![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten politiezones fusioneren?
Fusie van politiezones verhogen de kosten en verminderen de veiligheid’ Jean-Marie Dedecker (LDD) 05:00 ‘Terwijl Annelies Verlinden hier nu gigantisme en schaalvergroting predikt komt men in Nederland inmiddels al terug op de hervorming van de politie tot één nationaal korps’, schrijft Kamerlid en burgemeester Jean-Marie Dedecker. Hij heeft geen goed oog in de toekomstvisie van de minister van Binnenlands Zaken voor de lokale politie. De burgerbevraging “Land van de toekomst” georganiseerd door CD&V-Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden, is nu al de politieke dijenkletser van het jaar. Die volksverlakkerij, met een kostprijs van 2,1 miljoen euro en amper 10.152 respondenten, werd zelfs afgekraakt door haar eigen vaandelvluchtige experten. Wat vinden jullie hier van? Heeft ie een punt? Volgens mij klopt dit tot op een zekere hoogte. https://www.knack.be/opinie/fusie-va...de-veiligheid/ Minister Verlinden is nu blijkbaar op zoek naar een politiek afleidingsmanoeuvre om haar superflop te verdoezelen. Ze wil nu het fusioneren van onze politiezones “aanmoedigen”. In politieke newspeek betekent dit dat die hervorming straks wordt verplicht. We moeten van 184 naar 40 politiezones met korpsen bestaande uit minimum meer dan 500 pakkemannen en -vrouwen. Nu zijn er nog 106 zones in Vlaanderen, 72 in Wallonië en 6 in Brussel. Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 maart 2023 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat er twee aspecten zijn aan de service die de politie aan ons te bieden heeft.
Het ene is een lokale factor. Daarvoor moeten er zeker geen zones zijn van de grootte als de actuele brandweerzones. Ik huiver van de hautaine grote honger van de grotere steden. Kleinere steden en dorpen gaan niets meer in de pap te brokken hebben op hun eigen grondgebied. Het andere is de "nationale in internationale" factor. Die moet Vlaams georganiseerd worden, met stevige EU en boven-EU connecties.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het dus niet erg vinden als Lama en politie Maasland moesten fusioneren. Ik zou het zelfs prachtig vinden moesten bepaalde gemeentes defusioneren uit hun politiezone om zo één grotere politiezone te maken met als naam: "Grenspolitie Maasland" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De EU werkt niet met regio's maar met landen. En Interpol idem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In jouw provincie: mocht ik daar wonen langs de Maaskant, dan zou ik niet "gedicteerd" willen worden door Hasselt of Genk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet omdat in niet houd van die steden, maar gewoon omdat Grenscriminaliteit heel andere criminaliteit is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarover gaat het niet hé. Het gaat over politiezones. Allez, gij daar in de Vlaamse Ardennen, hoe groot- of klein-schalig wil je het: Oudenaarde aan het hoofd van gans de Vlaamse Ardennen, of Oudenaarde voor de westkant ervan, en het triumviraat Geraardsbergen-Zottegem-Brakel aan de oostkant? En wat is dat nu voor zever met de faciliteiten van Ronse, waardoor er geen gemeentelijke fusie kan komen met de nabije Vlaamse gemeenten? Moet Ronse echt de kleinste gemeente van Vlaanderen worden, in concurrentie met Voeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal allemaal iets te maken hebben met het waterhoofd aan "bestuurs- en gegradueerdenfuncties" die in politiezones ontstaan (iedereen commissaris van iets)net als in iedere andere overheidsorganisatie en,helaas,zelfs in snel toenemende mate bij de bedrijven....(iedereen manager van iets)
Iedereen bevoegd voor van alles,niemand verantwoordelijk voor iets... De puttendelver die "omkaderd" wordt met een kostenbeheerser,een veiligheidsadviseur,een quality adviser en een manager.....of een politieagent die idem "omkaderd" wordt zodat hij/zij zelfs geen boze blik kan werpen op iemand verkeerds....het is een probleem van de eerste orde.... ...de bullshitjobs nemen ALLES over......tot in de politie toe...verse politieagenten hebben dat snel door,velen verlaten die organisatie na luttele jaren weer.....Je kunt vergelijkbare lonen krijgen in de privé...Ze hebben dara ook zevermanagers zoveel je wil,maar je riskeert niet zo snel zelf voor de rechter gesleept te worden of in elkaar geslagen te worden ... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 maart 2023 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In 1982, net voor de fusie met Antwerpen telde Berchem 45000 inwoners en was er een politiekorps van 100 man. Het politiekantoor was 24 op 24 open, er werd gewerkt met ploegen van 12 man. Die ploegen werkten in shiften van 12 uur.
Heden ten dagen geraak je zelfs niet meer op het politiebureau, er is geen permanentie. Enkel op afspraak kun je er op weekdagen tijdens kantooruren terecht. Fusie van politie, de burger is er vet mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |