deert, wie niet wipt, masturbeert. Als een hond vecht om een been, is hij zeker schizofreen. Beter een gat in mijn broek, dan een broek in mijn gat ! Wie het laatst lacht, heeft de mop niet begrepen. Beter een vogel in de hand, dan een hand in de vogel. Beter 10 keer vogelen met de hand dan 10 keer niet vogelen. Als 2 honden vechten om een zwarte ketel is het derde verdronken kalf de moeder van de porseleinwinkel. Hoge bomen, lange planken. Wie het kleine niet begeert, is maar ne schooier. Wie het laatst lacht, is traag van begrip. Oude koeien uit het bejaardentehuis halen. Laatst gewijzigd door DaBlacky : 30 juli 2004 om 02:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Pronkzuchtige berg Geen soepel tuingereedschap Het evenwicht verfraaien Bekende is rijk Uit zijn pak sigaretten vuren Groep speurt naar ras Boven het speeltuig gevangen zijn In niet slechte grond neergaan Op warme groenten verblijven Een persoon in de wapenrusting vervolgen
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() ik doe ni mee.
Ik haat cryptogrammen. Ik ben daar echt slecht in. 2 weet ik: voorlaatste: op hete kolen zitten ![]() laatste: in het harnas jagen Laatst gewijzigd door DaBlacky : 30 juli 2004 om 04:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik wel die ene gezien : "uit zijn sloef schieten"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Pronkzuchtige berg
= ? Geen soepel tuingereedschap = stijve hark Het evenwicht verfraaien = de balans opmaken Bekende is rijk = kennis is rijkdom ? Uit zijn pak sigaretten vuren = uit zijn sloffen schieten (met dank aan TR) Groep speurt naar ras = soort zoekt soort ? Boven het speeltuig gevangen zijn = ? In niet slechte grond neergaan = in goede aarde vallen Op warme groenten verblijven = op hete kolen zitten (met dank aan da blacky) Een persoon in de wapenrusting vervolgen = in het harnas jagen (met dank aan da blacky) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Oorspronkelijk bericht door ingenious
Pronkzuchtige berg = ? ..... hoop ![]() Geen soepel tuingereedschap = stijve hark Het evenwicht verfraaien = de balans opmaken Bekende is rijk = kennis is rijkdom ? = macht natuurlijk! t zal van vermoeidheid zijn ![]() Uit zijn pak sigaretten vuren = uit zijn sloffen schieten (met dank aan TR) Groep speurt naar ras = soort zoekt soort Boven het speeltuig gevangen zijn = ? .... boven is op en iemand die gevangen is die moet zitten dus op een speeltuig zitten? is ? op de wip zitten In niet slechte grond neergaan = in goede aarde vallen Op warme groenten verblijven = op hete kolen zitten (met dank aan da blacky) Een persoon in de wapenrusting vervolgen = in het harnas jagen (met dank aan da blacky) |
![]() |
![]() |