Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2012, 05:21   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard Kim Dotcom gaat in de aanval en belooft gratis breedband IT voor Nieuw Zeeland

Kim Dotcom aka Kim Schmitz heeft de boodschap goed begrepen.

Na de aanval op zijn site Mega Upload heeft hij nieuwe plannen, zijn nieuw project MEGA.

Buiten dit alles wil hij de inwoners van Nieuw Zeeland gratis breedband internet aanbieden. Dit hoopt hij te bereiken met de opbrengsten van rechtzaken tegen Hollywood en de Amerikaanse regering.

For now, however, the 38-year-old intends to fund his plan for free domestic broadband access for all New Zealanders by suing Hollywood studios and the US government for the “unlawful and political destruction” of his business.

...

Although his funding model is somewhat unorthodox, Dotcom’s plans have won popular support, with MP Clare Curran saying: “The sentiment is right. Kiwi businesses, particularly in the technology sector, have been calling for a second cable for some time now. Their concerns need to be taken seriously.”

Paul Brislen from the Telecommunications Users Association of New Zealand added: “If anyone can put together a deal like this, then it would be Kim Dotcom.”

Go for it Kim Dotcom !

Vrij, gratis en een beter internet voor Nieuw Zeeland nu !

Betaald door het corrupte Hollywood en de de Amerikaanse regering !

Een moedig man die zijn eigen vrijheid en die van anderen weet te waarderen.

Bron : The Independent - Kim Dotcom plans to provide free broadband internet access for all New Zealanders by suing Hollywood and the US government

ZB likes this !
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 05:23.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 07:47   #2
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Een moedig man die vooral denkt aan zijn eigen belang. En natuurlijk wil uit de gevangenis blijven. Een echte held is hij toch, hij vindt het schandalig dat hollywood geld vangt door hun eigen producties. Hij heeft natuurlijk liever dat hij via distributie en filesharing van die content zelf rijk wordt op de kap van de producenten.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 08:11   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Een moedig man die vooral denkt aan zijn eigen belang. En natuurlijk wil uit de gevangenis blijven. Een echte held is hij toch, hij vindt het schandalig dat hollywood geld vangt door hun eigen producties. Hij heeft natuurlijk liever dat hij via distributie en filesharing van die content zelf rijk wordt op de kap van de producenten.
Ach, als U het mainstream verhaaltje hier aanwendt om Uw mening te verdedigen...

Wat kan ik daar dan nog op antwoorden ?

Kim Dotcom zal opnieuw een Mega Upload online brengen (via wijdverspreide servers met gecodeerde data die enkel met een paswoord leesbaar is, zelfs de eigenaars van de servers of andere bemoeialzieken zullen de data niet kunnen ontcijferen).

De elite maakt misbruik van onzinnige wetten om zogezegd de mainstream en vooral het auteursrecht (oa Hollywood) te beschermen, maar in werkelijkheid willen ze de vrije informatiestroom beperken. Ze gaan een koekje van eigen deeg krijgen. Mooi zo... Meer Kim Dotcoms in de wereld AUB...

U beseft blijkbaar niet dat veel nuttige (legale) info en software van het net is verdwenen
door het platleggen van Mega Upload. Dit is ronduit schandelijk.

Ach... ik ga hier niet dieper op ingaan, dat is reeds in andere draden gebeurd.

Verder...

So what ? Mag deze man geen geld verdienen met zijn onderneming ?

En uiteraard wil hij zijn hachje redden... Wat zou U doen ? Een mooi gevolg is dat hij de gewone man met de pet nog meer voordelen dan voordien wenst te schenken.

Prachtig !

Laat Hollywood en de VS maar stikken in hun eigen onzin. Mega Upload vormde NOOIT een bedreiging voor Hollywood (integendeel) op zich, maar misschien wel voor de overheid van de VS en andere...

Het onterecht reglementeren van het IT-verkeer zal falen en als de VN ingrijpt, dan zal de oorlog pas losbarsten. Revenge of the nerds !!!

Ooit deden ze het met de radiosignalen, maar wees zeker... NOT AGAIN !

edit : Ik veronderstel dat U er van op de hoogte bent wie de grootste cybercrimes verwezenlijken ? Om deze instanties en andere die zich op dit gevaarlijk terrein begeven in te tomen wens ik een degelijk en internationaal strafhof die deze uit de kluiten gewassen rakkers naar behoren weten aan te pakken. En nee, Kim Dotcom is not one of them. En als men hem op iets betrapt dat daadwerkelijk strafbaar is, moet men hem maar bestraffen in de mate van het gerechtvaardigde en dus niet data van miljoenen gebruikers wissen en op een manier die zelfs vele postings e.a. op het net onbruikbaar maken. 1 woord... sabotage vanwege de overheid.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 08:31.
Oud 6 november 2012, 08:38   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kortweg...

Paul Brislen from the Telecommunications Users Association of New Zealand added: “If anyone can put together a deal like this, then it would be Kim Dotcom.”
En dat is meer dan voldoende...
HIER
Oud 6 november 2012, 08:46   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ter info :

cinemablend - Hollywood Has Seen Massive Gains While Claiming Piracy Is Destroying Them

We’ve been talking a lot lately about Hollywood’s crusade to restrict free speech as a way of protecting their bottom line against piracy. Organizations like the MPAA claim that rampant illegal downloading and the rise of new technologies are so damaging to their industry that they can’t survive without sweeping changes (like the ones proposed by SOPA) giving them more power over your daily life. What no one really talks much about is whether any of what they’re saying is true.

On the surface it might seem to be true. Last year Hollywood’s ticket sales sunk to unprecedented lows. But is that really because of piracy? Or maybe we should be asking are they really losing money? Because as it turns out, despite statistics like that one, they are not.

In fact the opposite is true. Over the course of the past decade, the same decade which Hollywood claims has destroyed their industry as new technologies make easy access to their content possible, the entertainment industry grew 50% and the average consumer increased the amount of money he spends on entertainment. Here’s the data, in handy infographic form from Techdirt.
Last year Hollywood sold fewer movie tickets in the United States than it has since 1995, but piracy didn’t suddenly kick in last year. Actually most would agree that piracy was really at its peak long before that, and with the advent of outlets like Netflix Instant Watch in 2011 it was mostly on the downswing. During the decade when piracy was the biggest threat to the Entertainment industry’s bottom line… they made more money than ever. Not just in the United States, but worldwide. People are spending more money on movies, books, video games, and all kinds of content consumption than they ever have in all of Earth’s history.

Piracy? The data says it’s not a problem. Maybe it’s time everyone stopped listening to the MPAA.

Sue them Kim !
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 08:49.
Oud 6 november 2012, 09:08   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanaf 19 jan 2013
We promise, We deliver
Bigger. Better. Faster. Stronger. Safer.

Easy Privacy

In the past, securely storing and
transferring confidential information
required the installation of dedicated
software. The new Mega encrypts and
decrypts your data transparently in your
browser, on the fly.
You hold the keys to what you store in the
cloud, not us.

http://kim.com/mega/

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 09:12.
Oud 6 november 2012, 09:26   #7
santos
Minister

Standaard

En dan zeggen dat ik hier een mainstream verhaaltje verdedig.
Ge zou beter duidelijk reageren, ik beweer niet dat hollywood schade heeft door megaupload.
welke nuttige software is verdwenen van het net?
Oud 6 november 2012, 10:02   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan zeggen dat ik hier een mainstream verhaaltje verdedig.
Ge zou beter duidelijk reageren, ik beweer niet dat hollywood schade heeft door megaupload.
Citaat:

Citaat:
welke nuttige software is verdwenen van het net?
Buiten allerlei data zoals boeken, documenten, gecensureerd materiaal e.a. is er inderdaad veel nuttige software verdwenen. Vrije sofware (en andere), nuttige batch files, drivers, configuraties, BIOS-software en andere routines... etc... Alsook bvb. veel oude software die door de fabrikanten van reeds verlopen of simpelweg oudere besturingssystemen en hardware heden niet meer aangeboden wordt. Deze zaken zijn verdwenen. Indien U een oplossing zoekt en die uiteindelijk vindt, maar deze zich op megaupload bevindt dat weet U dat U deze software (soms slechts een paar kb) niet meer op die plaats zal kunnen downloaden en dikwijls bestaat deze oplossing elders niet. Veel gepostte oplossingen in forums zijn vanwege die reden niet meer te downloaden en zoals U weet, verdwijnen forumleden uiteindelijk. Enkel hun werk blijft... uiteindelijk onbruikbaar...

Niet enkel nerds die de laatste druppel uit de pc willen knijpen ipv een nieuwe super-PC te kopen maar ook gewoonweg bvb. ondernemers e.a. die over een beetje verouderd hoogtechnologische apparatuur beschikken welke enkel kunnen geherprogrammeerd worden adhv. bvb. oude OS's & drivers kunnen die oude kleine bestanden niet meer terugvinden. Dat is slechts een voorbeeld, maar ik kan U verzekeren dat dit bijzonder zware problemen kan veroorzaken.

Mag ik U er op wijzen dat er bij megaupload niet enkel deze soort van info was opgeslagen. Veel andere info/data die zelfs ik noch U ons kunnen inbeelden was er 'GRATIS' beschikbaar.

Rest my case.

Alhoewel ik soms wel eens van een Hollywood-productie mag genieten (betaald natuurlijk) kunnen ze (de Hollywood-lobby en de corrupte overheid) de boom in.
Ze beletten op verschillende manieren de ontwikkeling van de samenleving naar een hogere standaard. En dat beste @santos is een misdaad van formaat van een bende idioten zonder enige moraal noch menselijk geweten.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 10:14.
Oud 6 november 2012, 10:07   #9
santos
Minister

Standaard

Niet alles is gratis in't leven. Maar ge hebt dus tot zover nog niets kunnen aantonen van wat er dan daadwerkelijk nuttig is en verdwenen zou zijn.
Ik gebruik LINUX en heb een pc van 5 jaar oud dus ik heb geen laatste nieuwe SUPER PC. Laat staan dat ik iets nodig heb van een site zoals megaupload.
Geld verdienen op de kap van een ander is niet schade berokkenen zoals u probeert te beweren.
Er is geen case, die kerel zal de bak indraaien.
Oud 6 november 2012, 10:16   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alles is gratis in't leven. Maar ge hebt dus tot zover nog niets kunnen aantonen van wat er dan daadwerkelijk nuttig is en verdwenen zou zijn.
Ik gebruik LINUX en heb een pc van 5 jaar oud dus ik heb geen laatste nieuwe SUPER PC. Laat staan dat ik iets nodig heb van een site zoals megaupload.
Geld verdienen op de kap van een ander is niet schade berokkenen zoals u probeert te beweren.
Er is geen case, die kerel zal de bak indraaien.
Goed zo, update Uw versie van linux maar eens. De nieuwe staat klaar. Zo hebt U een dag (of langer ) om er over na te denken.

edit : De enige misdaad aangaande die er bestaat in deze case is de case zelf. .

edit 2: Geniet maar verder van Uw 'gratis' linux, vele medewerkers van het project hebben hun materiaal/belangrijke data verloren dankzij de zaak tegen mega.

Verder... Hebt U nog nooit iets getest, geproefd... alvorens over te gaan tot de aankoop ? Of stond U vlekkeloos voor het altaar (indien getrouwd) ? Nou nou...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 10:23.
Oud 6 november 2012, 10:23   #11
santos
Minister

Standaard

Wat hebben medewerkers van Linux dan verloren bij megaupload?
Ik denk niet dat RedHat of Ubuntu hun data bij megaupload zetten.
En is dat zo dat er een nieuwe versie klaar staat?
Oud 6 november 2012, 10:35   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hebben medewerkers van Linux dan verloren bij megaupload?
Kijkt U wel eens op de fora ivm Linux e.a. ?
Citaat:
Ik denk niet dat RedHat of Ubuntu hun data bij megaupload zetten.
Probeert U eens de Backtrack of Anonymous distributie.

Citaat:
En is dat zo dat er een nieuwe versie klaar staat?
Dat is afhankelijk van welke distributie U gebruikt.
HIER
Oud 6 november 2012, 10:40   #13
santos
Minister

Standaard

LOL de anonymous distro is een fake met backdoor software.
Backtrack kan je krijgen zonder megaupload.
Ja maar ik dacht dat gij het linux orakel waart die zomaar kon zeggen dat ik moest updaten zonder te weten welke distro ik gebruik.
Oud 6 november 2012, 11:01   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL de anonymous distro is een fake met backdoor software.
Backtrack kan je krijgen zonder megaupload.
Inderdaad, de Anonymous distro zou vol malware zitten (ik heb het nooit bekeken). Afblijven dus.

Backtrack integendeel is een zeer interessante distro (werkt zelfs vanaf een pendrive en vergeet Uw instellingen/data niet).

BTW : ik heb nooit beweerd dat U de distro's van megaupload moet halen, andere zaken zoals handige scripts etc... destijds wel. De gewone gebruiker kan steeds terecht op alle servers waarover Linux, Ubuntu... etc... beschikt. Indien U daadwerkelijk een PC van 5j oud gebruikt en nooit iets elders hebt moeten downloaden veronderstel ik dat bepaalde zaken niet perfect in orde zijn met Uw OS of U hebt het misschien zelf geprogrammeerd. Drivers, functies van toetsen etc... Mooi zo.

Citaat:
Ja maar ik dacht dat gij het linux orakel waart die zomaar kon zeggen dat ik moest updaten zonder te weten welke distro ik gebruik.
Ik heb ooit een prof gehad die een van de eerste mensen was die linux op poten hebben gezet, maar dat maakt van mij inderdaad geen linux-orakel en dat beweer ik ook niet.

Goed voor U dat U nog niet moet updaten. (dat is trouwens afhankelijk van de distro en de versie ervan)

Vandaag kreeg ik het bericht, geen support meer tot ik upgrade. (is geen linux distro)

Een vrij riskante onderneming op dit multibootend mini laptopje. Ik kan beginnen met data opslagen en mijn hart vasthouden tijdens het upgraden, dit alhoewel ik vanwege verschillende redenen verkies de nieuwe distro volledig nieuw te installeren ipv. dat upgrade gepruts. Heden geeft het upgraden niet veel problemen, maar dat was in het verleden niet zo.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 11:11.
Oud 6 november 2012, 11:21   #15
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ach, als U het mainstream verhaaltje hier aanwendt om Uw mening te verdedigen...
Wat kan ik daar dan nog op antwoorden ?
Kim Dotcom zal opnieuw een Mega Upload online brengen (via wijdverspreide servers met gecodeerde data die enkel met een paswoord leesbaar is, zelfs de eigenaars van de servers of andere bemoeialzieken zullen de data niet kunnen ontcijferen).
De elite maakt misbruik van onzinnige wetten om zogezegd de mainstream en vooral het auteursrecht (oa Hollywood) te beschermen, maar in werkelijkheid willen ze de vrije informatiestroom beperken. Ze gaan een koekje van eigen deeg krijgen. Mooi zo... Meer Kim Dotcoms in de wereld AUB...
U beseft blijkbaar niet dat veel nuttige (legale) info en software van het net is verdwenen
door het platleggen van Mega Upload. Dit is ronduit schandelijk.
Ach... ik ga hier niet dieper op ingaan, dat is reeds in andere draden gebeurd.

Verder...

So what ? Mag deze man geen geld verdienen met zijn onderneming ?
En uiteraard wil hij zijn hachje redden... Wat zou U doen ? Een mooi gevolg is dat hij de gewone man met de pet nog meer voordelen dan voordien wenst te schenken.

Prachtig !

Laat Hollywood en de VS maar stikken in hun eigen onzin. Mega Upload vormde NOOIT een bedreiging voor Hollywood (integendeel) op zich, maar misschien wel voor de overheid van de VS en andere...

Het onterecht reglementeren van het IT-verkeer zal falen en als de VN ingrijpt, dan zal de oorlog pas losbarsten. Revenge of the nerds !!!

Ooit deden ze het met de radiosignalen, maar wees zeker... NOT AGAIN !

edit : Ik veronderstel dat U er van op de hoogte bent wie de grootste cybercrimes verwezenlijken ? Om deze instanties en andere die zich op dit gevaarlijk terrein begeven in te tomen wens ik een degelijk en internationaal strafhof die deze uit de kluiten gewassen rakkers naar behoren weten aan te pakken. En nee, Kim Dotcom is not one of them. En als men hem op iets betrapt dat daadwerkelijk strafbaar is, moet men hem maar bestraffen in de mate van het gerechtvaardigde en dus niet data van miljoenen gebruikers wissen en op een manier die zelfs vele postings e.a. op het net onbruikbaar maken. 1 woord... sabotage vanwege de overheid.
Hij, Assange en nog een antal anderen zijn inderdaad de laatste verdedigers van de vrije communicatie, internet enz.. Laten we hopen dat hij in zijn opzet slaagt. En dat coderen, ik hoop dat hij een encryptie maakt die onkraakbaar is.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 11:22   #16
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar goed, U gedraagt zich in deze draad een beetje als een slalommer.

Als ik over die distro's en andere wil praten zal ook ik uitwijken (slalommen), maar dan naar een voor dit onderwerp bedoeld forum.

Kim Dotcom is nog steeds niet veroordeeld en als U beweert dat hij de gevangenis indraait dan heeft U dat zonder twijfel in Uw glazen bol of Windows aquarium gezien.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 11:22.
Oud 6 november 2012, 11:25   #17
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Hij, Assange en nog een antal anderen zijn inderdaad de laatste verdedigers van de vrije communicatie, internet enz.. Laten we hopen dat hij in zijn opzet slaagt. En dat coderen, ik hoop dat hij een encryptie maakt die onkraakbaar is.
Jammer genoeg is niets onkraakbaar. Maar hij zal het wel voldoende moeilijk maken zodat hij niet opnieuw problemen krijgt. Desencrypteren zonder toelating/rechten is, dit in vele landen, trouwens een strafbare aangelegenheid...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2012 om 11:27.
Oud 6 november 2012, 11:37   #18
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Maar goed, U gedraagt zich in deze draad een beetje als een slalommer.

Als ik over die distro's en andere wil praten zal ook ik uitwijken (slalommen), maar dan naar een voor dit onderwerp bedoeld forum.

Kim Dotcom is nog steeds niet veroordeeld en als U beweert dat hij de gevangenis indraait dan heeft U dat zonder twijfel in Uw glazen bol of Windows aquarium gezien.
Only time will tell, gij beweert dat hij onschuldig is en een held is.
We zullen zien welke glazen bol gaat gelijk krijgen.
In ieder geval is hij geen held, tegenwoordig worden criminelen helden als ze maar wat robin hood gehalte hebben.
Oud 6 november 2012, 11:41   #19
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Het is een heel goede zaak maar mijn respect krijgt hij toch niet.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 11:46   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Only time will tell, gij beweert dat hij onschuldig is en een held is.
Ieder onder ons doet wel eens iets verkeerd.

Bent U reeds een perfecte kubus ?

Citaat:
We zullen zien welke glazen bol gaat gelijk krijgen.
In ieder geval is hij geen held, tegenwoordig worden criminelen helden als ze maar wat robin hood gehalte hebben.
Liever iemand met een beetje Robin Hood - gehalte dan right in your face leugenaars, rovers, money changers en andere grootse criminelen (want die witte boord is reeds lang zwartgewassen).

The Hollywood Reporter describes Kim Dotcom as an antihero, a Robin Hood

Kim en anderen zullen er eens goed mee lachen. Dit gaat over veel meer dan ziek Hollywood en de VS.
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be